• Als Peggy

Orolig

Åren flyger iväg & snart är det dags för att skaffa barn. Jag ser framemot det otroligt mycket men sedan blir jag orolig. Över brösten. Jag har hela mitt liv haft stora (75D) stadiga bröst som inte hängt det minsta. Har känt mig otroligt lyckligt lottad. Men nu är jag orolig över att dom kan bli helt förstörda.

Vilka erfaranheter har ni? Spelar det för roll vad man har för storlek innan eller kan alla storlekar börja hänga?

Är det graviditeten eller ammningen som gör att brösten sedan blir mindre & hängiga?

Låter kanske otroligt ytligt men det är en stor sak för mig.

• Svar på tråden Orolig
  • ninonica

Ja, det låter ytligt. Kroppen förändras efter en graviditet, så är det bara. Både graviditeten och amningen påverkar brösten. Med den storleken kommer dina bröst börja hänga förr eller senare även om du inte skaffar barn. Hur gammal är du?

• Medoc

Tro mig, när du håller ditt barn i dina armar kommer hängbörst och bristningar vara vääääldigt obetydliga.

• Als Peggy

Varför ska det alltid vara en sådan moralpredikan här? Jag ställde en fråga & kan man inte komma med svar så tycker jag inte man bör svara överhuvudtaget. Börjar bli otroligt less på metaliteten här på forumen

• pickolina

Jag har aldrig fött barn men kan svara så gott jag kan, genom sådant jag hört och sett.

Alla bröst kan hänga, även små bröst. Däremot så har stora, tunga bröst större benägenhet att hänga av uppenbara orsaker som tyngdlagen. *hihi*

Jag tror att det är tyngden pga mjölken samt att huden blir uttänjd pga mjölken som gör att det blir lite mer häng men att brösten kan bli tomma (mindre) har med amningen att göra, man brukar säga att barnen suger ut innehållet..

Förstår att du är orolig men jag tror att man står ut med det. Man får lära sig att älska sitt "nya" jag och gör man inte det så får man väl ta till med kirurgi.

Har du tur så kommer brösten inte alls bli "förstörda"..

• pickolina

Själv är jag oxå orolig över sådana saker. Framförallt bristningar. Min syster har bristningar på armarna, brösten, magen, ryggen och benen och de är cm-breda. Det är min mardröm. Brösten kan man fixa till men inte bristningar.

• ninonica

Eftersom brösten blir större under graviditet och amning så töjs ju huden ut och brösten kan därför upplevas "tomma" när de återgår till naturlig storlek efteråt. Det blir ju liknande effekt efter en viktnedgång.

Tycker att du överreagerar lite när du säger att det är en moralpredikan här. Vi svarar ju faktiskt på frågan även om vi uppenbarligen inte svarar precis som du vill.

• pickolina

ninonica

Njae! Visst kan det vara precis som du säger men jag vet faktiskt flera som haft stora bröst innan de blev gravida och sedan i princip blivit platta efter de ammat och det har ju inte med att huden blivit uttänjd att göra utan pga brösten faktiskt blivit mindre/försvunnit. Det är ganska vanligt.

• ninonica

Pickolina: Vissa påverkas mer av amningen än andra. Där gäller det väl bara att acceptera att man förändras.

• vioola

Hej Als Peggy

Håller med dig, vissa folk är lite väl otrevliga på dessa trådarna ibland. Men det kanske handlar om avundsjuka, finns många bittra människor därute tyvärr. Ibland börjar man allt undra iaf...

Kram på dig

• Medoc

Jag vet inte vem du tycker kom med moralpredikan, jag eller ninonica, kanske båda?! Men jag ville bara framföra att mina bröst blev visserligen inte mindre, tvärt om större, men de blev hängiga och ser därmed väldigt mycket mindre ut, men ärligt talat, min dotter (drygt 1år) gav mig precis en stor kram och la upp det största solskensleendet, jag skiter i att jag nästan får plocka upp mina bröst från golvet och att min gravidmage inte riktigt är borta, hela min inställning till vad som är viktigt i livet ändrades när hon föddes. Jag bryr mig fortfarande om hur jag ser ut, det är inte det, men i jämförelse så är det väldigt obetydligt.

Svar på tråden Orolig