• Dolphingirl

jag gifter mig sommaren 2007

Hejsan på er! är det någon som har lite tips på hur man kan komma undan med ett bröllop som inte är för dyrt?

Är det nån annan som ska gifta sig sommaren 2007? vore kul att prata lite och byta lite tankar.

många kramar

• Svar på tråden jag gifter mig sommaren 2007
  • nasa

Japp make up ingår, det är kompispris, min kompis är frisör och har jobbat med just brudar, hon tar 500 för en enkel håruppsättning med löshår, lockar och ett silverdiadem i tre vågiga remsor en annan kompis har en sminkaffär, säger man så? och hon sminkar mig för 300:-, så det gäller att hitta kompisar som kan och är villiga att hjälpa då budgeten tryter. Det finns fler än man tror, det är bara att fråga runt.

• Blivande Fru Johansson

Nasa:

Vet du vad dom tar annars för priser? Vilka e dom, nån man hört om?

• nasa

Jo, alltså, min frisörkompis jobbar inte som frisör idag hon är inom sjukvården nu, så hon gör detta privat och min sminkaffärskompis gör detta också "privat"
    men min poäng är att hjälp till bra priser finns oftas närmare än man tror. Gå in i en sminkaffär,(typ b_d_ sh_p) och fråga vad de tar om de kan hjälpa dig. Testa att annonsera i din lokal tidning, det finns säkert frisör elever som vill träna och tjäna en liten krona (gåva) bara lite tips.

• Blivande Fru Johansson

Vill ha en frisör som även sminkar mej.. Vill att det ska kännas lite högtidligt när ja sitter där i stolen.. Då e det ju bara ett par timmar kvar.. Vill ha nån som är bra, o inte så jätte dyr.

• nasa

Vi skall vara hemma och alla kommer hit, frisör, sminkös, tärnor och mat. Så är det planerat nu iallafall. Det kan vara skönt att vara hemma i lugnets vrå.
    Jag har även kollat upp vad en frisör tar och då ingår:
    Håruppsättning
    smink
    snacks och odelad uppmärksamhet

ca 2000:-
    Det kan vara värt det, men jag vill ha lite personligare, jag tror man skall gå på magkänslan.

• Blivande Fru Johansson

Vem tar 2000:- Är tacksam för alla tips! Vet du vad dom tar för att fixa bruden (Ja) o sen 2 st tärnor?? Vem är det?

• Blivande Fru Johansson

Måste gå nu, men kommer ikväll.. Slutar 7 så kommer hit efter halv 8! Vill gärna prata mer med er! Kram på er

• Gerda

Vi planerar också giftermål nästa år, ett prel.datum är 070707 liksom många andra här ;)

Å andra sidan spelar det inte så stor roll vilket datum det blir för oss.

Vår budget är kring 50.000 med olika alternativ.

1. På herrgård där det är ca. 650-700kr/kuvert - för 40 gäster. Då ingår det 3-rätters, bröllopstårta, brudskål, 4 glas vin samt avec.

2. Gifta oss utomlands och då kan budgeten sprängas en liten bit. :D

Vi får se hur vi kompromissar oss fram här :D

• nasa

blivande fru johansson:
    Det beror på var du bor? jag bor lite utanför Göteborg.

• Stefans fästmö

Nasa: jag bor i Göteborg o ska gifta mig en bit utanför, norr om Kungsbacka. Är väldigt intresserad av frisören du nämnde! Vem är det o var finns hon?

Svar på tråden jag gifter mig sommaren 2007