• Als Peggy

Orolig

Åren flyger iväg & snart är det dags för att skaffa barn. Jag ser framemot det otroligt mycket men sedan blir jag orolig. Över brösten. Jag har hela mitt liv haft stora (75D) stadiga bröst som inte hängt det minsta. Har känt mig otroligt lyckligt lottad. Men nu är jag orolig över att dom kan bli helt förstörda.

Vilka erfaranheter har ni? Spelar det för roll vad man har för storlek innan eller kan alla storlekar börja hänga?

Är det graviditeten eller ammningen som gör att brösten sedan blir mindre & hängiga?

Låter kanske otroligt ytligt men det är en stor sak för mig.

• Svar på tråden Orolig
  • ninonica

Glam: Det låter väldigt hårt att påstå att du aldrig kommer duga som mamma för att du just nu prioriterar din kropp. Tycker att det är rätt klokt av dig att inse att du inte är redo för barn än. Om några år känner du förmodligen annorlunda.

• Chokladtårtan

Man kan ju adoptera också:)

• Galore

Suck... slappna av tjejer. Hon säger ju att hon ser fram emot det men har några konkreta frågor och frågar efter erfarenheter. Ska vi inte kunna hjälpa varann utan att lägga värderingar i allting?
    Hur som helst, jag har inte haft nöjet att bli mamma ännu men min syster har fött tre barn, hade rätt stora från början och dom ser fortfarande skitbra ut.
    Lycka till!

• Medoc

Galore

Jag får väl be så hemskt mycket om ursäkt om mina erfarenheter inte passar dig eller TS (hon ber ju faktiskt om erfarenheter).

• Glam

ninonica :

Jo, det är hårda ord det tycker jag också.. men jagh vet att jag kommer bli en riktigt bra mamma nån dag :)
    Ha det bra :)

• sweet saint

är också lite orolig över detta..
    Man får väl ta det som det kommer..
    Du är inte ensam om dessa tankar!!!

• katkon

Det går ju aldrig att säga vad som kommer att hända med någons kropp efter amning och graviditet, vissa förändras, andra inte, mina erfarenheter stämmer väl överens med det Medoc och ninonica säger. Min kropp förändrades, men efter att fött barn var det inte så viktigt längre. Kan väl tillägga att jag också oroade mig. Det kan vara svårt att förstå den förändring med prioiteringar i livet som sker om man inte har barn själv, jag kunde aldrig föreställa mig hur starkt jag skulle känna för min dotter förrens hon låg i mina armar, och då plötsligt ersätts oro för hängbröst, bristningar, vaknätter med en oro för barnets hälsa....d

• ninonica

Glam: Det blir du säkert! Själv skulle jag helst vilja bli mamma NU, men tyvärr får jag nöja mig med att sköta om andras små bebisar ett tag till och hoppas på att det blir min tur så småningom...

• Als Peggy

Jag är ju otroligt medveten om att mitt barn kommer betyda mycket mer än min kropp MEN jag har sett så otroligt många mammor som helt har förfallit. Lever endast genom sitt barn, knappt kammar sig eller anstränger sig. Jag vet att det är också tufft att ha barn, man har nog varken tid, lust eller råd att åka till frissan MEN det får aldrig bli fel att vilja vara attraktiv för sig själv när man har barn.
    Nu har jag dock kikat lite på mina konton & pratat med min kloka mor & OM det skulle krävas så finns det ekonomi för att ordna det som behövs.

Tack ni alla för era tips & erfarenheter & tack för att ni lät bli att moralpredika :)

• Als Peggy

Sen att nästan ens påstå att jag inte är beredd att bli mamma är äckligt. skämmes!

• CPH

*skratt* You go girl! Bara du vet om och när du är redo att skaffa barn, och du ska absolut inte skämmas för att du vill ha en kropp att trivas i!

• Lindalii

Om man är tjej ska man tydligen inte bry sig om att ens kropp blir sjuk eller missformad? Bara offra den utan frågor och vara glad ändå!

Svar på tråden Orolig