• No1 dec

Vad är det västa som hänt??

Hej

Vad är det värsta som har hänt er?
    Har ni varit med om nått riktigt jobbigt under planeringen av ert bröllop?
    Nått som bara inte får hända...

Det är en del om barn och gäster som inte vill komma, men ni som gift er, nu i efterhand vad var det som ni var mest upprörda över under planeringen och efter.

Nått som man kanske kan undvika eller nått som man ska vara extra TYDLIG med :)

Hjälp till mig som just börjat fundera. Har hört/läst en del tråkigheter här och i från bekanta.....

• Svar på tråden Vad är det västa som hänt??
  • Lucia05

Verkar inte vara fler som har något hemskt att berätta.
    ;) Lika bra det kanske.

• Mitt hjärta är hemma

Vårt värsta hittills är inte så hemskt. Men när jag pratade lite planering med vårt tilltänkta värdpar (vicevärdpar) sade hon "äsch, såntdär ordnat sig alltid, det är alltid någon som fixar det". Hmm.. Låter INTE bra som värdparsinställning. N å g o n som fixar? Dessutom har det knakat i fogarna för båda våra alternativ-värdpar. Nu med mindre än fyra månader kvar har vi inte kunnat bestämma oss.

• Lucia05

Hm.....Jag förstår vad du menar. Den där "Någon" är väl just värdparet?

• Mitt hjärta är hemma

Ja, precis...

• CarroK

Man blir verkligen rädd när man läser i denna tråd. Känns skönt att vi ska ha betalbar fast till låga priser... Det har inte blivit så mycket "trassel" för oss än och det känns skönt. Fast min blivande svägerska sa förra veckan att hon nog inte kunde komma (bröllopet är i augusti) för de hade ju ingen barnvakt!! Hon ville väl att jag skulle säga att barnen var välkomna men det är de ju inte. Känns som om det kvittar om hon inte kommer men trist för min M2B:s bror som själv sagt att han inte vill att barnen är med men det kanske han inte sagt till henne... Ja det här med barn eller inte barn på bröllop kan verkligen skapa dispyter.

• krammia

Okej tjejer, här kommer mitt värsta som hänt. Hade beställt att göra frisyr + make hos min vanliga frissa. En jätteduktig tjej som jag verkligen litar på. Så ringde hon 2 månader innan bröllopet och berättar att hon ska flytta utomlands pga utbildning så jag ska få en annan tjej som ordnar min frisyr + make. Okej tänkte jag och åkte dit för att träffa henne. Mitt pris jag fått från första tjejen var 2000kr hår, make, naglar + ansiksbehandling! Kommer dit och träffar en tjej som jag känner att vi kommer inte komma helt överens hon och jag. I alla fall börjar vi. Jag hade med min tiara men hon försökte sälja på mig andra tiaror (jag har ju bestämt mig för min så varför detta?). Sen pratade hon priset. Hon säger att jag missförstått den andra frisören och att det bara är håret som koster 2000kr. sen läggs allt till så summan skulle bli 5000kr! Hallå!???
    Panik och jag började leta efter nån annan. FIck tag på en som jag känner mig nöjd med och ringde därför till den andre och berättade det. Helt plötsligt så ändrades alla priser och vad som ingick.... men jag var inte intresserad och det kändes inte alls bra med henne.
    Tur att detta hände nu och inte på själva bröllopsdagen.

Dagens läxa blir alltså: Kom överens om ett pris och skriv ner (helst med bådas underskrift) så att rätt summa betalas.

• Tonje

Planeringen før mitt brøllop gick i stort sett som det skulle. Brøllopsdagen blev fantastisk, førutom en sak...
    Jag var lite osæker på att vi valt rætt toastmaster, før han kan hitta på øverraskande saker helt pløtsligt. Men det var just det som min man tyckte var bra med honom " då blir det ju lite spontanitet", sa han. Det toastmastern gjorde var att han efter maten gick in på toaletten och kom ut dærifrån helt naken, och gick en runda i festlokalen. Min mamma høll på att svimma av chock. Ja sjelv førsøkte ta det med ett smil. Det var veldigt pinsamt måste jag sæga.

• Ninno - 79

Detta är inget man på något sätt kan planera bort eller förbereda sig på, men när vi ändå är inne på tragiska historier från bröllop:
    Min kusin gifte sig för flera år sedan. De hade en mysig fm på bröllopsdagen med besök till brudgummens fars grav. Brudgummens kommentar då han står vid graven "jaja, det värsta som kan hända idag är väl att nån dör...". Vigslen kom och gick och festen började. Vi hann äta förrätten, men när varmrätten kom in rasade brudgummens mor ihop på golvet. Medvetslös och ganska illa där an. Ambulans tillkallades men mamman dog bara en kort stund senare.
    Jag har aldrig aldrig varit med om något liknande vare sig före eller efetr och jag hoppas verkligen slipppa vara med om det någonsin igen, för det var alldeles fruktansvärt!! Hela sjukhuset (och säkert resten av orten) pratade lääänge om hur tragiskt det var när brudparet, brudklädda, stod vid sängen med den döda mamman.....

• Ninno - 79

Kan kanske tilläggas att hon dog av en massiv hjärnblödning.....

• Mitt hjärta är hemma

Tonje: Vicket skämt! Den toastmastern hadde nog inte alla kottarna i granen...

• Yllo

Verkligen skrämmande att läsa om allt som kan gå snett..

För mig har allt löpt på riktigt bra ända tills nu...
    1. Guldsmeden har meddelat att hon eventuellt inte kommer att få ringen klar till bröllopsdagen *arrrgghh*
    2. Ringde i fredags och kollade när tärnans klänning kan hämtas.. Får vet att klänningen kan levereras antingen dagen innan vigseln... eller om vi har riktigt otur så är den klar veckan EFTER vigsel *dubbel arrrggghhhh*
    3. Min väninna som lovat ordna med gåvorna till gästerna meddelade i torsdags att hennes svärmor (som hon överlåtit beställningen till, gåvorna beställs från Sicilien) inte har gjort beställningen!! då min väninnan glömt att säga åt henne att om den modellen jag ville ha inte längre fanns så fick hon välja något annat snyggt istället. Nu vet dom inte om gåvorna hinner bli klara och skickas i tid till bröllopet.. och inte nog med det.. i lördags erkände hon att hon glömt att ge pengarna för gåvorna åt sin svärmor och att svärmodern inte har råd att förskottera åt oss!! *trippel arrrgghhh* Och jag som tjatat i 3 månader redan och sagt att jag vill att det ska ordnas så fort som möjligt så att jag kan bocka av från min lista och veta att gåvorna är på plats

• svarta

Tja... vi fick byta datum och boka om ALLT eftersom festlokalen hade blivit dubbelbokad. Detta hade tydligen aldrig hänt förr...

• BlueTopaz

Ja det ÄR värre.. Hoppas allt blev till det bättre iaf!!!!

• svarta

Det blev det faktiskt... Även om jag hade lite svårt att tro det just då

• therese73

tonje

herregud, jag nästan svimmar av att läsa om det............
    vilken galning, snacka om opassande närsomhelst men allra helst på ett BRÖLLOP. stackars dig/er

• meb

Blue Topaz! Jag förstår dig men din fråga om det kab bli värre... Ja, det var ju någon vars mamma dog på bröllopet och det är väl ändå värre.

• Jenny i England

Nu ar ju inte alls det har det varsta som kan handa, men idag flog min alskling till Budapest for en 3 dagars svensexa med 12 kompisar. Nar taxin var pa vag for att hamta honom ringde en kompis och sa att vagen till flygplatsen var helt avstangd pga olycka, bara bilkoer overallt och helt stillastaende. Och det ar 12 grabbar som ska till flyget fran olika hall!

Sa jag fick ta min telefon och han tog sin och sa ringde vi runt till alla och sa at dem att ta en Metro istallet, for det var enda sattet att ta sig till flyget.

Ikvall ringde min darling och sa att resan gatt bra men att en av killarna inte hann med flyget! Sa himla trakigt, alla hade sett fram emot det och dessutom hade han ju betalat och far inget tillbaka. Men, men, vissa saker ar svara att undvika hur bra man an planerar och i hur god tid man an ar!

Svar på tråden Vad är det västa som hänt??