• bröllops häxan

Viktnedgång till bröllopet i Augusti

Hej alla roliga, snygga, coola och helt underbara tjejer här på BT.

Tänkte försöka gå ner i vikt och vill så gärna ha kontakt med tjejer som också ska "förlora" några kilon. Hur mycket och vilken metod spelaringen roll. Men ibland kan det vara skönt att ventilera frustrationen att inte äte godis (hihi som är min stora parson då *L*) och andra funderingar och tankar som dyker upp medans man går ner i vikt. Sen så är det så skönt att få lite "pepp talk' när man behöver det, och också att ge :)

Är 33år och ska giftamig 26/8 i år med min älskling. Ska själv bli av med ca 18 kg men samtidigt skaffa 5 kg i muskler. haha. Tänkte jag. Väger nu 88kg och 70 kg är mitt mål.

Är nå´n på?

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti
  • Brud 2006

Hej tjeer!

Hur går det för er? För mig går det trögt, har inte hunnit träna på hela veckan annat än mina 50 min dagliga raska promenader. Idag och imorgon blir det dock jympa på Friskis.

Vägde mig i morse, har inte gått ner något under veckan, det säger verkligen hur viktigt det är med träningen, i alla fall för mig. Ska träna ordentligt i helgen så kanske man gått ner i alla fall några hekton tills på måndag!

Skriv gärna en rad om hur det går för er!

• Fröken Malm

Hej allihopa!!

Var på VV imorse och vägde mig. Går egentligen på lördagar, men ska bort i helgen så jag ville ha det gjort, så man vet vad man har att "spela på" i helgen.

Hade gått ner 1 kg! Jihoo!

Har tränat spinning 3 ggr och Body Pump i veckan. AJ vilken träningsvärk jag fick dagen efter Body Pumpen....var ett tag sen jag körde! Tycker bättre om spinning eftersom jag svettas mer, känns som om det ger mer! heheh

Ska iväg till killens familjs sommarstuga som ligger mitt i skogen i helgen. Ska bada vedeldad tunna! Tur att det är mitt i skogen så ingen kan se en i bikini. haha!

Kämpa på allihopa! Det är ett tag kvar till augusti.

• Azile

Hej alla SB2B!*

(*Smal Brud To Be)

Jag har bestämt mig att gå ner i vikt fr o m idag! Hoppas att Ni kan hjälpa mig med lite peptalk... Ni verkar jätte duktiga och ser redan resultat!

Varför börjar jag just idag? Igår bokade jag fotograf till min stora dagen (1 juli!) och fotografering till morgongåva... som blir 1 juni! Jag fattade att det inte fanns mycket tid kvar och att jag måste börja omgående.

Lite fakta om mig:
    163 cm
    58,5 kg
    vill gå ner till 53-54 kg.

Jag vet att 5 kg är ganska lite, men det är svårt att gå ner de sista 5 kilona!

Jag kör med pulverdiet (Nutrilett) i början (2 veckor).

• Brud 2006

Fröken Malm: snyggt jobbat, 1 kg! Denna vecka har jag "bara" gått ner 0,3 kg, mend et är ju bättre än ingenting. Totalt 3,4 kg nu (dock många kvar...) men man ska vara positiv!

Igår var ajg uta och gick 90 minuter före frukost, kände mig urduktig! Ikväll blir det jympa, ska bli skönt! Hoppas att det blir lite mer träning denna veckan än förra, då gick jag bara på jympa 2 ggr, vill gå minst tre.

Hur går det för er andra, har det hänt nått på vågen/måttbandet?

• Tillie

Hej!

Jag har precis börjat med VK efter några år misslyckad viktminskningsförsök. Nu kör på för fullt sedan i fredags och jag vet att jag äter bättre när jag registrerar allt. De här tre dagarna har det funkat bra.

Mitt mål är att gå ner 16 kg till den 21 juli, vilket är väldigt nära augusti, så jag kanske också får vara med?

Jag väger 84 kg och vill väga 68 kg till att börja med. Jag 166 cm lång.

Jag älskar att träna och går på ett gym med horder av olika pass. Jag tränar mest Bodyjam/aerobics och PowerYoga. Ibland styrka och ibland kondition på löpbanden.

Det vore trevlig att ha några som ska åt samma håll under ungefär samma period så därför hoppas jag att jag kan vara med här

• nellie06

Bra jobbat alla ni som kämpar med vikten!

Jag gifter mig också i aug. Har som mål att bygga upp min kropp med lite muskler så att den ser lite fastare ut. Hoppas dock på att tappa en 3-4 kilo på vägen.

Jag är 163cm lång väger 59kg.

Jag går ca30min om dagen och tänker börja med att springa 3ggr i veckan också.
    Försöker även att äta lite mera hälsosamt.

Azile: Våra mått verkar stämma överrens får man fråga vad du har för midjemått?
    Själv har jag 85cm

• Brud 2006

Hej tjejer!

Det har varit tyst här i tråden! Hur går det för er? Själv kämpar jag på, går inte så fort som man skulle vilja men det går neråt i alla fall. nu har jag gått ner 4.5 kg på sju veckor, ska ner 12 kg totalt och väger då 62 kg (167 cm lång). Jag har dock satt ett mål som är ganska lågt, dvs, jag tror att jag skulle vara nöjd vid 65 kg också. Det jag väger nu, 69 kg, är det minsta jag vägt sedan högstadiet... Så min plan är att minumum gå ner till 65 kg och sedan ta de sista kg långsamt, kanske på ett halvår eller så. Det viktigaste är ju dock att jag lär mig att hålla vikten, det är ju det som är det svåra!

Kämpa på ni andra duktiga augustibrudar!

• Diddisen

Gud vad ni är duktiga allihopa
    Jag håller oxå på att försöka gå ner i vikt. Just nu väger jag 71kg och är 164cm lång-
    Har gått ner 10kg sen i sept men behöver gå ner minst 7kg till..
    Vet inte riktigt hur jag gjorde i höstas, men jag mådde inte så bra så det är nog försklaringen och att jag tränade en hel del, fast jag åt samma skitmat.
    Har äntligen kommit igång med min träning igen och det gick riktigt bra.
    och så dricker jag naturdiets pulver.
    Behöver stöttning då jag blir rätt så fixerad vid varje gram och får ångest när jag äter nåt jag inte får..

• Fröken Malm

Tjena!

För mig går det OK! Har gått ner ca 3 kg på fem veckor.

Trots att jag var på "lyxrestaurang" och åt trerätters på vår ettåriga förlovningsdag förra veckan......

Annars går det bra, träningen är igång. Har börjat ta kvällspromenader nu också, då det är så ljust om kvällarna.

• Diddisen

Hej på er tjejer hur går det med viktiminskningen ..
    Själv står jag rätt stilla just nu och det är tråkigt..
    hoppas det går bättre för er andra

• bröllops häxan

Det går super för mig. Käkar Cambridgemetoden och har nu på bryga 2 veckor gått ner 5 kg :D

Lycklig

• Diddisen

Jag har nu äntligen börjat minska lite igen ..
    Har ju några kg kvar men det går ju framåt nu iallafall.
    Vad jobbigt det är när man står still..
    Man kämpar och kämpar men inget händer.. Underbart nä det släpper

• Uller

Hänger med här också väger nu 87 och vill ner till minst 70 kg men vi får se hur mycket jag hinner med.

Svårt för mig med regelbundna mattider då jag jobbar i vården och det händer allt som oftast att man får äta på stående fot

• Lili 2006

Hallå,

Här vill jag också anmäla mig... Har lyckats gå upp ca 17 kilo sedan jag träffade min sambo augusti 2004. Vill absolut bli av med dessa tills vi ska gifta oss i augusti. Tänkte köra kombinerad låg-kolhydrat-kost ( ej fullt GI) samt sluta med godis och börja ta promenader och jogga. Just nu är vi såå lata och kommer inte i väg på nånting. Dessutom älskar vi båda god mat. Det är inte lätt detta!
    Jag började förra veckan och har inte vågat väga mig denna.
    Utgångsvikt 84, målvikt 65, längd 175. Grejar man det tro?
    Lycka till tjejer!

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti