Nån brud den 29 Juli 2006??
Finns det nån lycklig brud som ska gifta sig den 29 Juli.
Skulle vara roligt att prata lite om planering m.m.
Finns det nån lycklig brud som ska gifta sig den 29 Juli.
Skulle vara roligt att prata lite om planering m.m.
Vi gifter oss i Vickleby kyrka på Öland!
Hallå Snärtan, välkommen hit!
Hur långt har du kommit i planeringen?
Var har ni själva bröllopsmiddagen? Själv ska vi gifta oss utomhus och sedan ha middagen på Tjörn. Jag börjar längta ordentligt nu
Festen kommer att hållas på ett pensionat i samma by som vi gifter oss i. Så på det sättet sparar vi in på transporterna ;)
Vad har vi hunnit med nu då...hmm
- skicka ut inbjudningarna
- fixa klänning till mig och tärnorna
- bokat tid med pensionatet för att prata mat och dekoration till lokal
- bestman och toastmadame är utsedda
- hemsidan är klar
- fotografen är bokad (kusin till brudgummen)
- solosånger i kyrkan och vilka som ska sjunga de
Det är så himla mycket att göra... men det är roligt!
Jag ska höra av mig till frisören i näst nästa vecka för då har de lagt semesterschemat.
Floristen har jag pratat med några gånger och de ville att jag skulle komma in med lite bilder och förslag på buketten.
Brudgummens kläder vet vi väl nästan hur de ska vara. Bröllopsbutiken skulle få in de om några veckor, så då ska vi dit coh kika!
Hur långt har du hunnit Olivia-06?
Hej Snärtan!
Hmm hur långt vi har hunnit?!...
*Vi har bokat bröllopsmiddag,
*bokat upp släkt och vänner, så att de vet att du på bröllop ska 29 juli 2006!!!
*tittat på klänning (har bestämt mig, ska beställa i veckan )
*tittat på ring och guldsmedsaffären ska ta fram den ring som vi kommit överens om men utan köpkrav-det gillar jag.
*Bokat bröllopsresa
*Inhandlat frimärken
*Tittat på papper/stämplar/embossing mm. Det gjorde jag idag-puh var väl runt i affärerna cirka 5-6 timmar, men det var hur kul som helst!
*diskuterat formuleringar till inbjudningskorten
*planerat att ha vigseln kl 16-om vi hittar en vigselförrättare tills dess
Vi har INTE (lättare att komma ihåg tror jag...)
*bokat fotograf
*gjort inbjudningskort
*bokat vigselförrättare
*planerat vår utomhusvigsel
*bestämt oss för vilken mat vi ska servera på middagen (dock två rätters och sen tårta)
*bokat frisör/smink
*bröllopsbukett
*hemsida under uppbyggnad
Så det var nog allt...
Vi håller som bäst på att diskutera färg, form till korten nu. Temat är vinrött, champagne (snöre, text, embossing) och offwhite/vit. Det är jätte kul att hitta på fina lösningar till inbjudningskorten!
KRAM!
Hallå!
Nu har vi bokat vigselförrättare, vilket känns skönt.
Det papper vi ska ha som utsida var såna stora pappersark så affären skulle skära till pappret och likaså innerbladen. Det kommer att bli så spännande att få börja pyssla med korten! Inte förrän till veckan blir det...hmm...
Ska ringa ett ställe som verkar ha billiga blombuketter för att se om de har öppet så här mitt i sommaren!
puffar lite....hur går det för alla?!!
(bara för att man själv precis börjar bli varm i kläderna...)
Inget napp på blomsterhandeln...däremot har jag beställt bröllopsklänning. Det känns spännande!!!! Jag skulle fota den tänkte jag, tog med kameran men hade inte något minneskort i kameran...grrr blev lite småsur på pojkvännen (kameran är hans territorium). Vi har två minneskort och INGET låg i kameraväskan. Kändes lite surt eftersom det inte finns någon bild på klänningen på internet. Men det är glömt nu...alltså att minneskortet inte va med, inte själv klänningens utseende....
Jag har en rätt klar bild av hur inbjudningskorten ska se ut nu. Tänkte bege mig till Göteborg och storhandla i Panduro-butiken om nån vecka :)
Hej på er alla lyckliga blivande! Ska oxå gifta mig den 29/7, gud vad jag längtar, men är såååå nervös. Vi ska gifta oss i Umeå stads kyrka.
Hej alla!
Här har ni en till som har den 29/7 till sitt datum. Gifter oss hemma i vår trädgård på Tjörn,och har festen på vår loge. Längtar.... ska bli så underbart kul, och framför allt att få bli fru!!!
Kramis till er alla blivande brudar