December 2006
Hej. Finns det några mer som ska ha ett underbart vinterbröllop i december. Hur långt har ni kommit med planeringen?
Hej. Finns det några mer som ska ha ett underbart vinterbröllop i december. Hur långt har ni kommit med planeringen?
Jag skall köpa ett par stövlar att ha på mig ända tills vi kommer till festen då jag tänket byta om till ett par "ballerinaskor"... Borde hitta billiga ljusa skor på din sko eller skopunkten till ett bra pris... vägrar handla svindyra skor i bröllopsbutikerna som kanske inte kommer att användas så mycket mer än någon gång...
Nu har vi gjort följande:
bokat kyrka
bokat festlokal
bokat hotell
bokat fotograf
bokat frissa
:)
Hur går det för er andra?
hönapöna: jag kommer precis som du att köpa två par skor. ett par som är varmare så man slipper att ha blå tår i kyrkan....;)
har vart på panduro å rotat runt bland hyllorna nu. hittade massor med fina papper så nu ska jag provgöra inbjudningskort.
nämen här är ni juh ;)
vi ska gifta oss annandag jul. borgligt och halvhemligt. endast de närmaste vännerna vet.
känns kul att ha det så här och forma allt som vi vill och inte hur man borde.
vi vill ha klänning o ringar o kittet...
vi har börjat fundera på kyrka i alla fall fast det är ett mini bröllop. men är jag sent ute?? vi ska gifta oss annan dagen. kankse blir svårt. ska i alla fall kolla i efftermiddag.
klänning när behöver man tänka på den? tänkte hyra en.
Det beror helt och hållet på var du bor när det gäller klänning. Jag bor i en småstad och där räcker det att komma en å en halv månad i förväg, men jag har hört att i t.ex. linköping skulle man helst vara ute i fyra månader i förväg... Gå å fråga helt enkelt men du är verkligen inte för sent ute...
Hejsan
Vi skall ju gifta oss den 14 december som jag har skrivit innan, vilket är en torsdag. Nu har vi ändrat lite i planerna då vi helt klart låg over våran budget. Skulle gärna vilja ha synpunkter på följande upplägg:
Vi gifter oss i kyrkan där cirka 70 personer kommer närvara. Efter bjuds till mingel och brudskål i närheten av kyrkan. För en del slutar kvällen där. För närmaste familje och vännerna, cirka 15 stycken kommer vi på en restuarang äta en tre rätter, exklusiv middag.
Vi vill ha en ganska lungn kväll då vi skall åka på bröloppsresa dagen efter så det passar oss ganska bra om kvällen slutar vid tio. Vad tror ni om det? Tror ni de som endast är bjudna till mingel känner att vi är snåla? Eller blir sura att de inte får mer? Från början hade vi tänkt bju hela sällskapet på en mindre buffé men då vi inte vill ha dans osv (det är ju en vardag) känns det som kvällen tar slut så tidigt och att det blir lite halvdant.
Tacksam för svar.:)
Har hittat en kappa jag vill ha =) har beställt den idag. =) skojsigt.
Har ringt om kyrka. vi ångrade oss från borgligt och vill ha en liten cermoni i kyrka istället. romantiskt igentligen.
håll tummarna att det går vägen.
hon jag prata med tyckte jag var tidig (??) o sa att kyrkan antagligen inte var uppbokad. hon skulle höra av sig fort om det skulle bli några problem.
hur fungerar det sen, ska man själv ta kontakt med präst? hur gör man det? eller får man hjälp o de kan välja ut någon??
female81:
jag har för mig att kyrkan väljer ut en präst åt er om ni inte vill ha nån speciell.
Sara_80: det låter bra. Vet knappt vilka präster de har här. *rodna* dock var jag supernöjd med en tjej (kvinna) vi hade när min yngsta döptes. super trevlig.
Om du vill ha henne så är det bara att ringa å fråga kyrkan om hon kan på erat datum. kan ju va skönt att ha en präst ni redan har träffat.