• mockas­in
    Äldre 5 Aug 00:14
    33726 visningar
    33 svar
    33
    33726

    Bröstlyft, ärr, klinik, att tänka på.

    Har äntligen bestämt mig för att göra ett bröstlyft. Har funderat i 4 år och sparat pengar, så det är kanappast ett impulsbeslut utan väldigt genomtänkt. Har haft taxöron ända sen jag fick bröst och alltid hatat dem.
    Har varit på konsultation hos akademikliniken men fick faktiskt inget större förstroende för dem, väldigt stor löpande bandkänsla. Det vara som man skulle snabbt in och snabbt ut. Har börjat fundera på Viktoriakliniken i stället. Nu vill jag jätte jätte gärna ha lite råd och tips av er som gjort nån likande operation om kliniker, saker att tänka på, hur man sköter sina ärr mm.
    Skulle vara jätte skönt med lite tidigare erfarenheter! Tack!

  • Svar på tråden Bröstlyft, ärr, klinik, att tänka på.
  • Jopped­i
    Äldre 13 Aug 16:00
    #0

    Hej alla,
    jag gjorde min bröstförstoring hos en privat klinik som ligger på Lilla Essingen, Clinique esthetique. De var jättebra, det blev precis som jag tänkt mig. Flera av mina vänner har efter mig opererat sig där och är alla lika nöjda. De är dessutom lite billigare än de inne i stan så jag kan verkligen rekommendera dem. Mats och Maj Malm heter de tel: 132828

    Lycka till

  • Äldre 13 Aug 19:00
    #0

    Joppedi:
    Kul att du är nöjd med paret Malm!

    Jag talade i telefon med Maj när jag sökte läkare nför min operation. Fick inget vidare förtroende för henne. Dom gör ju bara koksalt och hon hon hade väldigt konstiga uppfattningar om koksalt respektive silikonimplantat. Hennes åsikter gick tvärtemot alla andra läkares jag hört talas om. Bl.a. sa hon att koksalt aldrig behöver bytas!! Däremot silikon av geléhallontyp.

    Sånt kan man ju aldrig sia om. Andra läkare TROR/GISSAR att geléhallon har längre livslängd, men de har bara funnits i 10 år så ingen vet ju ännu.

  • cather­ine
    Äldre 13 Aug 19:23
    #0

    Vad du än gör så gå inte till Peter Cosmo i Landskrona/Malmö!!! Brösten blev inte bra och han vägrade rätta till det. Öronen blev fel 3 gånger (stygnen gick upp, infektioner etc) och vid sista operationen (fick betala extra fast han gjort fel!!!) sydde han fast öronen i huvudet..så nu finns det inget mellanrum! kan ej ha hår bakom öronen, glasögon etc... :(

  • anni_8­1
    Äldre 13 Sep 13:34
    #0

    Hej!
    Någon som har erfarenhet av art clinic, någon som har utfört bröstlyft där och kan rekommendera en läkare..

  • lolabe
    Äldre 13 Sep 14:03
    #0

    Lindalii: jag gjorde bröstförminskning för 17 år sedan (oj, vad länge sedan...värst vad tiden går fort) på Ljungby Lasarett. Det är verkligen något av det bästa jag har gjort MEN man får helt klart stora ärr som aldrig går bort. Ja, jag har för mig att jag blödde en del men man får något slags dränage i början. Alltså ENORMT skulle jag nog inte säga att det blödde. Såvitt jag minns upphörde väl blödningarna relativt snabbt också. Narkosen tror jag dock inte man komer undan...

  • anni_8­1
    Äldre 15 Sep 13:35
    #0

    Någon som gjort ärrkorrigering? Hur går det till?

  • Beachy
    Äldre 18 Sep 09:24
    #0

    Jag gjorde ett lyft med litet inlägg i januari på Akademikliniken. Jag är jättenöjd med allt. Ingen löpandeband-känsla och enormt bra service hela tiden.

    I ena bröstet hade inlägget åkt upp för långt av sig självt så i tisdags gjorde jag en korrektion av det. Fortfarande lika nöjd med Akademikliniken.

  • Jengir­l
    Äldre 18 Sep 13:56
    #0

    Jag har gjort bröstförstoring på AK! Helnöjd, och proffsig kirurg. Mycket väl bemötande fick jag, och ingen löpande band känsla. Har även varit i kontakt med min kirurg efter operationen, och han har vänligt besvarat mina frågor som jag har haft. Helnöjd med Akademikliniken och opererar man sig där kan man vara säker på att man är i trygga händer.

  • Beachy
    Äldre 19 Sep 09:50
    #0

    Jengirl, håller fullständigt med dig.

    När jag var på återbesöket och min läkare såg bröstet som var fel, så sa han direkt att det får vi göra om. Aldrig något tjafs om att det knappt syns eller att vi väntar ellr ngn annan bortförklaring. Naturligtvis kostade det inget heller.

    Vet att om det är något jag undrar över eller så, så kan jag alltid få komma dit kostnadsfritt för en koll.

  • linslu­sen
    Äldre 20 Sep 14:42
    #0

    mockasin :

    JAg rekommenderar Victoriakliniken.
    Personalen är helt underbar, kliniken känns lyxig samt att resultatet är helt fantastiskt.

Svar på tråden Bröstlyft, ärr, klinik, att tänka på.