• No1 dec

Vad är det västa som hänt??

Hej

Vad är det värsta som har hänt er?
    Har ni varit med om nått riktigt jobbigt under planeringen av ert bröllop?
    Nått som bara inte får hända...

Det är en del om barn och gäster som inte vill komma, men ni som gift er, nu i efterhand vad var det som ni var mest upprörda över under planeringen och efter.

Nått som man kanske kan undvika eller nått som man ska vara extra TYDLIG med :)

Hjälp till mig som just börjat fundera. Har hört/läst en del tråkigheter här och i från bekanta.....

• Svar på tråden Vad är det västa som hänt??
  • fruRT

Min man slängde bordsplaceringen....

/FruRT

• Izunia

Fröken J det är mkt möjligt, men min arbetskamrat var bjuden till detta bröllop och hennes man var pa svensexan..Men andringssägner börjar nagonstans...

En annan tragisk sak hände pa min vänninas bröllop..De jhade bröllopet hemma i deras hus. Brudgummens lillebror var 17 ar och läste fordonsprogrammet...Han blev lite full under festen och ville provköra brudgummens nya BMW..Absolut inte!!

Efter midnatt akte brudparet iväg till hotellet för bröllopsnatten.
    Mitt i natten hade brodern gatt upp..tagit nycklarna till bilen och tagit den för en testkörning....:o

Pa morgonen fick brudparet reda pa att brodern kört den nya bilen utan lov (och utan körkort!!) och sladdat pa vägen och krockat med en taxi....Trist!!

• Yllo

En av mina killkompisar berättade om en lite rolig/tråkig händelse han själv varit med om..
    En av hans bästa kompis skulle gifta sig och grabbarna ordnade med svensexan dagen innan bröllopet. Under kvällen söp dom brudgummen redlös, klädde av honom naken och satte honom på ett tåg utan några som helst pengar (minns inte längre vart tåget gick men det var väl till någon ända av landet, avreseort sthlm). Följande morgon vaknar brudgummen bakfull, naken och pank och har ingen som helst aning om var han är.. kan tillägga att han inte hann hem till bröllopet och han pratar inte längre med sina f.d. killkompisar... Någon som klandrar honom för det??

Vid ett annat bröllop var min killkompis bestman och bestämde sig för att spexa lite med sin vän. (han hade då i gott minne den fadäs han varit med och medverkat i under ovanstående svensexa så han ville absolut inte förlora ytterligare en vän).. Nåja.. svensexan avlöpte, vad jag vet, utan större fadäser och bröllopsdagen kom. Under själva vigselcermonin i kyrkan kunde brudparet inte fatta varför så många gäster fnissade hejdlöst i de främre bänkarna. Det visade sig senare att min killkompis hade skrivit med svart tjock penna under brudgummens skor "Help me" (ljusa sulor på skorna) hihihi.. lite roligt faktiskt och brudparet hade väldigt kul åt det senare

• Sockerpinglan

Yllo; Jamen det där med skorna var ju bara roligt! Fattar inte däremot varför folk ska supa brudgummen apfull dagen innan bröllopet??? Vi kommer själva åka iväg till den lilla staden där vi ska ha bröllopet dagarna innan för att greja och så, så vi kommer inte att vara tillgängliga för att "nedsupas". Vilket känns skönt. Iof tror jag ändå att min m2b har så mycket vett i huvudet att han skulle låta bli att dricka om han blev erbjuden för mycket sprit!

• Smurfan_JM

Yllo;
    Det där med skorna försökte min farbror göra på min pappa, men han tog fel skor! ;)

• No1 dec

Ja, det var en hel del historier detta. Det verkar vara det mest vanliga att supa brudgummen full eller att supa sig full som gäst på själva bröllopsdagen.

Barnfritt har ju varit en het fråga som ingen skrivit om. Kanske inte riktigt urartat direkt, men det måste ju vara nått som påverkar.. eller??
    Hur är det med nära och kära som har svikit osv. Det måste ju hänt mycket sånt eller?

Vill veta så jag kan försöka undvika detta...

• No1 dec

Tack hanch för detta inlägg...

Jag skulle ge rådet att inte ta något för givet, du vet aldrig hur människor i din närhet reagerar på både det ena och det andra. Ha ett öppet sinne och var klar över hur NI vill ha dagen. Det är trots allt eran dag. Och de ni väljer att fira den med bör känna sig priviligerade.

Det säger massor :)

• Lanzara

När min syster gifte sig för några år sendan borgerligt ringe brudgummens telefon mitt under den korta ceremonin... Pinsamt!!!....De är inte gifta längre nu, men det beror knappast på det...

• Meddelande borttaget
  • najna

På min väns bröllop så hånglade brudens mor med brudgummens far i en liten skrubb. Kan inte fatta att det verkligen hände! Kan tilläggas att kvinnan redan var skild och numera även mannen, men de lever inte ihop.
    Jag är glad att brudparet inte såg eländet och jag tror än idag att de inte vet heller...

Svar på tråden Vad är det västa som hänt??