• bröllops häxan

Viktnedgång till bröllopet i Augusti

Hej alla roliga, snygga, coola och helt underbara tjejer här på BT.

Tänkte försöka gå ner i vikt och vill så gärna ha kontakt med tjejer som också ska "förlora" några kilon. Hur mycket och vilken metod spelaringen roll. Men ibland kan det vara skönt att ventilera frustrationen att inte äte godis (hihi som är min stora parson då *L*) och andra funderingar och tankar som dyker upp medans man går ner i vikt. Sen så är det så skönt att få lite "pepp talk' när man behöver det, och också att ge :)

Är 33år och ska giftamig 26/8 i år med min älskling. Ska själv bli av med ca 18 kg men samtidigt skaffa 5 kg i muskler. haha. Tänkte jag. Väger nu 88kg och 70 kg är mitt mål.

Är nå´n på?

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti
  • bröllops häxan

wow 16 kg. Nej då kan du ju inte vara annat än nöjd. Fasen vad bra.

Mitt Bmi är just nu på 27,8. men ner ska det :)

• Brud 2006

God morgon tjejer! Känner mig lite trött idag, var ute och firade 8 mars igår! Tog två glas vin men höll mig inom mina 1300 kcal, känner mig stolt! Imorse vägde jag bara 71.8, alltså 1 kg mindre, men jag skriver bara en den vikt jag har på måndagar, den ändrar sig ju som sagt heöa tiden och då är det bättre att ha en fast dag i veckan att väga sig på. Men kul är det ju i alla fall!

Inge träning idag eller igår, dock 60 resp. 45 min rask promenad. Imorgon och på lördag blir det medeljympa på Friskis!

Hur går det för er andra?

• Fröken Malm

Hej alla!

Jag TROR det går bra för mig. Även om jag bara hållt på med VV sen i lördags så känner jag mig mindre, i alla fall på magen. Hehe! Är väl psyksikt.....

Har tränat spinning, aerobics och ikväll ska jag på Body Combat.

Det enda "bakslaget" jag haft är att snickaren som håller på att bygga om här på kontoret hade köpt en vetelängd till mig och min kollega imorse......Hade inte hjärta att säga nej. Men eftersom jag inte använder mina bonuspoäng som jag får för träning, så kan man använda dem till "emergencies" som dessa! Hehe

Längtar som fasen till den dagen då jag på mig mina favvo-jeans igen. Provade dem i helgen och kunde med nöd och näppe knäppa dem och det kändes som om magen bara VÄLLDE över......

• bröllops häxan

ahhhh. jag har ståt still nu. Käns inget roligt alls. Varför blir det så tror ni? Brukar väga mig på måndagar och fredagar. I måndags vägde jag 86,9 och det gjorde det i dag också..hummm. och jag som tänkte käka hoss mamma på lördag kväll och kolla på melodifestivalen. Nu vet jag inte hur jag ska göra..

• Tashi

Hej hej!

Jag har själv plågats med att gå ner i vikt i några år. VV har verkligen hjälpt, men efter ett tag blir jag slapp igen och kan inte motstå choklad. Nu har jag börjat med GI-metoden, och tro det eller ej så är sötsuget nästan borta, och jag har bara hållt på i en vecka. Jag tror att det här kommer att passa en gottegris som mig :)

Lycka till alla och ge inte upp!
    kramar

• Brud 2006

Tjohoo! Minus 2.2 kg denna vecka! Tror i och för sig att vågen spökade lite förra veckan, men det spelar ju ingen roll nu! Detta fixade jag trots att jag var på två kalas i lördags, jag skärpte mig´, erbjöd mig att köra (sparade in massor av kalorier) och drog bara över med 81 kcal på hela dagen! Lycklig!

Ikväll blir det pilates hemma (har en dvd) plus att jag utökat mina dagliga promenader från 30 minuter till 60 minuter!

Hur går det för er andra?

• Fröken Malm

Hej på er!

Var på VV och vägde mig i lördags. Hade gått ner 1.2 kg! Jihoo!

Äntligen "back on track"!!!

• bröllops häxan

Fröken Malm & Brud 2006 : Vad kul :D

Vägde mig nu i morse och jag har gått ner 0.2 kg på en vecka. heheh...Jo visst var jag hos min mor i helgen ...och visst så åt jag både mat och bullar...så jag är nöjd *L* Det går ju inte uppåt i alla fall.

Vi sticker till Budapest på fredag..hum det blir en utmaning att försöka holla vikten. packar ner en härrans massa Bars av olika smaker, hihih..

Träningen går trögt. Fattar inte att jag inte pallar mig iväg till gymmet när jag har så nära. Kan inte "skylla" på avstånd då det är 5-10 min promenad dit.

I allafal så har jag köpt tyg till kläningen och det riktigt klias i händerna av attt få sätta i gång.. Men då är det ju de. Ska man gå ner ca 15 kg till så får man ju andra kroppsmått. Vill börga nu men måste nog inse att jag får vänta tills jag åtminstonne väger 80kg. :)

• Brud 2006

Vad duktiga ni är! Huvudsaken är ju att det går neråt! C.T: vad kul med tyg till klänningen, själv har jag ju redan köpt klänning, den går på men kommer att sitta så mycket snyggare när jag gått ner i alla fall 5 kg till! Jag fyndade i Paris, utfärsäljning med 75 % rabatt så det vara bara att slå till! Ytterligare en motivationsfaktor är mig själv i bikini på bröllopsresan!

Jag hoppas verkligen att det lossnat för mig nu, jag ska vara duktig med träningen, känns som att det är viktigast för min framgång! Men man vill ju att det ska gå fortare (inte fortare än 2.2 kg på en vecka men fortare än 3.7 kg på fem veckor!)

Som sagt, bra jobbat tjejer!

• ML80

Hej alla ni duktiga tjejer!
    Måste först bara säga hur duktiga ni är. Själv ska jag oxå gifta mig i augusti och hade oxå tänkte komma igång med träningen lite bättre. Har slappat till mig rejält under vintern. Lyckades gå ner nästan 17 kilo fram till 2003, sen kände jag mig så nöjd så jag trodde jag skulle spricka. Vikten höll sig ett bra tag men nu under det senaste året har en del kilon börjat krypa på igen. Så fram till bröllopet ska jag försöka gå ner drygt 6 kilo. Har en liten egen tävling med min blivande som i sin tur har en tävling med min bror. Himla kul för det ger en motivation, men jag känner att jag behöver lite pepp-talk från tjejer oxå, så därför tänkte jag hänga på er en sväng. Ikväll blir det en sväng till Friskis & Svettis och sen en tur med dammsugaren...
    kramis från Skåne

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti