• Dolphingirl

jag gifter mig sommaren 2007

Hejsan på er! är det någon som har lite tips på hur man kan komma undan med ett bröllop som inte är för dyrt?

Är det nån annan som ska gifta sig sommaren 2007? vore kul att prata lite och byta lite tankar.

många kramar

• Svar på tråden jag gifter mig sommaren 2007
  • 79a

Augusti 2007, inget datum är bestämt, blir runt 65pers..

• Blivande Fru Johansson

Många som redan e igång.. trodde ja va själv me att kolla runt så långt innan..

• Blivande Fru Johansson

ska sova nu! Ses imorron kväll! Kram på Er

• Brud_Januari-07

_Cinderella_
    Har ni skrivit ner eran budget? Funderar på att bjuda ca 30 gäster och skule vilja hamna på en budget av 20- 30 000:- Är jag för fräck om jag frågar om jag skulle kunna få "se" eran budget mail: always_mareng@hotmail.com Men bara om du vill.... tack på förhand

• Dalabrud-07

Vi ska nog ha buffé, det känns inte riktigt som "oss" om det ska vara fin 3-rätters middag.
    Jag tänker inte laga maten själv, det blir catering.
    Antagligen kommer vi att hålla festen efteråt på en gammal loge.
    Tänker inte göra någonting själv alls, tror jag.
    Vi har inte spikat någon budget, men räknar runt 80 000:-.
    Förmodligen kommer vi inte att få någon hjälp av våra föräldrar. Vi började spara redan för ett par år sedan, mest småpengar i en sparbössa - tror att det finns runt 5-7000:- i den, så det fattas en hel del Tänkte börja spara på allvar nu!

• 79a

snäckan80: jag gifter mig i skåne, Malmö

• nasa

KUL!! Som det ser ut nu, och om jag får bestämma, och det får jag, lite tråkigt, men min kille och jag gifter oss den
    7/7-07, mycket pga att jag gärna vill och han gör det mycket för min skull!!?? (Han tror inte på kärlek på papper)
    Men i alla fall blir vi ca 45 gäster och vår budget, alltså våra sparade pengar i dagsläget är ca 35 000.
    Vill ha en Rembo-klänning, min ring kostar 1500 kr. Det som är vår stora kostnad är cateringen, annars har vi kommit undan rätt billigt:
    Klänning 6000:-
    Ring 1500:-
    skor 299:-
    Hår mm 800:-
    Gör egen bukett av orkideér 500:-
    Min sambos kläder o skor 1000:-
    Catering 15 000:-
    Kläder till barna (4 st) 1500:-

Har inte kommit så mycket längre i planeringen, borddekorationer och små detaljer är kvar så kanske 5000 till, åker till tyskland och handlar sprit.

Lycka till alla.

• Blivande Fru Johansson

Nasa:

Hur fick Du hår m.m att bara bli 800:- Den frisören skulle ja gärna vilja ha! Ingår make up?

• Stefans fästmö

Hej! Det finns en tråd för 2007-brudar, ni som inte redan hittat dit är hjärtligt välkomna! Adressen är: www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1343017.html

Själv gifter jag mig i augusti 2007, har en budget på runt 70-80 000 för ca 80 gäster. Har dock inte börjat räkna på det än, men det är de pengar vi räknar med att ha så jag hoppas det räcker...

Svar på tråden jag gifter mig sommaren 2007