• Bride2006

Låg budget några fler?

Vi kommer allt om allt hamna på ca 15000 kr.
    Vi gör mkt själva och klänningen är betald.

Blir 60 gäster. lokal gratis...

hur går det för er?

• Svar på tråden Låg budget några fler?
  • bröllop2006

elora

ja, var det du som gav mig tipset om de fina inbjudningskorten??

Marie

• ElSt

Elora: har Annas ideér någon hemsida? Har läst flera gånger här på BT att det ibland är billigare att trycka upp inbjudningar än att göra själv. Eftersom jag tror att det tar lite mer tid än jag har att avvara så skulle det vara jätteskönt att hitta ett budgettryckeri....

• Manny

Hej hej !

Jag vill bara säga att det är inte så svårt att spara.
    Ni som satt budgetet till ca 20-25000 har väl bestämt minst ett år i förväg att ni skall gifta er ??
    Om ni sparar 2000 kr i månaden så har ni fått ihop dessa pengar och det är faktist inte så svårt.
    * Ta med matlåda till jobbet.
    * Sluta rök/snusa
    * Dra in på partylivet
    * Dra in på nya kläder ett tag..
    * Ta ett extrajobb en/två ggr i månaden eller jobba över på det du har.

Budgettips !
    * Köp klänning på e-bay (fina och billiga)
    * Bind blommorna själv, det är ju faktist inte så svårt som man tror..
    * Gör egen buffé, kan bli lyxig men relativt billig.
    * Ist för tårta (tråkigt) ha lyxig vit chokladmousse med jordgubbar i små glas.
    (billigare och snyggare)
    * Kostym, köp när det närmar sig studenttider, då finns det bra erbjudnade.
    * Inbjudningskort - Gör själva med dator och lite fantasi
    * Hår - Berätta inte att du skall gifta dig utan bara att du skall på bal eller fest, mycket billigare då.
    * Dryck - Åk till Estland eller Tyskland, bubbel behöver inte vara äkta vara och ha ett lite dyrare vin till maten men sen till festen är det bara att ställa fram bag in box.
    * Ringar - Hör runt hos mindre juvelerare, de ger oftas rabatter och har ibland också begagnade upprustade ringar som är mycket billigare än nya.
    Eller titta på auktionssidor efter ringar.

Lycka till !

• Leylani

Heh, spara 2000kr i månaden? Kan säga att för många som studerar är det mer eller mindre en omöjlighet att spara nånting alls tyvärr =(

Men som tur är har man föräldrar som är villiga att hjälpa till där det behövs. Mitt stora problem nu är vem som ska ordna disk och sånt då det inte ingår nån personal i lokalhyran. Inte så att man själv vill städa och diska efter sitt bröllop.

• lillabunny

Vi gifter oss med närmaste familjen (totalt 12 pers) som vittnen och har fest för kompisar och övrig släkt vid ett senare tillfälle.
    Mat, boende, kläder, ringar och alltihop för ca 15 000-20 000.

• oslo brud 6/5/6

här e en annan budget bröllop.

Vi ska ha ca 60 gäster (inkl barn) och ska gifta oss i norge. Här e allt så dyrt så vi har problem...men vi har satt en budget på ca 45 ooo kr. Vilket här e en bragd thi hi

-kyrka och lokal e dyrast. men ett måste!
    -klänning köpt på e bay tillbehör köpt efter vart på rea.
    -inbjudningarna har jag gjort själv
    -dekortationer köpt in billigt på ikea och försökt vara kreativ
    -blommor, frisör, musik, har frågat alla jag känner och alla d känner för att finna "kontakter"
    -vi ska ordna med förrätten och desserten själva. catering på huvudrätten, men har funnit fram det billigaste alternativet.
    -ringen köpte vi i grekland (den e äkta hihi)
    -vi beställer vin/öl/alkohol från tyskland

Hmm..ja det var väl d jag kunde komma på än så länge. Nu e det under 6 mån kvar, men undrar fortfarande om vi kommer få ihop det.

Kram på er så länge

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • elora

ElSt:

Anna har en fin hemsida!
    www.brollopstorget.se/annasideer

Maila henne precis och förhörde mig om de brevkuvert hon säljer som är kanonfina. Du får jättefina exempel hem i brevlådan gratis ;)
    Då fick jag rådet att köpa egna A5 av henne och riva till kanter själva etc.
    Detta skulle alltså nästan halvera mina utgifter ;) Känns toppen!!!

Manny: Joo visst skulle vi vilja spara en massa varje månad men det skiter sig rejält när en är mammaledig med dålig FP och den andre har vanligt "knegarjobb". Då gör 2000 spänn väldigt mycket.
    MEN som du skriver så gör det mycket att dela upp utgifterna allt eftersom och efter "säsong". Man kan ju verkligen fynda kostymer etc i studentider. Likaså ljus och annat pynt runt jul och Alla hjärtans då det säljs massor i rött.

Ja små trix hit och dit gör stor skillnad tillslut ;)

• älvan87

Hej.
    vi är på 13.000 då har vi 54 gäster och så. vi studerar båda två.

Svar på tråden Låg budget några fler?