• Smink-freak

Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?

Hej alla!

I sommar är det dags för mig och min fästman att gifta oss. Vigseln går av stapeln vid Torpa pensionat. Eftersom vi inte gifter oss i en kyrka som har en gång jag kan gå i med min pappa fram till fästmannen och Torpa är lite tokigt utformat så har jag fått en ide jag inte kan släppa.

Torpa ligger precis vid vattnet och min tanke var att jag och min tärna skulle komma åkandes i en båt och sedan kliva av vid stranden precis nedanför Torpas baksida. Vi ska ha vigseln på baksidan på deras veranda nämligen.
    Nu till min undran. är det nån i Södertälje som har en båtplats och båt precis vid båthamnen 200 meter ifrån Torpa? Och som skulle ha lust att köra mig den lilla biten fram till vigselplatsen? Skulle vara så fint om jag kunde gå uppför gräsmattan med min pappa fram till min blivande. Ersätter er givetvis!!! Nån? Snälla?

• Svar på tråden Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?
  • caja

Smink-freak

Du får se till att beätta hur det går i båtjakten sen.. :)

• caja

Och tack för tipset förresten. har mailat henne nu. Får se om hon är ledig den dagen.

• Smink-freak

Caja

Japp,ska jag göra. O du får berätta om du var nöjd med smink och hår eftersom du blir fru förre mig!

• caja

Det ska jag. Just nu väntar jag på svar från hon du tipsade om, får vi se hur det blir där. :)

• caja

Smink-freak

Tack så mycket om tipset få frisören där!! Har oxå bokat henne nu, hon verkade ju jättetrevlig på telefon iaf. Bra pris också!

• Smink-freak

Caja!
    Var så lite så! Men lova att berätta om du blev nöjd. Jag bokade in min konsultation med henne igår. 1 juli blir den av. O idag fick jag och min M2B en chock. Vi hade min pappa och hans fru här på fika idag. Och dom GER oss 10 000 kr i bidrag till bröllopet *wiiihhh* Vad säger man! Nu slipper vi vända på slantarna!

• caja

Smink-freak

Självklart säger jag till hur det blev! Har iaf nästan bestämt frisyr nu, hittade en i senaste nr av bröllopsguiden som jag tror passar mig. :)
    Härligt med pengarna sådär! Vi fick också en glad överaskning från våra föräldrar när vi berättade att vi skulle gifta oss. Fick "sponsring" från båda sidor där, och det hjälper verkligen oerhört!

• Smink-freak

Caja

Känner att jag vill tipsa dig om billiga blommor i Nykvarn. Inga-Lills blommor heter dom. Jag ska ha stora vita kallor och för min bukett,tärnans och 2 coursages betalar jag 700 kr. Dom tar INTE betalt för arbetet utan enbart för blommorna. Så himla bra. Ring dom och prata med Viktoria!

• caja

Smink-freak

Får tacka så mycket för tipset. Har handlat endel där förr.. och det brukar alltid bli fina buketter!! (det är ju inte brudbuketter jag handlat såklart ;) )
    Blommorna har jag ifs redan löst på anat håll genom en vän till mina föräldrar som är florist. Men var jättesnällt att tänka på mig. Vi kan väl fortsätta och byta lite tips och idéer här..

• hillelill

Hej tjejer!
    Här e en Södertäljebrud till som ska spendera bröllopsnatten på Torpa pensionat i brudgemaket. Vi gifter oss redan den 13 maj så det är inte långt kvar nu. Jag har vänner som har spenderat sina bröllopsnätter där och de har bara gott att säga så jag ser fram emot det mycket.

• klara1

Smink freak, jag undrar om du kan vara snäll och maila mig hår-makeup artisten också. Jag bor i Södertälje och har nu letet i ca:1 månad utan något vidare resultat.
    Mailadressen är:lilian_h@msn.com
    Jag vore JÄTTE TACKSAM.

Svar på tråden Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?