• Smink-freak

Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?

Hej alla!

I sommar är det dags för mig och min fästman att gifta oss. Vigseln går av stapeln vid Torpa pensionat. Eftersom vi inte gifter oss i en kyrka som har en gång jag kan gå i med min pappa fram till fästmannen och Torpa är lite tokigt utformat så har jag fått en ide jag inte kan släppa.

Torpa ligger precis vid vattnet och min tanke var att jag och min tärna skulle komma åkandes i en båt och sedan kliva av vid stranden precis nedanför Torpas baksida. Vi ska ha vigseln på baksidan på deras veranda nämligen.
    Nu till min undran. är det nån i Södertälje som har en båtplats och båt precis vid båthamnen 200 meter ifrån Torpa? Och som skulle ha lust att köra mig den lilla biten fram till vigselplatsen? Skulle vara så fint om jag kunde gå uppför gräsmattan med min pappa fram till min blivande. Ersätter er givetvis!!! Nån? Snälla?

• Svar på tråden Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?
  • caja

Själv har jag inte bokat brudgemaket.. har bara sett bilder på deras hemsida och vi tyckte det var lite väl blommigt.. så det blev ett annat rum. General William Boots eller något sdant. Verkade ha så himla härlig säng.. men väldigt grönt rum istället..

• Smink-freak

Caja

Ja,det rummet andas lite mera "maskulint" Vart ska ni gifta er? Vart ska ni ha festen? Hur långt har ni kommit i planeringen? Hur gamla är ni? Barn? Antal gäster? Budget?

kram!

• caja

Smink-freak

Många frågor där, men ska göra mitt bästa här. :) Vi bor nu nere i skåne, men ska gifta oss i Turinge kyrka ute i Nykvarn, då jag kommer därifrån. och festen blir på Nykvarns Herrgård... tyvärr inte världens mysigaste lokal, men den funkar. Vi fyller båda 28 iår, och inga kottar ännu även om det börjar explodera på den fronten i bekantskapskretsen i år (7 st första halvåret) så kommer vara många småttingar med på bröllopet. Gästantalet är väl inte helt spikt ännu, men det lutar åt runt 90 inbjudna.. men sen vet man ju aldrig med den långväga släkten om de kan komma... och så pengarna ja, fruktansvärda summor man snabbt kommer upp i, men det ser ut att landa på runt 100.. Själv då, och jag får skicka tillbaka alla frågorna till dig. :) och kommer ni från tälje eller??

• Smink-freak

Caja
    Tack för svar,ska försöka svara tillbaka så gott det går.
    Jag är 28 och han 34. Han kommer ursprungligen från Halland men vi bor numera båda i S-tälje. Vi har hittills 45 st inbjudna och jag hoppas det stannar vid det. Pengarna bara rinner iväg. I början av planeringen låg vi på runt 40 men ligger väl snarare runt 65-70 nu. Blir dyrt att hyra hela Torpa vet du. Inga barn men ska skaffa så fort vi har ringar på fingrarna. Min bästa vännina och tärna hade sin bröllopsfest i Nykvarns herrgård. Lite stor och stel men alldeles ypperlig om man ska ha catering och eget dricka. Finns ju gott om rum iaf. Vi funderade oxå på den lokalen i början men vi ändrade oss när vi fick veta att vi bara fick servera vin och öl (kyrkan vet du)

Har du köpt klänning än? Ringar? Tema? Skor? Underkläder?
    Kika in på mina planeringssida vet´ja!

groups.msn.com/Toxiclady/pictures

• caja

Smink-freak

Kan tänka mig att Torpa gick på en bra slant att abonnera, men ska ju vara jättemysigt där vad jag hört.

Du en fråga.. frisyr.. har du hittat någon bra frisör i Tälje som gör uppsättningar, och ska du göra sminket själv eller försöka få ett helt kit med hår/smink?

Klänningen är iaf beställd nu (ska sys från kina) Kom fram til att jag inte var beredd att lägga över 10.000 på en klänning jag ska ha en gång, så får bli en kopia på orginalet. Denna är det iaf.
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8260459503&ssPageName=MERC_VIC_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT

Ringarna var jag faktiskt in till en guldsmed och pratade om idag. Det lutar åt att vi kommer ta guld från båda våra sidor och göra en ny ring av.. har inte hittat någon ärdig som ser ut som den jag vill ha.. och känns jätteskoj att ha guld som har en knytning till våra familjer.
    Skor har jag inte hittat några bra ännu, så tar gärna emot tips på den fronten. Annars är det mest större saker vi fixat, lokal, transport, fotograf och mat och de sakerna.. men ska ta och sätta fart snart. Ska och införskaffa det sista som behövs för att komma igång med inbjudningarna imorgon är tanken. :)

Såg bilderna du hade.. mycket fint där måste jag säga. Själv har jag oxå fastnat för kallor (men den mörka varianten där) då vinrött är temat som gäller.. och blanda med lite mörka rosor.. men, inget bestämt där heller.

• Smink-freak

Jag har bokat en hair-makeup artist dagen till ära. Hon kommer hem till min tärna på morgonen och gör iordning oss båda. För mig tar hon 1800 och för tärnan 1000. Men då kommer hon oxå hem till dig kostnadsfritt. Med risk för reklam-varning kan jag maila hennes hemside-adress till dig

• Smink-freak

Just det,jag hittade en hemsida till Södertäljes båtklubb och har nu mailat kanslit med en förfrågan om att låna en båt. Blir mer o mer såld på ideen. Ska nog hålla den hemlig för mannen *S*

• caja

Vore verkligen toppen om du kunde maila det till mig när du kommit hem sen. :)

Svar på tråden Nån som har en båt i Södertälje att låna ut i sommar?