• bröllops häxan

Viktnedgång till bröllopet i Augusti

Hej alla roliga, snygga, coola och helt underbara tjejer här på BT.

Tänkte försöka gå ner i vikt och vill så gärna ha kontakt med tjejer som också ska "förlora" några kilon. Hur mycket och vilken metod spelaringen roll. Men ibland kan det vara skönt att ventilera frustrationen att inte äte godis (hihi som är min stora parson då *L*) och andra funderingar och tankar som dyker upp medans man går ner i vikt. Sen så är det så skönt att få lite "pepp talk' när man behöver det, och också att ge :)

Är 33år och ska giftamig 26/8 i år med min älskling. Ska själv bli av med ca 18 kg men samtidigt skaffa 5 kg i muskler. haha. Tänkte jag. Väger nu 88kg och 70 kg är mitt mål.

Är nå´n på?

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti
  • bröllops häxan

helenekl: Tyvärr gumman jag bor i västernorrland. *L* En liten bit ifrån..

Kul att et är samma datum :)
    Får man fråga vad du väger och hur mycket du vill gå ner? Om du vill äte så kanske viktklubben skulle vara något för dig. *L*

• Fröken Malm

Brud 2006

Ja, jag har börjat köra VV igen. Jag behöver den lilla kicken att "tvingas" gå upp på vågen en gång i veckan. När jag har det i bakhuvudet, så tycker jag det är lättare att avstå från godsaker.

CT
    Ja, jag tränar. Har aldrig tyckt om gym, men när jag började med VV i England började jag träna spinning. Sen blev det Body Combat, sen boxercise och till sist aerobics! Om någon sagt till mig för två år sen att jag skulle hålla på att gymma som en tok 4-5 ggr i veckan skulle jag bara skrattat. Nu försöker jag träna 3 ggr i veckan.

Sen har jag 20 min promenad till jobbet istället för att ta spårvagnen!

• Bröllopstokiig

C.T:
    Jag väger ca 80 o vill ner till 70 ungefär, jag har accepterat att jag inte kommer se ut som en modell längre, men för det behöver man ju inte vara en potatisbakelse! *fniss!*

Ang viktklubben: hur funkar det ?

• Bröllopstokiig

helenekl: Brud 2006 kör med viktklubben metoden. Är själv inte så haj på det men det går i prinsip ut på att man räknar hur mycket energi man gör av på en dag och gämför hur mycker man äter energimässigt. Det man gör av med ska vara mer än det man äter. Nå´t sånt, är inte så säker*L*

• Bröllopstokiig

Japp, jag kör viktklubben. det går ut påa tt du registerar hur lång du är, hur mycket du väger, hur mycket du vill gå ner och på hur lång tid. Sedan räknar de ut hur mycket du ska äta per dag, i mitt fall 1300 kcal. Utöver detta kan jag äta mer (om jag vill) när jag har tränat. Allt räknas, även frukt och grönsaker, vilket ju inte räknas om man går på viktväktarna. Tycker på det stora hela att det verkar vetigt! sedan har man ju tillgång till att chatta med dietister, träningsexperter och alla recept förstås.

Det som är bra är att amn får ganska många "aha"-upplevelser, typ, ojdå, var det SÅ många kalorier i x!!

• Bröllopstokiig

Och välkomna ni nya såklart! :)

• bröllops häxan

Brud 2006 : Har du då skrivit in i viktklubben, vad då? Hur lång är du och vad tog du för måldatum? Snälla förklara. Blev jätte nyfiken. *L*

• Brud 2006

Jag är 167 com lång, vägde 74 kg och vill gå ner 12 kg på 12 veckor, mitt måldatum är 1 maj. Vi får väl se om jag lyckas, hittills har jag "bara" gått ner 1.5 kg (på snart 4 veckor).

• bröllops häxan

okej , och igentligen så hade du räknat med 4 kg då?... Fast du har följt programmet till punkt och pricka?

Hur käns det om du räknade mer fler tappade kilon? Fast 1,5 kg är ju inte illa det heller :D Man ska nog inte gå ner för fort.

• Brud 2006

Jag har dragit över mina kalorier ett par gånger men den största boven har nog varit att jag inte tränat (har varit sjuk) alls förrän i lördags sedan jag gick med. Nu är jag i farten igen, går 30 min till jobbet varje dag plus friskis och svettisjympa 3 ggr per vecka. Jag hoppas att det gör susen...

Klart man är lite besviken för att det inte gått bättre, men eftersom jag har ända tills augusti på mig så känner jag mig itne särskilt stressad.

En annan grej som påverkat är att jag faktiskt itne åt så dåligt innan, jag gick som sagt ner 16 kg förra året och stod stilla under hösten (gick upp lite under julen) och är nu igång igen. Tror att det påverkar också att jag itne är så överviktig (BMI 26 just nu).

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti