• oktoberlycka

(Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!

Wow, vilken dag det var! Vaknade upp en mulen 8 oktober och precis innan klockan slog 14 hade det blivit strålande sol och inte ett moln. Så himla vacker med alla höstlöv. Var självklart super nervös innan vigseln men vart faktiskt helt lugn när jag kom fram till kyrkan. Min pappa ledde fram mig till man blivna make och han såg så stolt ut. Solisterna sjöng oerhört vackert och min kära var så rörd (så himla gulligt!). Min ring var helt fantastisk (hade inte sett den innan, så det var en överaskning.). Blommorna hade vi hämtat upp dagen innan och min bukett blev super cool. Åkte transport ifrån kyrkan med självaste 'Elvis' (Big Mike) ifrån kyrkan vilket var en överaskning ifrån min man och sen fotades vi på Herrgården där middagen skulle hållas, innan gästerna hann komma dit. Sen smög vi iväg (innan alla hann komma till Herrgården) och anlände med häst och vagn. Väldigt vackert att komma med vagn i Herrgårds allén.

Hade en helt fantastisk dag och allt var så lyckat!. Allt ifrån musiken i kyrkan till blommorna, festen, Dj:en, Håret, sminkösen, tårtan, ja ALLT!

Kvällen avslutades med en Elvis show av självaste 'Big Mike' som min man hade hyrt in som en överaskning. Sen blev det ett sprakande fyverkeri som var helt otroligt. Hela dagen var helt otrolig!! Svävade på moln hela dagen.

I stort sett alla gäster övernattade på Herrgården och vi alla åt en gemensamm frukost innan vi öppnade alla presenter för att sedan bege oss till Arlanda (vår bröllopresa till Kina gick redan på söndagen kl 18). Det var super trevligt att få vakna upp på Herrgården och träffa alla nära och kära igen och äta frukost med dem.

Bröllopsresan gick till Kina. Kom hem i tisdags. Hade det helt fantastikt. Flög först in till Peking där vi var i 5 dagara och såg Muren, Sommarpalatset, Himmelska Fridens torg, förbjudna staden etc. Sedan flög vi vidare till Shanghai där vi var i 6dagar (såg bla Formula 1 racet där) och sedan avslutades resan på Hainan i 6 dagar (en tropisk ö med vita sandständer, palmer och klarblått vatten, otroligt vackert!) där vi låg och slappade i solen (32 grader i skuggan och 28 grader i vattnet).

Ville bara dela med mig med våra foton. De finns på denna länk:
    orasisfoto.smugmug.com/gallery/566053

Lycka till alla er som har er stora dag kvar!!!

Mvh,
    Lotta

• Svar på tråden (Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!
  • Fales brud

Ni var verkligen jättefina. härligt annorlunda bukett!
    Grattis!
    /nybliven fru fale

• HHJ

Jättefina bilder! Och stort grattis till er båda.

Klänningen är hur fin som helst! Nu börjar jag ångra mitt köp, det är ju typiskt två månader innan... Är nyfiken på jackan också, det är en liknande jag letar efter. Dock hittar jag inte länken till hemsidan är på bt. Kan du lägga ut den tror du?

• oktoberlycka

Tack alla för de fina värmande orden

Girly-girl - Fyverkeriet var efter 00.00 slaget och det var en perfekt tid. Folk gick också ut och fick lite frisk luft vilket var bara bra

Johanna 85- Tror att jag hade 16st små kallor i min bukett och sedan alla fjädrar. Mina kallaro var av den minsta sorten. Hade man haft de större kallorna hade det nog räckt med 10st. Tyckte att min bukett var precis lagom stor och lång. Tärnorna hade 1 kalla vardera och med fjädrar och 'höstiga' blad etc runt.

HHJ- Jag tror säkert att din klänning också är jätte fin Allt som jag hade på mig kommer ifrån märket Agnes och CMT mode. Här är länken www.brudklanning.nu/ Hon har sin 'butikä i Sthlm modecenter. Jackan var jag supernöjd med!

• Popis

Hej, jag är väldigt intresserad av ditt diadem/tiara. Du har inte en närbild på den som du skulle kunna tänka dig att maila till mig? Jag skulle bli väldigt glad! Den var så vacker och helt i min stil.

jessica.flodin@bredband.net

Du får gärna berätta vart du köpt den också :)

• oktoberlycka

Popis- Jag mailar dig med en gång

• Maro

Tärnklänningarna var jättefina! Var har Ni köpt/hyrt dem? Dina kläder var också förtjusande!!

• Jeppson

Ååååå, va fina bilder, och åååå va fina ni va och guuuuuu vicken fin bukett!!! :)

STORT GRATTIS!!!!!!

• oktoberlycka

Maro - Tack! Tyget är inköpt i Kina för nästan ingenting Och en sömmerska i Stockholm (Lidingö) sydde sedan upp tärnklänningarna, vilket tog ca 1 månad.

Jeppson- TACK för de värmande orden! Ville ha en lite udda bukett och det blev den verkligen

• oktoberlycka

Skumt, ibland kommer det lite smiley gubbar överallt...
    Maro - en kom in efter Lidingö utan att jag satt dit den.. skumt!

• elgskog

Wow vilka vackra bilder!
    Det är så fint ljus på dem och ni ser ut att stråla ihop. Vissa av bilderna är verkligen höjdarbilder.... oj oj oj
    Verklig grattis till en supervacker dag!

Svar på tråden (Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!