• Dolphingirl

jag gifter mig sommaren 2007

Hejsan på er! är det någon som har lite tips på hur man kan komma undan med ett bröllop som inte är för dyrt?

Är det nån annan som ska gifta sig sommaren 2007? vore kul att prata lite och byta lite tankar.

många kramar

• Svar på tråden jag gifter mig sommaren 2007
  • snäckan80

79a
    Har ni bestämt lokal än??
    Det är mitt stora aber.
    Jag velar mellan alltifrån slott till tält vid havet till att faktiskt ha det hos svärfäräldrarna då dom har ett gammalt sädesmagasin med mölla på landet och ha festen där men vigas vid havet.
    Det är en djungel.

HUr långt har ni kommit?

• Julibrud07

Hej!
    Ska också gifta oss sommaren 2007, närmare bestämt den 14 juli.

Vi har inte kommit så långt att vi bestämt något exakt mer än vart vi vill gifta oss, ha festen och ett utkast till gästlista och vad för typ av fest vi vill ha, vi bestämde oss för välkomstdrink med till tugg, buffé och senare på kvällen bröllopstårta och vart vi vill åka på bröllopsresa.
    Vi tänker försöka få så många som möjligt av våra gäster att vara delaktiga i bröllopet och dess förberedelser för att hålla ner på priset.
    Vi räknar med att ha runt 85-100 gäster.

Så en budget på ca 35 - 45 000 kr

• Blivande Fru Johansson

Ja bor i Norrköping.. Priseerna på frisör och make up, va dom härifrån? Vill gärna ha nån som e lite av ett proffs..

• 79a

snäckan80: Lokal, är inne på söderslättsgården, ärtholmsgården eller kanske idala restaurang..
    Vad är ni inne på?

• Blivande Fru Johansson

79a:

Kommer ni ifrån Norrköping, kände inte igen nån av dina lokaler du tänkt på?? Vi har bokat våran nu!!

• Decorist

Vi gifte oss 1 1/2 år sedan, och vårat bröllop gick på knappt 50.000 kr
    Då hade vi 100 middagsgäster på 3-rätters + 30 gäster till som kom på kvällen till tårtan och fikat. Vi gjorde mycket själva men största anledningen till att det blev "billigt" var att vi inte hade någon alkohol då knappt någon av våra släktingar och vänner dricker, inkl oss själva. Vi gjorde förrätt och efterätt men caterade varmrätten, det är ett bra tips! Vi hade vänner till familjerna som serverade, klänningarna sydde mor och svärmor osv..

• snäckan80

79a
    Vi har många alternativ som florerar. Vi har haft funderingar på typ Trollenäs slott men vet inte om det kan bli stelt eller om vi kan få den känsla vi är ute efter. Det är ju klart en ekonomisk fråga. Sen har vi tänkt på att ha ett tält vid havet någonstans men det är så väderberoende och är också en kostnad.
    Mitt senaste förslag och som faktiskt känns super är att vi har vigsleaktien någonstans vid havet och sen har festen hos svärföräldrarna på landet. Dom har ett stort sädesmagasin med mölla som dom brukar ha konstutställningari och lite annat så där är gott om utrymme och jag tror att vi kan få just den känsla av kärleksfest som vi är ute efter. I deras trädgård är väldigt lummig och mysig plus att det finns en liten damm med fiskar i så det är det som är det senaste budet.

Titttade på dom lokaler du nämnde fick inte upp söderslättsgården men dom andra fick jag upp och dom var kanonfina. Jag gillade just det medelhavsinspirerade på idala restaurang. Och den lite rustika känsla man fick av ärtholmsgården. Är dete något som ni lutar mer åt??

• Dolphingirl

halloj på er alla! har bestämt kyrka nu det blir domkyrkan, men vi ska inte boka den än vi börjar med allt till sommaren, förplanerar lite först bara. Är den någon som har gift sig där?

• 79a

Blivande fru johansson: nix, jag bor i skåne!

Snäckan80: tror inte det blir Idala, tror det blir lite för trångt, ska troligen ha ett band som spelar tror inte det finns plats på Idala för det.
    Så vi får ta och åka och titta på de två andra lokalerna..

• Blivande Fru Johansson

Är det nån mer än jag som bor i Norrköping? Tänkte om ni hade några tips på olika saker.. Ska nån av er ha levande band som spelar? Kanske ska ha det, men e ju kanske lite lättare om man har en dj.. Tips nån?

• Dolphingirl

nej vi ska nog inte ha levande band, vi funderar på spela egen musik plus ha en karokemaskin det kan bli riktigt trevligt tror jag.

• Dolphingirl

Jag tror det kan vara jättemysigt med levande band.dj är säkert också jättetrevligt.

• Blivande Fru Johansson

Vet inte om vi ska ha levande band.. Dom är jätteduktiga dom vi har tänkt på.. Dom brukar spela på palace i stan.. Men känns som att det kanske är bättre med dj.. Har ni nått bra tips på dj??

Svar på tråden jag gifter mig sommaren 2007