• 03062006

South beach metoden

Finns det fler som kör south beach metoden.
    Började i Januari efter jag fött min lilla dotter
    har nu gått ner 25kg sen dess.

vill gå ner ännu mer innan mitt bröllop i juni

Vore kul att höra om det fanns fler som man kan byta lite recept med eller bara peppa varandra.

• Svar på tråden South beach metoden
  • utvandraren

Tigerlanz!
    Du kan gärna SB även om du inte har mkt att gå ner. Korta av fas 1 bara och gå vidare till fas 2 efter kanske 1 vecka... Jag ska inte gå ner mkt alls, bara bli smalare runt midjan. Jag kör en blandning av faserna(ej 3 än..) Håller mig borta från bröd till frukost men kan ta ett mål med fullkornspasta eller liknade till middag. Oftast bara proteiner och grönsaker dock. Jag tränar också så då år det bättre att eksprimentera med kolhydrater. Jag äter OFTA, och mkt. Och nyttigt!! Funkar superbra, och nu vill jag inte en ha kakor och godis längre...

• 15juli06

Utvandraren, det du skriver om atkins stämmer inte riktigt. Jag läste tre tjocka böcker innan jag startade. De drar inte så stora skillnader mellan kött iof, men nyttiga fetter tar de upp. Sen har ju på senare tid visat sig inte spela någon roll för hjärt och kärlsjukdommar vilken typ av fetter du äter. Jag kommer inte prova denna typen av diet fler ggr då jag definitivt inte vill gifta mig skallig! :)

• Tigerlantz

Utvandraren - tack för sitt svar!! Men kommer det att gå ner dessa kg (5-6) utan att träna? Eller MÅSTE man träna också?

En sak till. :o) Sjömansbiff. Är det en sk onyttig köttbit?

• 15juli06

Sjömansbiff är ju lövbiff (tror jag) varvat med potatis. Så skippar du potatisen så går det ju bra.

• *Madicken*

Nu har jag aldig provat denna eller någon annan liknaden diet, men som jag har förstått det så kan det vara bökigt att träna i samband med dieten eftersom kroppen vid träning behöver glykogenet som man utesluter ur kosten. Vill man träna bör man äta åtminstone lite kolhydrater. Stämmer detta; någon som vet?

• Tigerlantz

Man sitter och undrar om dieten verkligen kommer att funka. Jag är inne på min 4 dag i fas 1. Hur långt tid tar det innan man ser resultat?

Ngn som har bra förslag på frukost? Lite trött på ägg.

Måste bara kolla med er om det jag äter på en dag är godkänt enl. SB Portioner + maträtter.

F: omelett på 1 ägg, med lök och purjo + 1 skivka kalkonbacon.
    Mellis: En skrattande ko ost + några mandlar.
    L: Kräftsallad, med feta och lättdressing.
    Mellis: Lite keså + vanilj extrakt och lime juice.
    M: Halva tallriken med sallad + lite feta, två köttfärsbiffar + en grillad aubourgine bit.

Tack för all hjälp.. Tycker at det är lite krångligt att komma igång.

• 03062006

Hon
    är inte ett dugg orolig att mitt barn mår dåligt av att jag bantar
    eftersom south beach inte egentligen är en bantar grej uten en livsstil

mitt barn mår alldeles utmärkt var till och med hos en barnläkare för att kolla så inte barnet tog skada men det sa de att hon inte gjorde eftersom hon får isig allt hon behöver och växer och är jätte tidigt med det mesta, pigg å glad varje dag, en liten perfekt pingla

Tigerlantz , jag såg resultat redan efter några dagar men tänk på att allt inte handlar om kg utan även om cm,
    din matsedel ser bra ut, fotsett du så kommer du snart se resultat,
    tyvär så är ju inte frukosten så mycket mer än ägg, själv äter jag då endast 2 äggvitor varje dag

lycka till

• Tigerlantz

Hej igen!

Har tusen olika frågor att ställa, hoppas att ni står ut med mig! =)

I amerikanska recpet så står det med ngt som heter Half & Half. Är det ngn som vet vad detta är och om det finns i Sverige.

Ha en fortsatt bra dag.

• Mrs Austin

Tigerlantz,
    Half & Half ar ungefar som gradde, men med mindre fett. Tror du kan jamfora det med matlagningsgradde.

• Tigerlantz

Go´morron alla!

Tack för svaret Anki81! Nu klarnar det lite.. =)

Sitter och biter på naglarna av oro...
    Jag klämde i mig tomatsås igår. Gjord på en burk krossade tomater...Då åt jag ju i och förs sig inte hela själv..Men sen läste jag att man bara fick äta 1 tomat om dagen.. Ohh noooo. Är SBD så pass strängt att man måste förlänga fas ett nu?

Karm på alla!

Svar på tråden South beach metoden