• oktoberlycka

(Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!

Wow, vilken dag det var! Vaknade upp en mulen 8 oktober och precis innan klockan slog 14 hade det blivit strålande sol och inte ett moln. Så himla vacker med alla höstlöv. Var självklart super nervös innan vigseln men vart faktiskt helt lugn när jag kom fram till kyrkan. Min pappa ledde fram mig till man blivna make och han såg så stolt ut. Solisterna sjöng oerhört vackert och min kära var så rörd (så himla gulligt!). Min ring var helt fantastisk (hade inte sett den innan, så det var en överaskning.). Blommorna hade vi hämtat upp dagen innan och min bukett blev super cool. Åkte transport ifrån kyrkan med självaste 'Elvis' (Big Mike) ifrån kyrkan vilket var en överaskning ifrån min man och sen fotades vi på Herrgården där middagen skulle hållas, innan gästerna hann komma dit. Sen smög vi iväg (innan alla hann komma till Herrgården) och anlände med häst och vagn. Väldigt vackert att komma med vagn i Herrgårds allén.

Hade en helt fantastisk dag och allt var så lyckat!. Allt ifrån musiken i kyrkan till blommorna, festen, Dj:en, Håret, sminkösen, tårtan, ja ALLT!

Kvällen avslutades med en Elvis show av självaste 'Big Mike' som min man hade hyrt in som en överaskning. Sen blev det ett sprakande fyverkeri som var helt otroligt. Hela dagen var helt otrolig!! Svävade på moln hela dagen.

I stort sett alla gäster övernattade på Herrgården och vi alla åt en gemensamm frukost innan vi öppnade alla presenter för att sedan bege oss till Arlanda (vår bröllopresa till Kina gick redan på söndagen kl 18). Det var super trevligt att få vakna upp på Herrgården och träffa alla nära och kära igen och äta frukost med dem.

Bröllopsresan gick till Kina. Kom hem i tisdags. Hade det helt fantastikt. Flög först in till Peking där vi var i 5 dagara och såg Muren, Sommarpalatset, Himmelska Fridens torg, förbjudna staden etc. Sedan flög vi vidare till Shanghai där vi var i 6dagar (såg bla Formula 1 racet där) och sedan avslutades resan på Hainan i 6 dagar (en tropisk ö med vita sandständer, palmer och klarblått vatten, otroligt vackert!) där vi låg och slappade i solen (32 grader i skuggan och 28 grader i vattnet).

Ville bara dela med mig med våra foton. De finns på denna länk:
    orasisfoto.smugmug.com/gallery/566053

Lycka till alla er som har er stora dag kvar!!!

Mvh,
    Lotta

• Svar på tråden (Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!
  • Senvinterbrud-06

Aha, då får man kanske haka på det m tårtan om det betyder tur oxå... I och för sig kanske inte min blivande har eget hästintresse, men är mer eller mindre tvingad att lära sig det... :)

• oktoberlycka

Senvinterbrud06 - rider du också? Tycker du ska haka på med det på tårtan

Hästskor står för lycka i England och bruden får oftast en hästsko i present av sin blivande eller gäster för att det ska symbolisera tur. Tittar man på tryckta bröllopskort ifrån England finns det oftast en hästsko med

Lycka till med erat bröllop!

• okt2006

Här är en annan blivande oktoberbrud som faktiskt var tvungen att titta på ALLA 451 bilderna... Jättefina bilder och vackert med alla löv! Tack för att du vill dela med dig!

• Maya1974

Lotta, Vad fina ni var!! Fick mig ett litet gott skratt då jag såg din make. Han och jag har en gemensam vän. Så du får hälsa så gott från Marianne & Maggis.
    Bästa lyckoönskningar till Er båda!!

• Senvinterbrud-06

Ja, jag har fyra hästar, så det blir att M2B får hjälpa till en hel del när han är hemma. Brukar mocka om han är ledig och jag jobbar. Sedan får han följa med och rida, så han får in mig från stallet innan midnatt... :) Så duktig så!
    Vad kul med hästskotraditionerna! Ska tipsa honom om det!

• Hemax

Ojojoj, har nu tagit mig igenom alla 400 bilderna!!! Alla bilder var sååå otroligt vackra! Men den finaste bilden av dem alla är nog den när din man kysser din hand (i kyrkgången? )! Så fint att jag fick en tår i ögat!

Men hur är det möjligt att som du bli BRA på alla bilder?! Nog för att du är ofantligt vacker men att lyckas se så perfekt ut på 400 bilder är imponerande!

Ha ett underbart äktenskap!
    /Hemax *som listar detta bröllop bland topp 3 här på BT!*

• Gerda

Sååååå vackra ni är!!! Riktigt stiligt par!

TAck för att du visar bilder! Man blir så romantisk i sinnet.... det är så fin stämning i bilderna!

• lilla loppan

Vilka härliga bilder! Hade vi inte gift oss i Italien hade jag helt klart velat ha ett höstbröllop. Så vackert!

Blir väldigt nyfiken på er resa. Vi skulle gärna åka till Kina och jag visste faktist inte att de har öar som Hainan. Klart, när jag tänker efter, varför skulle de inte ha det... Om du orkar skicka ett mail till mig med med lite tips skulle jag bli glad. loppan2005@yahoo.co.uk

• Jenny i England

Stort grattis! Vilken underbar klänning!

• countrygirl

Med risk för att det blir tjatigt, gud vad vackra ni är och glädjen går inte att ta miste på! Härligt med en man som har så många överaskningar på lut den stora dagen. Och att näsduken kommer upp på så många bilder är så underbart att se. Ringarna är absolut de finaste jag någonsin sett. Full poäng alltigenom de få ;) korten. Grattis och lycka till, underbart!!!!!

Svar på tråden (Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!