• 03062006

South beach metoden

Finns det fler som kör south beach metoden.
    Började i Januari efter jag fött min lilla dotter
    har nu gått ner 25kg sen dess.

vill gå ner ännu mer innan mitt bröllop i juni

Vore kul att höra om det fanns fler som man kan byta lite recept med eller bara peppa varandra.

• Svar på tråden South beach metoden
  • 03062006

absolut inte, ta nya tag bara idag så har du glömt vad du åt igår

kör vidare bara

• Hon

03062006:
    Jag är säker på att ditt barn får i sig all näring det behöver, det är inte det som är problemet.
    Men du skriver att du har gått ner 30 kilo och då är det ju fettvävnad då har gått ned och när den bryts ner som frisötts gifter som legat lagrade där i många år. DESSA ÄR FARLIGA FÖR AMMANDE BARN. Att en barnläkare har hävdad något annat är för mig en gåta då ALLA som jobbar med amning och barn vet detta. Du kan läsa i vilket bok som helst att ammande kvinnor inte skall banta. Jag jobbar själv med amning och barn så jag vet vad jag talar om.

Och även om ditt barn mår bra och växer bra idag så kan följderna komma långt senare.

• Tigerlantz

Vad ska ni äta idag?

Och såååå samma fråga igen. =) Man får alltså inte äta krossade tomater?

• Hon

03062006:
    Måste bara tillägga att jag inte vill vara otrevlig och komma med moralpredikningar till dig men jag blev verkligen orolig för ditt barn när jag läste om dina framgångar. Vill inte på nåt sätt förstöra eran tråd.

• utvandraren

15juli06
    Ska erkänna att jag INTE läst 3 böcker om Atkins eftersom jag inte är intresserad av en regelrätt "bantningskur", som 03062006 sa så är detta mer en livsstil som är lätt att leva upp till och är sund. Kilona som trillar av är liksom bara bonus. Jag som inte ska gå ner något mkt har bara varit mindre sträng i fas 1 och gått vidare fortare. Men cluen är ju liksom att man taffar lusten på sötsaker, chips och annat. I alla fall jag! Då blir det mkt lättare att stanna med denna sunda stil och hålla både huvud och kropp i form.... Plus att det finns SÅÅ mkt gott att äta och man behöver inte lägga miljoner på speciella Atkins produkter.

• utvandraren

Ok! Frukots tips!!!!

• *Madicken*

Hur mycket kolhydrater får man äta i fas 3? Eller när man är klar med kuren och mer ser det som a way of life? För helt hälsosamt är det ju inte att utesluta alla kolhydrater.

• utvandraren

Hm... Fel knapp! Här kommer dom:

1. skivad avokado med körsbärstomater, mozarella och lite sallad. balsamvinäger och olivolja.
    2. Stekt ägg, stekt paprika och frästa tomater. kanske lite skinka...(använd teflonpanna och lite olivolja)
    3. keso, alfagroddar, avokado och tomat-blandning.
    4. Vad med keso smaksatt med vaniljessens och hackade nötter?
    5. Scrambeled eggs, kallrökt lax, sallad

Medger att det tar lite tid att vänja sig med att äta sallad till frukost men det går... sen är det gott!!

• Tigerlantz

Är det ngn som vet vad detta är?
    Hittade det i ett amerikanst recept:

1 packet EQUAL

• 03062006

det är ju stenåldersmetoden, så här levde man tidigare och åt så här så om man klarat av det i tidigare år så borde nog jag å min dotter också göra det,

har flera barn och ingen av mina andra barn har mått dåligt så jag e då inte ett dugg orolig,

som sagt så e då detta ingen bantningskur utan en livsstil

• Hon

03062006:
    Men grejen är ju den att din nya livstil gör att du går ner i vikt och då är det ju en form av bantning eftersom fett förbränns på din kropp.

På stenåldern kanske man åt så här men de höll ju sin vikt, det är en stor skillnad.

Åter igen det som är farligt för ammande barn är inte att det råder brist på någon näring utan att de får i sig farliga gifter då fett förbränns. De på stenåldern åt också rotfrukter vilket gjorde att de höll sin vikt.

• Mrs Austin

Tigerlantz,
    Equal ar ett sotningsmedel. Finns i sma pasar som man har i tex kaffe eller te.

Svar på tråden South beach metoden