• Augusti05!

Några 80-talister som står brud nästa sommar??

Vore kul och ses på en fika!

• Svar på tråden Några 80-talister som står brud nästa sommar??
  • eccisen

Nu tycker jag att vi börjar bli så många så att vi kanske skulle styra upp det där med fika eller vad tycker ni stockholmsbrudar??

• Jojjo+Joppe

Jag är en 80:a som bor i stockholmstrakten och gifter mig i juli 2006. Min pojkvän är 78:a men jag kanske får vara med änå : ) Kul med den här tråden!

• Jojjo+Joppe

Brud 2006,

Hej på dig. Trodde väl att vi skulle träffa på varandra snart. Hur ser allt ut i Holland? Vi har bokat lokal och kyrka i Falun nu!
    /Johanna från ERF

• Jojjo+Joppe

eccisen,

fika låter kul!

• Brud 2006

Jojjo + Joppe: Hej på dig! Hur var din sommar? Kul att du har kommit igång med bröllopsplaneringen nu, vad blev det för lokal?

Här i Holland är allt bara bra, bor helt okej och har träffat massor av trevligt folk! Imorgon börjar kurserna, ska bli intressant och se vad det blir...

Vi lär ju höras här på BT!

Kram Malin

• Bluebride2006

Brud2006......var i holland bor du?

• Brud 2006

Bluebride 2006: i Leiden, ca 30 minuter söder om Amsterdam, strax norr om Haag. Ska bo här fram tills jul.

Jojjo + Joppe: Vilket datum blev det för er? Vi giter oss som sagt den 5 augusti nästa år.

• Jojjo+Joppe

Brud 2006,

vi bestämde oss för den 8 juli. Vi gifter oss i Sundborns kyrka och festen hålls på Österå bystuga som ligger vid en sjö 5 minuters gångväg från min famils sommarstuga. Känns helbra. Hur blev det för dig tillslut? För tillfället har jag mest klänningångest. Har varit inne och kollat på e-bay men vet inte om jag vågar. Vilka kurser läser du och var bor du?

• Brud 2006

Jojjo + Joppe: Ja, det här med klänning är svårt, köper man på Ebay kan man ju verkligen spara en slat, men lite läskigt känns det ju!

Vi har bokat Täby kyrka och en lokal som liger precis brevid kyrkan (en Odd fellow-lokal), till vilken man kan ta med sig egen mat och dryck. Maten ska jag få min far att laga och alkoholen ska vi nog köpa utomlands. Maxantalet gäster i lokalen är 60, så då vet vi gränsen när vi gör den definitiva gästlistan, som nu ligger på ca 55 personer.

Jag läser Aeospace law (började igår, ska kopiera boken idag), Euroepean Labour Law, European Migration Law och Comperative Tort law. De övriga kurserna börjar nästa vecka. Jag bor på Hooigracht, jag är säker på att du har varit här! Inte särskilt fint men eftersom de ska renovera delar av huset under hösten är hyran sänkt med 70 % så jag betalar bara 200 ? för mitt 20 kvm stora rum (kök och badrum är delat). Så jag är ganska nöjd ändå!

Hur många gäster blir ni? ni skulle väl ha ganska stort om jag inte missminner mig?

Måste sluta nu, ska möte upp lite amerikanare och cykla till stranden! Hörs!

• Jojjo+Joppe

Brud 2006,

då läser du ju samma kurser som jag förutom european migration. Du kunde ju ha fått låna lite böcker, ja, ja det är lätt att vara efterklok. Jag kopierade oxå, det var ju superdyrt att köpa. Kul att du fått bostad (även om hooigracht inte lär synas i Elle interiör) med så schysst hyra!

Vi blir ca 85 personer och även vår lokal får man fixa egen mat och sprit i. Vi tänkte faktiskt med hjälp av familj och kompisar laga maten själv och hyra in serveringspersonal. Tror jag kommer få magsår innan det hela är slut men än så länge känns det lungt. Har du köpt klänning än?

• Bluebride2006

Jag känner igen Leiden, jag har själv förra hösten besökt Groningen, Haag och Apeldoorn, vet inte om den 1:a och 3:e säger dig något.

Svar på tråden Några 80-talister som står brud nästa sommar??