Låg budget några fler?
Vi kommer allt om allt hamna på ca 15000 kr.
Vi gör mkt själva och klänningen är betald.
Blir 60 gäster. lokal gratis...
hur går det för er?
Vi kommer allt om allt hamna på ca 15000 kr.
Vi gör mkt själva och klänningen är betald.
Blir 60 gäster. lokal gratis...
hur går det för er?
Vi vill också försöka dra ner på våra kostnader.. Vet ännu inte exakt hur mycket vi har i budget men jag har nog tänkt mig max 25 000 utan resa..
* Har festlokal gratis.
* blommor kommer inte beställas i Jkpg utan jag åker till Gränna
* kommer ha buffé
* försöka ordna en tjej som kan hjälpa till att plocka fram till en billig penning
* fotografering hoppas jag en kompis kan hjälpa oss med som älskar att fotografera
En fråga också! När tror ni att butiker som säljer brudklänningar säljer ut? Tänkte om man kunde fynda där..
Nilwa:Ja det gör dom.Där jag köpte min klänning hade dom rea nu på hösten för klänningar som dom hade fått in å våras och som folk hade hyrt.Min klänning hade vart uthyrd en gång och var inte kemtvättad så jag fick den för 350 kr.
snartgift, menar du allvar?? Hittade du en brudklänning för 350 Wow!
Det spartips jag har är väl att jag har tänkt att önska mig pengar till bröllopet när jag fyller år, men samtidigt så funderar jag över om jag kanske ska önska mig pengar till en speciell sak, som t.ex tiara. Är ju roligare att ge till något speciellt när det är en present. Hade tänkt försöka hitta en fin beg. eller på e-bay. Någon som sett någon fin, i silverfärg?
älvan 87 jo toastmaster skulle ju vara helt underbart, men jag vet inte vem man skulle kunna ge ett sånnt uppdrag till, har min bästa väninna men hon vill helst inte ta åt sig ett sånt stort uppdrag, finns ju mamma som är pysselgalen, men vi vill fixa det här själva frågan är ju bara om det går, vet inte hur mycket mera jag klarar av själv utan att bli galen. :(
ooGizzYoo
våran är helt underbart så snäll
tärnabrud:Ja det är sant,hade sån otrolig tur. Och den var precis så som jag tänkt mig också.Och angående din tiara,så finns det fina på ebay att ropa in och sen finns det en sida som heter topisima.se,hon har lite allt möjligt.
Lillabunny
Vad har ni tänkt för fest senare för kompisar och övrig släkt? Budget? Kommer ni att bjuda på middag eller blir det något enklare? Vi gifter oss utomlands och vi funderar på någon enklare fest när vi kommer hem. Tacksam för tips och idéer. Vi vill inte att det ska kosta så mycket.
älvan87 nu tror jag inte att jag är ensam om att få höra hur det gick, hur känns det att vara gift??
är otroligt nyfiken hur allt vart tillslut :)
Min blivande make är väl inte direkt världsbäst på att hjälpa till.. (även om han är väldigt bra på att läsa rödbets-trådarna här på BT :p )
Som tur är har jag min tärna som verkligen verkar se fram emot bröllopet och som varje gång jag säger "min sambo" eller "min pojkvän" rättar mig med "du menar din trolovade!"... hon har fått totaldille på det ordet.
ooGizzYoo
känns så underbart att blivit hans fru. och nu kommer dagen.
nu ska jag berätta då
dagen började med att jag körde iväg toastmastern och hans högra hand ut i lokalen så de dekorerade smörgåstråtorna. sen kom min blivande hem duschade ochå kte och handlade hämta en vän vid tåget körde ut honom till lokalen. kom hem lagom till 30 min före vigseln snacka om stressigt. tur att bestmanen var klar och hjälpte honom.
jag hade svart och röd siden klänning från kina, svarta skor,fjärill i håret, röda rosor och svarta sidensnören i min runda bukett. han hade frack, hög hatt, ros på fracken.
kom 5 min innan vigseln till stadshuset i västerås. alla som var gäster där var där. vi gick upp och förättaren talade och läste en dikt. sen sa min blivande ja på snabbt han var ivrig . sen skulle ringarna på min trädde han på fint. sen höll han på att sätta på sin egen. så fick sno den lite snyckt från honom. sen gick vi ut och grejade alla fick ta kort.
vi körde ut till byggdegården, alla var där. vi minglade lite sen så satt vi oss till bords han talade om för alla att de skulle sätta sig och vi skulle ta våra bitar av smörgåstårtan. alla var nöjda och åt och pratade. sen tog vi rök paus och sen öppna vi paketen. efter det kom tårtorna 4st två choklad och två prinsess.
tårtorna blev en succé. vi lämnade festen runt 7 för vi började halv 3. natten blev på hotell arkad. så underbart.
mvh/ fru Fredriksson
älvan87
Låter hur mysigt som helst, grattis
ooGizzYoo
Vad har ni tänkt att bjuda på på mingel/drinkpartyt? Ordnar resturangen allt? Vad har ni för budget för partyt?
Grattis!! Har ni några bilder älvan87?
lillabunny
komemr snart vi väntar på dom..
Ska bli kul att se! :)
Är det någon som har varit på eller skulle kunna tänka sig att ha ett bröllop där man bjuder bara de närmaste på själva middagen, och sen bjuder övriga vänner (som man gärna skulle bjuda med på middagen om man hade råd)till att komma på festen efter att middagen är avslutad?
älvan87
gud vilken underbar dag du fick, önskar er all lycka livet frammöver, väntar med spänning på bilderna nu så här efter, finns det något du skulle ändrat på?
Har ni någon hemsida eller nått som man kan kika på?
Dominikanska
Resturangen ordnar allt, ingen hyra eller nånting men dom har ett pris som dom vill ska bli handlat i baren vid kvällens slut annars får vi lägga mellanskillnaden för det dom förlorat på kvällen för att dom stängt för oss, det blir väl drinkar/öl/cider vad folket nu vill ha, sen självklart tårta och lite smått men ingen middags sittning, budgeten är inte stor, finns ingen igentligen, jag har inget fast jobb efter jul och m2b studerar så jag vet inte hur det kommer att gå, men var enda krona sparas nu så länge det går, har det mesta annat färdigt förrutom m2bs kläder, trycksakerna och lite små pyssel, men hoppas att vi får ihop en liten slant..
hur har ni det själva?
tärnabrud
Vi skulle först bjuda ca 50 pers på bröllopet (och middagen), men vi kommer bara att ha allra närmaste familjen föräldrar och syskon i stället. Fest med buffé kommer vi ha för alla våra vänner plus släkten senare, billigare och mer spontant anser vi.
ooGizzYoo
kommerp å svartbruds sida sen.
bara att vi inte skulle ha bjudit två personer
älvan87 då låter det som att det blev precis som ni ville, hur långt innan började ni planera?