• mockas­in
    Äldre 5 Aug 00:14
    33637 visningar
    33 svar
    33
    33637

    Bröstlyft, ärr, klinik, att tänka på.

    Har äntligen bestämt mig för att göra ett bröstlyft. Har funderat i 4 år och sparat pengar, så det är kanappast ett impulsbeslut utan väldigt genomtänkt. Har haft taxöron ända sen jag fick bröst och alltid hatat dem.
    Har varit på konsultation hos akademikliniken men fick faktiskt inget större förstroende för dem, väldigt stor löpande bandkänsla. Det vara som man skulle snabbt in och snabbt ut. Har börjat fundera på Viktoriakliniken i stället. Nu vill jag jätte jätte gärna ha lite råd och tips av er som gjort nån likande operation om kliniker, saker att tänka på, hur man sköter sina ärr mm.
    Skulle vara jätte skönt med lite tidigare erfarenheter! Tack!

  • Svar på tråden Bröstlyft, ärr, klinik, att tänka på.
  • johann­a_dala­rna
    Äldre 21 Sep 16:42
    #0

    Jag har fått tid för lyft/implantat på Eriksbergskliniken i Stockholm. Är det nån som vet nåt om dom? (och läkaren Leif Perbeck?)

  • Beachy
    Äldre 22 Sep 09:03
    #0

    Lindalii
    Jag äter medicin som gör mig mer blödningsbenägen och talade naturligtvis om det för narkosläkaren innan operationerna. Han sade att det inte spelar någon roll vid en sådan här operation (vanlig operation) för när de skär så ser de direkt om det blöder mycket och då bränner de blodkärlen. Däremot vid fettsugningar (när de inte ser själva ytorna som behandlas) så är det mer risk för blödningskomplikationer.

    Du behöver inte vara orolig att det blöder mycket. Jag blödde lite nu senast på ett ställe men inte mer än att jag lade en kompress där och så slutade det efter en dag.

    Narkos är helt klart alltid en risk, men gud så skönt att inte veta vad de gör. Har en bekant som nyss gjorde en bröstförminskning med lokalbedövning och det var tydligen ingen kul upplevelse! Skulle själv aldrig vilja göra det utan narkos. Du somnar, sover och så när du vaknar är allt klart.

    Lycka till!

  • Lindal­ii
    Äldre 26 Sep 04:18
    #0

    Beachy:

    Vet du varför din bekant tyckte att lokalbedövning var så hemskt? Och fick hon tjata till sej det innan, eller var det någon medicinsk orsak?

  • Beachy
    Äldre 26 Sep 18:54
    #0

    Lindalii
    Hon såg o hörde en hel del och det var inte så trevligt, även om hon var lite drogad.

    Den läkaren söver tydligen inte vid sådana operationer. Vet inte varför.

  • inte min tur än
    Äldre 1 Oct 18:43
    #0

    Glöm inte att kolla upp om läkare/kirurgen som ska göra operationen har blivit prickad innan...

  • Lindal­ii
    Äldre 15 Oct 16:06
    #0

    Beachy..Vet du vilken klinik din kompis opererade sig på?

  • Beachy
    Äldre 16 Oct 15:08
    #0

    Lindalii
    Hon gjorde det i Spanien, men läkaren var svensk och från Borås. Det är tyvärr allt jag vet.

  • Tez82
    Äldre 19 Oct 13:03
    #0

    Hur tidigt efter ett op:n kunde ni börja jobba igen?

  • Beachy
    Äldre 20 Oct 09:18
    #0

    Efter min första operation (lyft och inlägg) var jag sjukskriven i 2 veckor. Tog det lugnt på jobbet ett tag och sedan var det inga problem. Jag har ett väldigt aktivt jobb, men det funkade i alla fall efter 2 v.

    Efter andra operationen (ena bröstets inplantat hade flyttat sig) var jag hemma i 1 v och läkningen gick mycket snabbare på alla sätt denna gång.

  • Wavva8­1
    Äldre 12 Feb 19:14
    #32

    Strandkliniken i Stockholm rekommenderas varmt av mig. Har gjort hud plastik av både lår, mage och bröst där. Kolla gärna min blogg om ni vill. Finns en hel del bilder där. Har gått ner 55 kg i vikt. www.viktigawavva.blog.se

  • gigi
    Äldre 20 Apr 03:29
    #33

    kirurgen och sköterska kommer gå igenom allt med dej samt dra alla riskerna.

Svar på tråden Bröstlyft, ärr, klinik, att tänka på.