• Nilliz

Nån brud den 29 Juli 2006??

Finns det nån lycklig brud som ska gifta sig den 29 Juli.

Skulle vara roligt att prata lite om planering m.m.

• Svar på tråden Nån brud den 29 Juli 2006??
  • solrosblad

Jag gifter mig oxå den 29e.
    Vi har snart inbjudningskorten klara, pilligt, dyrt och tog lååång tid!!!
    Det jag har klart är:
    klänning
    ringen
    frissan som oxå är florist
    en tärnklänning
    bh
    lokal
    kyrka
    präst
    en näbbklänning
    solist
    dj
    toastmaster

resten är på planeringsstadiet, och jag är utmattad av allt bestyr...vill ha en spa helg!!!!

Var i landet finns ni?
    Jag finns i Norrköping och är 38 år med 4 egna barn och en bonusson. Minstingen är m2b och min gemensamma, hon är 8 månader.

• Ida<3stefan

skönt att ja inte är helt ensam med att inte ha kommit så långt me allt som ska göras...

Jag är 21 år gammal och bor i gävle med min m2b...

• Carolinque

Jag är 22 år gammal och bor i Falun.
    Har lite klänning-problem just nu, så jag börjar bli en aningens nervös kan man säga...

• Olivia-06

Hej brudar!

Jag har är också helt slut (mest mentalt...) men nu är inbjudningskorten postade! Jag har trott i 3 veckor att den här veckan postar vi dom. Så mycket beslut som måste tas innan man kan skicka iväg; tid för vigsel, toastmaster, boende, vilka som ska ta emot osa, göra hemsida....

Som LipGloss Bitch skrev: nu är det "på riktigt", det är underbart!!!!!

Borde fixa florist och frisör också...de två viktiga bitarna är kvar.....

• Olivia-06

Jo jag är 28 år, bor i Göteborg och har inga barn.

Hur länge har ni varit tillsammans med era "män"?
    Ska ni resa någon stans på bröllopsresa?

Vi har i sommar varit tillsammans i 8 år, det är dags att gifta sig HÄRLIGT!!!!

Kram på er alla//Olivia

• solrosblad

Vi har varit tillsammans i 2 år. Träffades på SD. Jag har tre barn sen tidigare och han ett barn och så har vi hunnit med en gemensam, en tös på 8 månader
    Vi ska inte åka ngn stans, bara ha en bröllopsnatt på hotell...utan barn

• Ida<3stefan

hej.. vi har varit tillsammans i 4 år när vi gifter oss...

ja har bestämt klänning iaf.. men har lite problem med att bestämma vilka vi ska bjuda.. vi vill ju ha med så många ju... men de e nästan klart nu :) så nu är det dags att fixa inbjudningarna...

• solrosblad

Ja det är svårt att hitta en gräns..gästlistan vår har växt... men nu får det räcka med folk. Svårt att sålla bland vänner och bekanta. För man kommer på att man har vänner man knappt träffar som man vill bjuda ändå och att man har andra vänner man träffar oftare men inte har ngt jätte gemensamt med, alltså är de mer bekanta...än vänner. Svårt det där. Jag har en sk vän som antagligen räknar med att bli bjuden, men jag umgås knappt med henne och då bara lite mer över en fika emellanåt, tiden ägnas åt skvaller och prat om gardiner och ullared typ Just nu hoppas jag att hon inte hör av sig förren efter juli ngn gång. Svårt att prata om annat än bröllop just nu, av ngn konstig anledning

• Carolinque

Vi har varit tillsammans i 5 år... och vi har en son på 1½ år tillsammans :)

• solrosblad

Är tråden död???
    Hur går det för er med planeringen?

• Carolinque

Oj... om vi säger såhär
    vi har kvar att...
    * Köpa en tiara (men har valt vilken)
    * Hitta matchande strumpebandshållare ;)
    * Bestämma oss ifall vi ska ha den tilltänka DJ'n eller inte
    * Beställa hinderpröving (lite tidigt ännu?) & Namnbyte
    * Ordna med morgongåva ( men jag tror nog att jag vet vad jag ska hitta på ;) )
    * Lämna in de redan köpta ringarna för gravyr
    * Vår sons kostym
    * Göra en bordsplanering
    * Fixa en bra underkjol (HJÄLP?)

Sen tror jag att det mesta är "rott i hamn" :D

• hälsingebrud -06

Vi ska också gifta oss den 29/7. För oss kommer bröllopet att stå i Forsa kyrka i Hälsingland (Hudiksvall).

• BoIs

Hej på er tjejer!
    Klänning hyrd i tisdags, Nixa 399, och ringar fixade vi igår då vi kunde vara barnfria en stund. Då passade vi oxså på att lämna in hindersprövningen/namnbytet och köpa skor till gubben.
    Det som skall fixas är dukar,mina underkläder och skor, vigsel och festprogram.ja, sedan tillkommer väl en massa annat smått...
    Träffa prästen skall vi göra i början av juni.

Vi har varit tillsammans i 14år, har två barn ihopa, 8 och 4år.
    Bröllopsresan tar vi hösten 2007, för att spara ihop mer pengar och då är det tänkt att ev. åka till Orlando i 2ve. med barnen.

• Mrs CL

Jag gifter mig oxå den 29 juli, med min drömprins! Vi har varit tillsammans i 2½ år ca. Ska flytta ihop efter bröllopet.

• solrosblad
    Jag och min blivande har varit tillsammans 2 år den 3e maj, vi flyttade ihop efter 4 månader.
    Hoppas det går bra att bo ihop, varför väntar ni tills ni är gifta? *nyfiken i en strut*
  • Blivande Fru!

Ohh, jag håller på med psalmer och låtar till vigseln om ni har märkt

Letar som en toka, men nu börjar jag få grepp om hur vi ska /vill ha det.
    Även pojkarnas svarta finbyxor är svårt att hitta, det blir nog till att hyra så blir det enhetligt.

Gravyren har jag glömt, kanske skulle fixa det, man får ju tänka på att det är semester i småorterna.

• Mrs CL

Vi vill vänta för att vi känner att det är först då som det verkligen blir vi! Vi är båda kristna och det känns rätt för oss att vänta. Men det ska bli riktigt skoj! Är lite nervös oxå...

• JosseN

Vi ska också gifta oss den 29 juli., Tänkte på det som någon sa i tråden att det var för tidigt att beställa hindersprövning. Vi träffade prästen förra veckan och hon sa åt oss att beställa nu. Den gäller ju i 4 månader. Sen ska man ju skicka den till pastorsexpeditionen när man har fått den.

Svar på tråden Nån brud den 29 Juli 2006??