Ni som gifter er i blekinge...
..hur tar ni er från kyrkan?
..hur tar ni er från kyrkan?
Hej!
Vi har ordnat m hästskjuts fr kyrkan.
CissiL: Karlskrona är litet, jag är gammal granne till en av dina tärnor och var klasskompis med en släkting till dig. Är född -75.
Hej Blekingebrudar! Är det ngn från Karlshamn här? Jag är själv från Karlshamn, men bor i Stockholm och ska gifta mig på Österlen i juni...
Nämen vad säger du, vad skoj. Är du 75:a måste det ju vara Karin då eller?? Och ganne med Kelly när de bodde i Spandelstorp antar jag. Håller med om att Karlskrona är litet Men vad roligt att det är lite "känningar" här på BT som annars är så anonymt! Man har nästa blivit lite knäpp av att surfa runt här, jobbet kommer inte i första hand längre. Jag längtar tills man har allt klart, det har blivit lite too much bröllops bestyr på sistonne, samtidigt som det är roligt så trodde jag inte att jag skulle engagera mig så förbaskat mycket. Men vi kommer ha ett jätte stort bröllop, så det gäller att man faktiskt lägger manken till lite eftersom man inte kan förvänta sig att föräldrar och svärföräldrar (bara för att de bor i Blekinge) ska göra allt åt en. Vi gifter oss i kungliga Amiralitetskyrkan, men det var min m2b som ville det eftersom han har anknytning dit (Iofs jag oxå) med familj i flottan och sjöofficerare till far.
Hej junibrud 06! Jag är från Karlshamn! Gifter mig i november i Elleholm!
vad kul! bor du kvar i Karlshamn? vilken årgång är du?
-72, och du?
-77:a
Jo, det är lätt att dras med och bli lite knäpp;) Vet inte hur många bilder på helt fantastiska brudbuketter jag har i min dator, och sen får jag bara välja EN!!! Jag kommer att få panik när jag måste bestämma mig... och välja bort alla andra. Lyxproblem...
Hälsa våra gemensamma bekanta när du pratar med dem;)
Men jag vet inte vad du heter?
Om du säger Lotta så vet de båda vem jag är;)
Loppanmalin
Vi gifter oss i saxemara kyrka den 22 juli
Alla andra - är det någon som har något tips hur vi ska ta oss därifrån?? Vi har ju ingen egen häftig bil...
Hej smulibul,
saxemara kyrka är riktigt fin,, är du från Ronneby ! vart ska ni ta er för nånstanns efter kyrkan ???? Se om man har några ideer på lager ;)
Jasså är det du Lotta, men då vet jag
ju Får passa på att gratulera dig då till det stundande bröllopet i höst, GRATTIS!
Hoppas det blir precis så som du har önskat!
Hej!
Vi gifter oss i Bräkne-Hoby kyrka och har festen på bygdegården. Från ka åker vi hästskjuts..
En runda på ungefär 3km..
Jag som inte ens gillar hästar, men det är romantiskt med hästskjuta iallafall....
Tack Cissi!
Jag tror att det blir precis så som jag vill. Jag blir ju Richards fru;)
Grattis till dig också! Var den en båt inblandad? Jag har åkt Axel på flera bröllop, senast nu i påsk. Hoppas att ni får en fantastisk dag!
loppanmalin
Bor i Ronneby nu sen tre år, men är från Öland o flyttade hit från Malmö. Vi ska till Ekmans på Softcenter efteråt. Känner inte till så många hästskjutsar, fina bilar eller flakmoppar häromkring så förslag mottages tacksamt...
Vi har hyrt M/F Wittus till alla bröllopsgästerna, så vi ska ha guidad tur och champagne innan bröllopet sen kör båten gästerna till Alamedan/Recidenset, så de går till kyrkan därifrån. Vi har så många internationella gäster, eftersom jag har bott i Dubai, UK, Ungern, you name it och Peter har många från Tyskland, USA och Canada och även Schweitz faktiskt, sen alla Stockholmare som inte har varit nere i Karlskrona innan. Vi ska ha 3 dagars bröllop eftersom det är många som reser långt, så vi börjar redan på fredagen, phuuu. Men men det blir säkert bra!
Låter härligt CicciL!
Har du något tips på vad det finns för aktiviteter på ett tredagarsbröllop?
Ja du, alla gör ju olika... men våra gäster anländer på fredagen, då är det middag för de som vill, sen är det drink på bar osv... jag ska vara med o parta så jag sover gott. Lördag= fria aktiviteter och museum för de som vill på dagen, sen är det båtfärd och bröllop från 14:30. Söndagen har vi bjudit in alla på Brunch, sen åker de hem hoppas jag men men det beror på sällskapet hur man vill lägga upp det och vilken stad man bor i ju