• Bride2006

Låg budget några fler?

Vi kommer allt om allt hamna på ca 15000 kr.
    Vi gör mkt själva och klänningen är betald.

Blir 60 gäster. lokal gratis...

hur går det för er?

• Svar på tråden Låg budget några fler?
  • ooGizzYoo

älvan87
    åååh att få nycklar är alltid lika roligt, har varit ute idag och kollat lokaler och hittat en jätte fin, är nästan helt bokat att det blir något mingel/drinkparty för oss då vi inte har möjlighet att bjuda alla på maten men vill att alla ska komma...
    står och väger mellan en mysig liten grekisk resturang med jätte fin takterass eller en jätte häftig krog/resturang som speglar lite mera våran personlighet som är modernt och jätte fint, vi ska kolla mera på dom i veckan men det är så himmla svårt :(
    varför vart inte livet bara enkelt efter att man sagt ja?
    ingen sa att det vart en massa arbete med det ;)

• Leylani

ooGizzYoo

Heh, där känner man igen sig. Jädrans vad mycket jobb man fick bara för att han var söt nog att fria :P

• älvan87

ooGizzYoo
    japp och inte ett öre behövde vi betala i förskott. jagl og och snacka med gubben så fint.
    ja ud man tycker det ska vara enkelt.. men tji fick jag nu. så mycket un sissta dagarna tur att vi får ett drös gäster i morgon som hjälper oss.

• ooGizzYoo

leylani och älvan
    mjo jobb fick man ju allt och inte mycket hjälp ifrån m2b´s sida, vissa saker vill han vara med och bestämma men resten är bara tråkigt så dom struntar han i och säger att det inte ligger i mäns natur att planera bröllop...
    men men har mjukat upp honom lite idag och han fick sin julklapp för ett par timmar sen, världens sötaste lilla hundvalp fyllde 8veckor idag så det var bara att hämta, tänkte att han kanske kan hjälpa till lite mera då men jag verkar ha fel, nu gullar han bara med "hardy" och jag sitter här själv som vanligt...
    men han har lovat att göra "massor" i helgen, dvs ta en öl med sin vän fotografen och snacka skit ;)
    nej nu ska jag försöka få mysa lite utan hunden i mitten...

förresten älvan nu är det inte långt kvar, är det mycket olösta frågor kvar eller är allt perfa?

• älvan87

ooGizzYoo
    vet du hur skönt det är att ha en toastmaster som mank anl ita på till 110% han fixar tårtorna, maten sätter på musiken innan gästerna, tänder ljusen, fixar så alla som vill får hålla tal,grejar med när vi ska öppna paketen så tryggt. han kommeri dag vid 3. ett vittne komemr ikväll vid 9 det andrak ommer bvid 3-4 och det sissta vittnet ska ställa upp borden och stålarna åt mig.. så jag bara behöver dekorera. fårj u naglarna fixade vid 13 idag :) ååå då får jagm in bukett med :)

• Snartgift

Vi har också väldigt låg budget att gifta oss på.Men jag hade tur jag hitta min drömklänning för ynka 350 kr,bara för att det varit uthyrd en gång,och dom skulle sälja ut alla vårens klänningar.Sen hyr vi en bystga som inte kostar många hundra lappar,där finns även bestick,tallrikar och vinglas,allt sånt man kommer att behöva.Vi har haft sån himla tur med allt så allt som allt kanske det kommer gå på 10000-12000.

• älvan87

Snartgift
    låter som oss. 12.000 är vi uppe i. bara maten kvar som ska handlas idag :) min klänning gick på 200kr. så vacker.
    lokalen är det dyraste på 2000.
    när gifter ni er?
    vi gör det i morgon:)

• Snartgift

älvan87:20 maj gifter vi oss,men vi har fått mycket gjort redan.känns skönt.grattis till din stora dag imorgon.hoppas att du får en minnesvärd dag.

• älvan87

Snartgift
    jo da hommasj ag med :)
    men jag kommerm innas denna dag endå.. kommer minnas att 9 dec frös min bukett sönder :( hon får göra ewn ny åt mig.

• Snartgift

älvan87:Vilken otur.Får du betala för en ny då?Hur mycket gick din bukett på?

Svar på tråden Låg budget några fler?