• No1 dec

Vad är det västa som hänt??

Hej

Vad är det värsta som har hänt er?
    Har ni varit med om nått riktigt jobbigt under planeringen av ert bröllop?
    Nått som bara inte får hända...

Det är en del om barn och gäster som inte vill komma, men ni som gift er, nu i efterhand vad var det som ni var mest upprörda över under planeringen och efter.

Nått som man kanske kan undvika eller nått som man ska vara extra TYDLIG med :)

Hjälp till mig som just börjat fundera. Har hört/läst en del tråkigheter här och i från bekanta.....

• Svar på tråden Vad är det västa som hänt??
  • Rosenhaga

Det var många år sedan det hände men en svensexa urartade så till den milde grad att killarna lindade in den blivande maken i en matta, ställde mattan utanför dörren och ringde på. Tyvärr var ingen hemma för blivande bruden var på möhippa. Det blev begravning istället för bröllop.

• caprea

är det ngn bekant till dig, så du vet att den historien e sann? för den hör man ju hela tiden... typisk svensexahistoria lixom... men om det är sant e de ju fruktansvärt!

• Izunia

Yllo...det var tragiskt nog det roligaste jag hört pa länge...:D troligtvis inte roligt för de deltagande...!

Rosenhaga...det där hände en bekant till min förra arbetskamrat...Detta hände i slutet av 70 talet..kanske inte samma historia som dig men det slutade precis lika illa....

• Izunia

anledningen till att brudgummen dog var för att de ställde mattan upp och ner...med huvet ned..

• Jenny i England

Vi var pa nagra kompisars brollop och bruden fick tillbringa del av kvallen med att trosta en av hennes basta kompisar som bara storgrat. Pojkvannen hade namligen gjort slut samma kvall, det var nagot med att han insag att han aldrig skulle vilja gifta sig. Sa himla dalig tajming att klacka ur sig det pa kompisens brollop.

• Jenny i England

Kanner ocksa till tva fall dar brudgummen varit alldeles sonderslagen pa brollopsdagen. Ett fall var det svensexa helgen innan (han trillade utfor en trappa och slog sig helt bla i ansiktet och brot armen) och det andra fallet var har i England, da han gick ut till puben med sin morbror kvallen innan brollopet. Pa vag hem blev han pahoppad av ett gang och nedslagen. Sa han gick pa smartlindrande under vigseln och de fick ga hem nastan innan festen borjat for han hade sa ont.

• Fröken J

Rosenhaga och Izunia:

Den där historien är med i en av Bengt af Klintbergs böcker med moderna skrönor/vandringssägner. Hans böcker innehåller många mycket underhållande berättelser men de är just skrönor.

• Strumpan.

Har hört en historia om att på svensexan söp dom ner brudgummen och på nåt sätt fick hans ben gipsat. Bröllopet var dagen efter så när han nyktrade till fanns det ingen tid till att ta bort det så han var tvungen att ha gipset på bröllopet.

• Ossi

Rolig tråd! Min pojkvän hade varit på svensexa och kom hem sent på natten. Klockan sju nästa morgon ringde bruden - det var deras bröllopsdag - och undrade om vi visste var hennes tilltänkte var... Jag var yrvaken och kunde bara säga att jag tror att min kille kommit hem ensam inatt.
    Min kille mumlade trött att han hade kört hem brudgummen och släppt av honom vid ingången. Så vad hade hänt? Hade brudgummen rymmt? Vad vi fick veta senare: Där hade brudgummen stått kl. 4 på natten och ringt på dörrn medan bruden sov tungt, han hade inga nycklar med sig... han fick sova över i ett hotell i närheten, och vaknade till först flera timmar senare. Nåväl, de hann fram till vigseln iallafall, och vi fick oss ett gott skratt.

• Pippi Pelikan

En kusin till brudgummen på ett bröllop för ca 10 år sedan blev så full och våldsam att han fick hämtas med polis och köras hem (4 mil bort).

Efter någon timme rycker hela festen till då någon utifrån börjar kasta in föremål från gården: stenar, utemöbler, sina skor etc. in i bygdegården fönstervägen. Fönstrena var naturligtvis stängda så hela golvet täcktes av glassplitter. Den här gången fick han följa med till polisen över natten och dömdes senare för skadegörelse (tror jag det rubricerades som...).

Jag minns fortfarande det här som en hemsk mardröm, inget jag vill vara med om.

Svar på tråden Vad är det västa som hänt??