"I de fall där vi inte erhåller inläggskrivarens personuppgifter går vi vidare med anmälan och skadeståndskrav hos den medverkandes internetleverantör som i sin tur får driva ärendet vidare med sin kund som naturligtvis resulterar i ännu högre kostnader för den medverkande."
hahaha, vilket skämt! Ja, hjälp vad folk hittar på! Undrar vad för jurister de har på BT?? BT kan ju knappast kräva att någon utomstående part, dvs en internetleverantör, ska "driva ärendet vidare".
Nu var det ju inte det som var frågan här. Ok, de skriver i sina regler att de tar ut en administrativ avgift vid störningar och eftersom man ju har ingått ett avtal med BT när man blev medlem eller vad man ska säga så antar jag att det får ses som någon sorts avtalsvite eller liknande. Men om du bestrider det hamnar det ju ändå i domstol (dvs om BT skulle välja att gå vidare med det, men man kan undra vem som processar om 590 spänn... ) och då får tingsrätten avgöra. Men huvudprincipen är ju iofs att man har att hålla sig till de villkor som finns i avtalet men å andra sidan är det ju en typ av standardsvtal där du inte har haft chansen att påverka utformningen av avtalet...jaja, ska inte gå in för mycket på tolkningsprinciper och liknande. Men jag tycker inte att du ska oroa dig!