• Smulibul

Ni som gifter er i blekinge...

..hur tar ni er från kyrkan?

• Svar på tråden Ni som gifter er i blekinge...
  • martinsson2be

...Coola Killar...

• Bröllopstokiig

Hejsan tjejer!
    Allt är under kontroll, la upp önskelistan i går här på BT, så nu är det ur världen. Måste bara boka hoenymoon, det har dragit ut på tiden. På måndag drar jag till Göteborg i affärer och ska passa på att låta en av tärnorna ha sin "fitting" av klänningen som är uppsydd. Under veckan ska jag också ringa och stämma av med alla, typ DJ, båtfärden och frisör etc så allt är under kontroll med dem med. Sen är det mest småplock kvar, träffa prästen, öva i kyrkan, göra fest och vigsel programm, rispåsar etc etc
    Hur går det för er?

• martinsson2be

Hindersprövning inskickad i måndags; ska träffa prästen nästa fredag.

Igår bestämde vi vad vi ska äta:
    Förrätt: Laxcheesecake med pepparrot och krasse.
    Huvudrätt: Baconfylld fläskfilé med kantarellsås och potatisbakelse.
    Efterrätt: Chokladmousse med mandelskorpa.

Efter det tårta, kaffe och avec...

Vad tycks?

• Bröllopstokiig

Låter verkligen jätte gott! Vi har så gott som bestämmt menyn, vi funderade först på Lamm till huvudrätt, men nu blir det nog fågel, eftersom de flesta äter det. Vi ska till Blekinge om 2 veckor, så vi ska försöka få till det med prästen då. Det kommer ju bara springa iväg nu tiden, man har varit ganska lugn under ett par veckor, men nu när sommaren är på intåg vet man ju att tiden kommer flyga iväg, så det är lika bra att man drar upp ärmarna och sätter fart. Vart är du i från Martinsson2b?? Antar Ronneby eftersom ni ska ha bröllopet där?

• martinsson2be

Jag är från Tingsryd och min sambo är från Ronneby. Men vi bor i Mölndal...

• martinsson2be

När gifter du dig CicciL ?

• Bröllopstokiig

Jag gifter mig i Karlskrona den 19/8. Jag bor i Stockholm. Längtar! Vi har båda vuxit upp i Karlskrona, så vi har anknytning dit, men flyttade efter gymnasiet. Min m2b är 6 år äldre än mig, så vi har inte "kännt" varandra sedan vi var yngre.

• martinsson2be

Vi har varit tillsammans i 12 år; så vi känner varann ganska bra

Kan vara dags med ett bröllop...

• Smulibul

martinsson2be...tog prästen kontakt med er eller ringde ni själva?

• martinsson2be

Jag ringde honom själv eftersom han är verksam i en annan församling än den där vi ska vigas ( han är min konfirmationspräst ). Vi kom redan då överrens om vilken dag vi skulle träffas.

Svar på tråden Ni som gifter er i blekinge...