• -svea-
    Äldre 19 Jan 16:47
    66293 visningar
    59 svar
    59
    66293

    Min hy har blivit så himla mycket bättre!!

    tack vare jästex tabletter från apoteket samt fiskleverolja tabletter!

    jag började knapra piller för tre månader sedan ungefär, och efter en månad märkte jag en enorm skillnad!

    Min tidigare finninga knottriga hud som har varit hemsk i många många år trots diverse behandlingar blev så fin! Vad jag framför allt led av var att min hy var så otroligt knottrig. Och jag kunde inte låta bli att pilla på knottrorna så jag hade alltid inflamerade finnar..

    Nu har jag några små knottror kvar, men inget som jag ens pillar på, så dom är verkligen små. Har en finne på kinden men det är allt.

    Kan varmt rekkomendera dessa piller, vet inte vilket av dom som är mirakelpillret, men dom funkar iallafall!!!

    Lycka till!!!

  • Svar på tråden Min hy har blivit så himla mycket bättre!!
  • -svea-
    Äldre 24 Jan 00:49
    #0

    min hy var superknottrig. Mest knottror i pannan och högt upp på kindbenen. Jag kunde typ klämma ut sånt där vitt överallt, och dagen efter var det tillbaka...

    Nu har jag fått en mega finne i pannan och två små, men antar att det har med mensen att göra.

    Alla knottrorna är iallafall borta!

    Kul att andra testar också!
    Håll mig uppdaterad!!

  • snöäng­el
    Äldre 24 Jan 08:53
    #0

    Hej Lanna o andra! Jag har ätit tre efamol om dagen sedan veckan före jul. Det har gjort min vintertorra hud mycket bättre, men har inte märkt mycket på finnarna än i alla fall. I hälsokosten sa de att det kunde ta flera månader innan man märkte resultat. Tänk på att det är viktigt att ta en hög dos från början i ca 8 veckor tror jag det var. Jag tar tre om dagen nu, sedan räcker det med en.
    nu har jag börjat med jästex också så det blir svårt att säga vad som hjälper.
    Det är ju väldigt induviduellt, vad vi har brist på i kroppen när det gäller sånt här! bara att testa!

  • aktuel­le
    Äldre 6 Feb 00:45
    #0

    ooh, tror ni att man kan fått mer finnas eftersom man ätit mindre fisk en längre tid? :)

  • Pilote­n
    Äldre 6 Feb 16:34
    #0

    svea - hur lång tid tog det innan du märkte av något resultat från jästex/fiskolja? vet du vad dina finnar berodde på (om du slutat med p-piller etc)

    Jag har knaprat jästex i 2v men tycker snarare att det blir värre.... men jag har lovat mig själv att ha tålamod och prova ett tag till.
    Någon som provat fiskoljekapslarna från apoteket?

  • -svea-
    Äldre 6 Feb 17:03
    #0

    piloten - det tog lite längre än 2 veckor. Kommer inte ihåg exakt men över en månad iallafall.. Har heller ingen aning om varför jag fick knottror eller finnar...

    hoppas att det funkar för dig med!!

  • Pilote­n
    Äldre 6 Feb 17:05
    #0

    Det låter ju bra! tack för snabbt svar!

  • Ålin
    Äldre 6 Feb 17:17
    #0

    svea: var bor du nånstans? Jag bor i England men känner inte igen namnet på märket såhär på rak arm. Jag har inga knottror i ansiktet men på armarna och baksidan av låren. Har finnar när jag inte äter p-piller. Tack för tipset iaf, kul att det hjälpte dig!

  • Ålin
    Äldre 6 Feb 17:17
    #0

    Finns jästex bara i Sverige, förresten?

  • Wire
    Äldre 6 Feb 18:22
    #0

    Jag började äta Jästex (3 st 2 -3 ggr per dag) men fick så himla ont i magen och misstänker att det är av tabletterna. Någon mer som har fått det?

    Ni som har katt: låt inte katten smaka! Vår katt är tokig i dem också men veterinären säger att de är alldeles för starka för katters tarmsystem.

  • nippon
    Äldre 7 Feb 15:41
    #0

    Oj tycker katten om dem? vår katt är redan en bamse så då får han inte ens lukta på dessa! B-vitamin ökar väl aptiten med! Kan tänka mig att det är farligt för deras magar ja!

    Nu till annat, jag började äta Jästex och efamol förra söndagen och har inte märkt något än!! Hoppas magen klarar det då. Verkade så bra efter man läst här!

    Ni som har testat detta nu lite, har ni märkt förändringar på huden?

    Vet ni om man kan äta både Efamol och fiskolja? Kan man överdosera?

    mvh

Svar på tråden Min hy har blivit så himla mycket bättre!!