• oktoberlycka

(Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!

Wow, vilken dag det var! Vaknade upp en mulen 8 oktober och precis innan klockan slog 14 hade det blivit strålande sol och inte ett moln. Så himla vacker med alla höstlöv. Var självklart super nervös innan vigseln men vart faktiskt helt lugn när jag kom fram till kyrkan. Min pappa ledde fram mig till man blivna make och han såg så stolt ut. Solisterna sjöng oerhört vackert och min kära var så rörd (så himla gulligt!). Min ring var helt fantastisk (hade inte sett den innan, så det var en överaskning.). Blommorna hade vi hämtat upp dagen innan och min bukett blev super cool. Åkte transport ifrån kyrkan med självaste 'Elvis' (Big Mike) ifrån kyrkan vilket var en överaskning ifrån min man och sen fotades vi på Herrgården där middagen skulle hållas, innan gästerna hann komma dit. Sen smög vi iväg (innan alla hann komma till Herrgården) och anlände med häst och vagn. Väldigt vackert att komma med vagn i Herrgårds allén.

Hade en helt fantastisk dag och allt var så lyckat!. Allt ifrån musiken i kyrkan till blommorna, festen, Dj:en, Håret, sminkösen, tårtan, ja ALLT!

Kvällen avslutades med en Elvis show av självaste 'Big Mike' som min man hade hyrt in som en överaskning. Sen blev det ett sprakande fyverkeri som var helt otroligt. Hela dagen var helt otrolig!! Svävade på moln hela dagen.

I stort sett alla gäster övernattade på Herrgården och vi alla åt en gemensamm frukost innan vi öppnade alla presenter för att sedan bege oss till Arlanda (vår bröllopresa till Kina gick redan på söndagen kl 18). Det var super trevligt att få vakna upp på Herrgården och träffa alla nära och kära igen och äta frukost med dem.

Bröllopsresan gick till Kina. Kom hem i tisdags. Hade det helt fantastikt. Flög först in till Peking där vi var i 5 dagara och såg Muren, Sommarpalatset, Himmelska Fridens torg, förbjudna staden etc. Sedan flög vi vidare till Shanghai där vi var i 6dagar (såg bla Formula 1 racet där) och sedan avslutades resan på Hainan i 6 dagar (en tropisk ö med vita sandständer, palmer och klarblått vatten, otroligt vackert!) där vi låg och slappade i solen (32 grader i skuggan och 28 grader i vattnet).

Ville bara dela med mig med våra foton. De finns på denna länk:
    orasisfoto.smugmug.com/gallery/566053

Lycka till alla er som har er stora dag kvar!!!

Mvh,
    Lotta

• Svar på tråden (Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!
  • fashiongirl

åååååååå vad vackra ni är!!!!!!!

• Lapinette

Ytterligare en som vill säga gratulera och ställa mig till raden som tycker att ni var såååå vackra.

En fråga - vad tyckte ni om Orasis? Vi ska fotas av dem i maj 2006...såg att våra namn stod på deras hemsida med foldern är tom. Känns så overkligt!

• Something to be

Va vacker du är!!!!! Och din kille liknar Kevin Costner lite grann!
    Oh, så fint!

• oktoberlycka

Maya74- nu bli jag nyfiken Smile! Ska hälsa min make ifrån Marieanne och Maggis.

Senvinterbrud06 - Oj, vad kul med 4 hästar! Hur hinner du med Tycker 2 är mycket att hinna med. Står hästarna i Sthlm? Våra står ute i vallentuna. Hopp/dressyr? Vi kör lite blandat men inget seriöst. Då får visa din sambo vår tårta och tipsa lite haha

Hemax, Countrygirl, Girly-girl och Gerda- rodnar! Var inne och tittade på fotot du menar (Hemax) och håller med, väldigt fint. Tack för era fina ord. Värmer Hemax- 'topp 3' åhhh jag rodnar

Lilla Loppan- Jag mailar dig information med bums

Lapinette - Tack Vi var SUPER nöjda med Orasis (Giorgios). han var super proffig och vi både oss och gästerna att bjuda på sig själva. Kan varmt rekommendera honom.

Something to be - SMILE! haha! Kevin Costner, det ska min man få höra, kommer skratta gott

Ha en underbar dag alla!

Kram
    Lotta

• Lapinette

Skönt att höra att ni var så nöjda med Georgios då vi har honom inbokat till i maj! Alltid bra att få lite feedback. Tack och lycka till i livet!

• Maya1974

Dejtade Martin någon/några veckor för massor av år sedan, å min kompis kände Jimmy och när hon fyllde år (för massor av år sedan) så var vi på hennes fest i göteborg, å då var Sebastian med.
    Vet inte om ni har kontakt med Martin & Jimmy. Men om ni har så hälsa dom oxå!!

• Senvinterbrud-06

:) Ja, det blir lite mycket med 4 hästar(å en minishettis:) )ibland, men man får göra så mkt man hinner...Tävlar hoppning på lite lagom nivå så mycket jag hinner, dvs inte mycket detta år tyvärr... :( Vi bor utanför Strömsholm m hästarna.
    Funderade på er fotograf. Var han med hela dagen? Jättebra kort! Får man fråga ungefär hur mycket han tog för det?

• oktoberlycka

Maya1974- Jodå Jimmy har Sebastian fortfarande kontakt med. Tror det träffas någon gång per år och seplar gol allihopa sen träffas ute på stan lite då och då. Tänker du på Martin Eriksson? Om du gör det så träffas de regelbundet och har jätte bra kontakt. och Martin var med på bröllopet (finns med på bland fotona).Ska hälsa dem också!

Senvinterbrud06- Aha, där ute är det fint. Vår fotograf bor emellanåt i V-ås trakten. Han var med oss hela dagen. Från ca kl 12 till kl 17.30 (var inte med på kvällen, då hade vi en kompis som ställde upp som fotograf). Fotografen bad mig att inte ge ut några priser via nätet men om du mailar mig så kan jag ge dig mera information charlottabarnden@hotmail.se

• oktoberlycka

Senvinterbrud06- PS. du kanske kan sno vår bordsplacering idé...?! vi hade små ponnyhästskor (riktiga) som vi målat vita och namnet hade vi skrivit på hästskon nere i mitten. Sen i ena broddhålet hade vi satt fast 2st drinkbiljetter med ett sidenband (bruna för killarna och cremé förgad för damerna...).

• Senvinterbrud-06

Haha, vilken bra idé m hästskorna! Hade i och för sig tänk att köpa små omålade dalahästar, men nu fick jag ju en till bra idé då!
    Mailar dig strax!

Svar på tråden (Oktoberlycka) Äntligen gift!! - massor med BILDER!