• 03062006

South beach metoden

Finns det fler som kör south beach metoden.
    Började i Januari efter jag fött min lilla dotter
    har nu gått ner 25kg sen dess.

vill gå ner ännu mer innan mitt bröllop i juni

Vore kul att höra om det fanns fler som man kan byta lite recept med eller bara peppa varandra.

• Svar på tråden South beach metoden
  • 03062006

du får inta äta frukt i fas 1

och riskan att du ska gå upp igen efter att du följt fas 1 2 och 3 är inte så stor om du sen har lärt dig hur du ska äta efter dessa faser

rekommendera dig att köpa boken south beach dieten finns nu även i pocket format

lycka till

• Skidbrud (gift)

Tack! Ska nog ta och köpa den och se om det är något för mig!

Jobbar som förskollärare så det är svårt att bestämma själv vad jag ska äta men det går nog att fixa!

• 03062006

gått ner mer än 30 kg sen januari, känns välldigt bra,

har kört då denna metod + att jag ammar och sen då förlorat allt vatten i kroppen efter jag fick min dotter den 28 december

• Sayurii

Hur blir man i humöret? Känner inte att jag vill bli ännu mer upp och ner :)

• Tigerlantz

Gud så roligt att hitta er! Jag har själv precis kört igång SB och har suttit och läst alla inlägg som har funnits på torget här!

Tyckte att det var sååå tråkigt att behöva köra själv utan stöd.

Hur går det för er alla? Hur länge har ni kört?

Stork pepp kram på er alla!

• Hon

03062006:
    Det är inte bra att banta när man ammar för då frisätts en massa gifter som finns lagrade i fettvävnaden. Dessa går ut i bröstmjölken och barnet får i sig dem.

• *Madicken*

Går det att träna samtidigt som man kör sb?

• 15juli06

Hej alla SB.are!

Kul att det går bra för er med bantningen. Jag vill bara ge er en liten varning. Förra sommaren körde jag Atkins och den verkar vara identisk med SB, iaf samma principer. Jag tappade halva mitt hår och det var inte roligt. Så märker ni extra mycket hår i borsten så lugna ner dieten. Jag hade turen att ha ett helt år att låta håret växa på innan bröllopet.

Ta det lungt och lycka till!!

• Tigerlantz

Om man bara har ca 5-6 kg att gå ner, funkar det med SB då? Och måste man träna för att kunna gå ner dessa kilon? Eller kan man köra på dieten och lugna sig lite med träningen?

Tacksam för svar!

• utvandraren

15juli06!

Southbeach och Atkins är inte alls samma sak! Atkins diet skiljer inte på bra och dåligt fett, olika kött produkter mm. Det enda du inte får äta är ju kolhydrater i alla former. Och visst går man ner, men det kan få tråkiga följder... (en 15årig flicka i USA fick hjärtinfarkt pga att hon levde på biff, bacon och beanaise. I SB(som är skapad för hjärtpasienter från början, tas det hänsyn till alla saker som du äter dvs. fett, fibrer, proteiner och kolhydrater. Southbeach är en jättebra diet som du kan leva resten av ditt liv med och må jättebra. Värt ett försök till?? Men köp boken så att du gör rätt!!

Svar på tråden South beach metoden