• Sunshine Girl

Midsommarbrudar 2006 vart är ni?

Tycker det finns väldigt många trådar i "vår månad" men hittar ingen för oss som gifter sig midsommarhelgen...

Det kan ju inte bara vara vi som gifter oss då, vår dag är midsommardagen

Har ni stött på hinder i och med midsommar? Hur långt har ni kommit? Är detta mesta fixat? Berätta, dela med er :)

• Svar på tråden Midsommarbrudar 2006 vart är ni?
  • Cillver

Ok, då förstår jag....
    Jag har kännt lite småpanik över att alla verkar ha samtalen så långt innan att jag till och med bliv lite småirriterad över våran, men det är nog egentligen bara min egen stress...

Kyrkan såsett klarar musiken, inga problem.... frågan är ju bara vad som blir bra...

• Snifflan

Hej! Jag är ny är i tråden så jag tänkte att jag skulle presentera mig lite. Jag bor i Linköping och ska gifta mig i min hemstad Örnsköldsvik på midsommardagen. Vi har en del kvar att fixa med som mat, min fästmans kläder, min kjol (som jag inte kan bestämma om jag ska hyra eller köpa, nu lutar det åt köpa). I helgen tänkte vi försöka få klart våra inbjudningskort och post dem. Någon mer som ligger efter i planeringen? :)

• Snifflan

Cillver:

Vi vet inte ens vilken präst vi får än. När jag bokade förra sommarn sa de att det var för tidigteftersom de inte esn visste vilka som skulle jobba då, men jag önskade en i först hand och en i andra hand så vi får väl se om någon av de två är på plats.

• Cillver

Så var det för oss oxå... Vi försökte att boka kyrkan i god tid ca 2 år innan eftersom vi ville vara säkra på datumet och att det blev just den kyrkan, men det fick vi inte, det var allseles för tidigt sa de.... Och bara för några veckor sedan fick vi klart med präst...

• Skivbaren.nu

Cillver

Nyfiken på vad ni ska måla på era glas?
    Kul att höra vad nån annan målar för något oxå.

• Annzis

Vi postade våra inbjudningskort i mitten/slutet av februari....!! Eftersom många brukar ha planer för midsommarhelgen så är det ju bra om ni får iväg inbjudningarna så fort som möjligT!

Vi har inte heller kollat min killes kläder ännu, känner mej lite stressad...*haha*

Maten är ordnad sen länge tillbaka, det fanns inte så många i min hemkommun som ville fixa med maten på midsommarafton...fattar inte att så små cateringfirmor har råd att tacka nej.....vi ska ju ändå ha ca 85 gäster =)

Lycka till!

• Annzis

Jag gifter mig i en liten missionskyrka å de har ingen organist där. Men genom kontakter har jag fått tag i en jätteduktig bekant som ska spela ingång och utgångsmusiken. Och min kompis ska spela till solosångerna som sjöngs av två andra kompisar =)

• Cillver

Jag skriver våra namn på champagneglasen samt att varje person får ett eget glas med sitt namn på... En kul grej..

• Skivbaren.nu

ja de är kul.
    Kul för gästerna att ta med sig 'sitt' glas hem med och få ett fint minne.
    vi målar ett hjärta samt skriver namnen på 'små glasen' de komemr stå vid var och ens plats.
    men vinglasen vet jag inte riktigt vad vi ska göra med, har målat några med blå fot, blev bra, men skulle vilja ha nått litet mer på. Vet inte vad. Började bara med några glas för att kunna fundera vidare vad man ska ha.
    Tips från nån kanske?
    priset är ju helt överenskommet alla fall :)

• Snifflan

Annzis:

Jag förstår inte heller hur de har råd att tacka nej bara för att det är midsommar. Samma gäller frisörer. Jag är ju självklart beredd att betala extra för att det är en speciell helg.

• Annzis

Jaa...det e konstigt så många frisörer jag har ringt till som först o främst inte jobbar helger och sen inte vill för att det är midsommar. Varför tacka nej när det finns pengar att tjäna??

Fast jag gillar inte att betala extra "bara" för att dte är midsommarafton....

Vinglasen...du kunde ju måla nått litet extra på varje glas som är personligt för varje gäst. Då kan man jämföra och kolla in varandras glas, och fråga varför har du en katt på ditt glas och så vidare...haha, men det kanske inte blir så stilrent.... Jag menar elektriker kunde få ett el-uttag, grävmaskinist en grävskopa, sjuksköterska en spruta, en med "gröna fingrar" en fröpåse...m.m m.m.

Kram

Svar på tråden Midsommarbrudar 2006 vart är ni?