• -svea-
    Äldre 19 Jan 16:47
    66199 visningar
    59 svar
    59
    66199

    Min hy har blivit så himla mycket bättre!!

    tack vare jästex tabletter från apoteket samt fiskleverolja tabletter!

    jag började knapra piller för tre månader sedan ungefär, och efter en månad märkte jag en enorm skillnad!

    Min tidigare finninga knottriga hud som har varit hemsk i många många år trots diverse behandlingar blev så fin! Vad jag framför allt led av var att min hy var så otroligt knottrig. Och jag kunde inte låta bli att pilla på knottrorna så jag hade alltid inflamerade finnar..

    Nu har jag några små knottror kvar, men inget som jag ens pillar på, så dom är verkligen små. Har en finne på kinden men det är allt.

    Kan varmt rekkomendera dessa piller, vet inte vilket av dom som är mirakelpillret, men dom funkar iallafall!!!

    Lycka till!!!

  • Svar på tråden Min hy har blivit så himla mycket bättre!!
  • gurans
    Äldre 13 Feb 16:09
    #0

    Hej tjejer!

    Är detta ett bra alternativ för mig som har slutat med p-piller och nu efter tre månader fått knottror på bröstet o vid käkbenen samt axlar? Jag är lite nyfiken eftersom jag helst inte vill återgå till p-piller igen.

    Tack på förhand!

  • snöäng­el
    Äldre 20 Feb 13:03
    #0

    Tittade på min nya fina hud idag! Den är så len och fin nu, reserverar mig för att det kan vara tillfälligheter men jag tror nog att jästex och efamol hjälper lite.. det är ju trots allt fortfarande vinter och då brukar det inte vara så här! Fler som testat och sett resultat?

  • Annaa2­4
    Äldre 20 Feb 14:27
    #0

    -svea-!
    Kan inte du komma tillbaks en eller två gånger när det gått några veckor till och berätta hur det går! Och gärna ni andra oxå som provar! Jag ska själv prova men fiskoljan som jag beställde vägrar komma(:! Kul att det går bra för dig Snöängel!

  • emm_sm­ile
    Äldre 3 Mar 09:21
    #0

    Hej på er. Här är en till som har upplevt att huden blivit jätte fin efter fiskolja och öljäst. Har ätit i en månad och jag har aldrig haft en sån här hy. Har i dagarna också börjat käka efamol pga att jag ska sluta med mina p-piller pga bebistillverkning till våren. Nu undrar jag om jag slipper finnexplosionen som alla tjatar om kommer efter att man slutat med p-piller.. Vad tror ni? Kan jag underhålla huden med öljäst och fiskolja, eller kommer jag se ut som en finnig tonåring igen..Suck!! snälla om det är fler som har erfarenhet hur man ska undvika finnar efter p-piller så tipsa gärna om dom..

  • Modest­ie
    Äldre 3 Mar 09:51
    #0

    Men, nästan alla får ju mkt finnar i början av gravidtet, det är en stor hormonomställning. Men, 3 månaders finnighet kan man väl står ut med som nygravid? Lovar att illamående, foglossning mm är värre saker

    Sedan, ska man fortsätta med fiskoljan som gravid, för då utvecklas barnets hjärna mkt bra. De flesta lever så sunt att sista trimesterna strålar man

  • emm_sm­ile
    Äldre 3 Mar 09:57
    #0

    Ja, jag kommer att stå ut med finnarna eftersom vi så gärna vill ha barn nu. Men jag tänkte väl att jag skulle kunna slippa dom någon gång för alla. Finnarna alltså. Men som du säger så kommer jag nog inte att tänka på finnarna pga allt annat som kommer hända med min kropp..(om jag nu blir gravid).

    Så jag kan fortsätta äta fiskolja under graviditeten? Gäller det öljäst också?

  • happyh­ippies
    Äldre 3 Mar 10:06
    #0

    Vill man ha ett vegetabiliskt alternativ till fiskolja så innehåller hampfröolja också omega-3, omega-6 och GLA.
    Använder även hudvårdsprodukter med hampfröolja och märker att huden blir jättefin av det.
    Skalade hampfrön kan användas i maträtter och hälsogodis, de är förutom nyttiga fettsyror rika på protein och mineraler.

  • emm_sm­ile
    Äldre 3 Mar 11:58
    #0

    Jag var inne på hälsokost nu på förmiddagen och hittade lerosett. En inpackning som rensar porerna. Det kanske kan vara något att underhålla huden med? Är det någon som har testat denna?

  • emm_sm­ile
    Äldre 3 Mar 13:11
    #0

    Nu har jag varit inne och googlat lite och läst att man inte ska använda skinoren när man är gravid.. Stämmer det? Skinoren är en receptbelagd salva från apoteket. Är det någon som vet för jag har ju tänkt använda den även under kommande graviditeter.

  • Okänd
    Äldre 3 Mar 13:32
    #0
    Meddelande borttaget
  • JAKF
    Äldre 3 Mar 14:06
    #0

    emm_smile:

    Jag har Lerosett hemma. Den har inte hjälpt mig något alls. Men jag vet andra som tycker den funkar, så det är väl bara att prova.
    Som med "allt annat" i akne-djungeln, funkar olika preperat olika bra för oss alla...

  • emm_sm­ile
    Äldre 3 Mar 14:18
    #0

    Ja, jag vet hur det är. Just nu är jag på jakt efter något som kan ersätta mina p-piller. Alltså i fråga om min hud. Jag fick jättefin hy av yasmin men kan inte fortsätta med dom. Fiskolja och öljäst funkar väldigt bra men jag tänkte att det inte kan skada att rensa porerna så att nya finnar får svårare att bildas. Det är ju värt ett försök. Kostar inte så mycket pengar heller.

  • emm_sm­ile
    Äldre 3 Mar 14:20
    #0

    Jag kom på ett jättebra tips som verkar funka mig just nu iallafall. När du märker att du håller på och få en finne så ta vanlig honung och lägg på. Ha den på över natten. Dagen efter eller ett par dagar efter är inflammationen borta. Superbra och billigt.

  • Solski­net
    Äldre 3 Mar 15:48
    #0

    emm_smile:

    coolt med honumg! Vad beror det på? Innehåller honung något antiinflammatoriskt?

  • emm_sm­ile
    Äldre 3 Mar 16:18
    #0

    JAg tror att det har en inflammatorisk verkan. Det är lite kladdigt och det är inget man går till jobbet med om jag säger så. Men det funkar mot inflammerade finnar. Iallafall på mig för tillfället. Det är helt klart värt ett försök tycker jag.

  • utvand­raren
    Äldre 3 Mar 16:36
    #0

    antibakteriell!!

  • Modest­ie
    Äldre 3 Mar 17:03
    #0

    Emm_smile: Jepp, fiskolja är bra både för ens egen hjärna, men särskilt smart blir babyn Men under resten av gravidteten var min hud perfekt. Behövde inga krämer och jox alls Om det berodde på graviditet eller fiskolja vet jag dock inte...

    Hör med apoteket om Jästex går att äta när man är gravid, de vet. Eller kolla fass.se, kan ju stå där.

  • Annaa2­4
    Äldre 10 Mar 17:54
    #0

    Happyhippie!

    Var kan man köpa hampfrön? Jag älskar att äta nötter och frön och riktig hampolja är ju så dyr så det låter perfekt med frön!!

    Anna

  • Thu 22 Aug 2019 11:23
    #59

    Hej Annaa24! Växtbladoljan innehåller över 100 typer av cannabinoider, som i synergi hjälper till att upprätthålla en slät och ömtålig hud, förnyelse och fasthet samt ett antal hudproblem och brister. Vi tillsatte ett omega-3 och 6 fettsyrahampaxtrakt. Läs den här artikeln! se.formulaswiss.com/collections/cbd-cream. Djupt rekommenderar!

Svar på tråden Min hy har blivit så himla mycket bättre!!