• Pimsan

Är alla smala här?

Hej!
    Frågade om vikr på ett annat forum och alla var supersmala!
    Jag är 175 cm lång och väger ca 74 kh.
    Känner mig knubbig och mår inte bra när jag ser mig i spegeln.
    Vad är era siffror?
    Är ni nöjda?

• Svar på tråden Är alla smala här?
  • Trollungen

här är en till knubbis 163 och väger 90 kg. Men jag vet att jag kan gå ner om jag börjar promenera :).

• bröllops häxan

jag är 177cm och väger 85kg. Min trivselvikt är mellan 75-80kg. Men bäst för mig och nöjdast är runt 70kg.

:)

• HanOchJag

här kommer en knubbis till, är 163 och väger 84. Kämpar dock så gott jag kan med vikten och vet att min bästa vikt (den jag trivs bäst i är 80) Har sen augusti gått ner(hör och häpnas) från 97 Känner att jag är på god väg

• fifflan

det är sant att det är hur man mår som är det viktigaste även om det inte alltid känns så!
    mina mått är nu 173cm/66kg och mindre än så ska inte jag personligen väga, om jag inte vill va gnällig och sur vill säga!

• Jexxie

Häng inte upp dig på vikten... Ju mer muskler man har desto mer väger man! Det allra bästa är ju att mäta sig. Då ser man snabbare resultat och blir då säker mer motiverad... Man kan ju bli smalare och fastare men samtidigt nästan gå upp i vikt om man styrketränar. Som sagt: Det allra bästa är att mäta sig!

• Hanna76

Här är en till liten knubbis (vilket kul uttryck... ) Men jag är med i viktklubb.se och tänker minsann förlora ett gäng kilo.
    Tjohoo

• Ell

Jag är väl också en liten knubbis (sött uttryck) :D Jag är 169 cm o väger 75 kg. Ska gå ner till trivselvikten 68-70 kg lagom till bröllopet i september, så jag ryms i min klänning! :)

• Malin2006

Näe, väger runt 61kg och är 165cm lång, vill gå ner till 59kg

• Sayurii

Hej hej, väger 70 tror jag och är 163cm lång.
    När jag fyllde på mitt p-pillerrecept sist sa barnmorskan åt mig att jag borde börja tänka på vikten. Tack för den. Jag tränar 3-4ggr/vecka.

• Mycket långt kvar

Sayurii: jag har hört att man kan gå upp i vikt av p-piller, kan det inte vara det som gjort att du gått upp då?

Jag är lite halvknubbig, har aldrig sett mig som smal men senaste åren har jag gått upp 10 kg! Nu tycker jag att jag var jättesmal och fin då. Jag vägde 65 kg och är 170 lång, vilket ju var helt normalt. Nu väger jag 70, har gått ner 5 kg genom att cykla till och från jobbet vilket är 1 timme och 20 minuter om dagen. Trivselvikt är nog 65-68 tror jag.

• Sayurii

mycket lågnt kvar:
    Nej, jag har inte gått upp i vikt det senaste året (började med p-piller för tre år sedan) och det skulle hon ju inte vetat om ändå. Hon tyckte väl bara att jag såg tjock ut... :(

• Mycket långt kvar

Sayurii: FY vad fräckt isåfall! Tränar du så mycket så gör du verkligen vad du kan för att hålla dig frisk!

• Sayurii

Ja, det var hemskt. Jag grät hela kvällen Men hade inte vett att säga till henne när jag var där, blev för paff (som vanligt)
    Jag tränar och nu viktväktrar jag också. Inte bara pga henne, men visst hade hennes kommentar ett finger med i spelet. Blä för henne, vill inte se henne mer och om jag får en bebis någongång vill jag INTE komma på några koller hos den barnmorskan...

• Heroine

174 cm och ca 58 kg.

Mitt intryck är att det är lättare att tycka att vikten inte spelar ngn roll när man själv inte upplever att man har problem. En annan iakttagelse är att det är ytterst få som är nöjda... Synd.

• Nean82

En bekant till mig är kraftig, och hon var på HM och skulle prova lite kläder.
    När hon stod i kön till provhytterna var det en tjej ur personalen, som tittat på henne och fällde kommentaren "Kanske dags att banta lite innan sommaren".

• Änglahund

Nämen fy, vad är det för j*vla kommentar?
    Jag är rätt överviktig (174cm, 98kg ungefär) och om någon hade sagt så till mig, så kan jag lova att både människan ifråga och människans CHEF hade fått höra.. Grrr nu sitter jag här och kokar..

• Nean82

Jo vi ville att hon skulle gå tillbaka och berätta det för chefen på stället, men hon ville inte.

• Flaminia.

165 cm lång och väger ca 58 kr. Är i det stora hela nöjd. Önskar dock att jag var lite fastare. Men efter två barn så blir det lite daller runt midjan.

• Mioo

Blev lite paff när jag gick in och läste här. Vilket samtalsämne. Varför diskutera siffror när man kan diskutera kost/motion? Vikt säger väl inte så mycket? Själv skall gå ner inför mitt bröllop men kommer förmodligen att vara rund efter min diet också. Vem är det som säger att smala brudar är vackra brudar? Jag har just beskådat bilder från en vän som provade ut klänningen. Hon är rejält stor..men såå vacker!

Svar på tråden Är alla smala här?