• Smink-freak

Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?

Hej alla!

I sommar är det dags för mig och min fästman att gifta oss. Vigseln går av stapeln vid Torpa pensionat. Eftersom vi inte gifter oss i en kyrka som har en gång jag kan gå i med min pappa fram till fästmannen och Torpa är lite tokigt utformat så har jag fått en ide jag inte kan släppa.

Torpa ligger precis vid vattnet och min tanke var att jag och min tärna skulle komma åkandes i en båt och sedan kliva av vid stranden precis nedanför Torpas baksida. Vi ska ha vigseln på baksidan på deras veranda nämligen.
    Nu till min undran. är det nån i Södertälje som har en båtplats och båt precis vid båthamnen 200 meter ifrån Torpa? Och som skulle ha lust att köra mig den lilla biten fram till vigselplatsen? Skulle vara så fint om jag kunde gå uppför gräsmattan med min pappa fram till min blivande. Ersätter er givetvis!!! Nån? Snälla?

• Svar på tråden Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?
  • Smink-freak

Huffar,puffar o buffar

• Smink-freak

Puffar lite idag med!

• Engäst

Finns det ingen båtklubb eller liknande i S-täje då?

• Smink-freak

Engäst

Jovisst finns det det, bara 200 meter ifrån vår festplats. Men man kan ju inte bara dyka upp där o fråga en människa om man får hyra deras båt. Hade hoppats hitta nån här för alla här vet ju att det är på BT man får bäst och snabbast svar

• Henkes Sara

Har dom ingen anslagstava som du kan sätta upp en liten lapp på, med samma undran som här på BT?

Eller jag vet, vänta tills båtarna börjar komma i vattnet, se ut några som du gillar och lämna lappar på båtarna.
    Jag skulle i alla fall bli ganska smickrad om någon skulle vilja åka i min båt till sin vigsel.

• Engäst

Det skulle jag gjort! Sätt upp en förfrågan i deras klubbstuga eller ring dem. Skulle bli förvånad om ingen skulle tycka att det var ett hedersuppdrag!

• Smink-freak

henkes Sara

Ja,det var ju en ide förstås. Pratade igenom det med fästmannen igår och han tyckte det lät krångligt att hitta nån som är villig att köra en. Kan hålla med honom till viss del men jag tycker det vore sååå häftigt att komma nerifrån sjön. Frågan nu är väl om dom på torpa har nån brygga men kan kliva av på *S* Annars lär jag bli blöt om både kjol och skor

• caja

Hallåj där!

Måste bara säga att jag tycker det är en toppenidé du har där. Är själv från tälje, men har tyvärr ingen båt jag kan erbjuda. Däremot har jag haft en del kontakt med båtklubben i torpa (mest seglare förstås) men det finns många fina båtar där, och verkligen trevligt folk. Så tycker helt klart du ska ringa båtklubbe och höra om du får sätta upp en lapp.
    Vet tyvärr inte säkert om Torpa pensionat har någon brygga, men tror det iaf.

Måste fråga också, vilket datum är den stora dagen? Själv ska jag gifta mig 15:e juli, och fira bröllopsnatten på Torpa, så får gärna lite feedback om stället om ni gifter er innan. :)

• Smink-freak

Caja

Tack så mkt. Då är jag inte helt ute och seglar *hehe* Ska nog göra som så att jag tar mig till båtklubben nu i vår när alla börjar pyssla med sina båtar inför säsongen. Men jag måste nog dubbelkolla med Torpa först om dom har nån brygga. Men om man får tag i en eka kan ju den dras upp på land *hmm* Tål att funderas på. Ska nog inte nämna något mer om detta för min M2B. Han avfärdade iden som bökig. Vilken överraskning han kommer få *S*

Vi gifter oss inte förrens i augusti så nån feedback kan jag tyvärr inte ge dig. men jag har varit inne i brudgemaket och kan bara säga "wow" Vilket rum. Är såååå glad att vi ska vara där hela våran bröllopsdag. Allt från vigsel,middag,fest och bröllopsnatt.

Svar på tråden Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?