• SeCa

Slutat med Cambridge

Hej!

Jag har läste ganska så mkt på olika sidor angånde att CK är effektiv men att man går upp allt när man börjar äta igen!

Själv är jag på min 15 dag med CK och har gått mer 5 kg (jätte nöjd) men jag vill ej gå upp dem igen.

En lite undersökning:

Ni som har ätir CK (ren eller comb.)

1. Hur mkt gick ni ner och

2.Efter att ni slutat hur mkt gick ni upp samt

3. vilken kur körde ni???

Har en känsla av att mpnga funderar på detta och att det är ett dilemma mellan oss CK:are

• Svar på tråden Slutat med Cambridge
  • Sarge

Halloj !

1. Hur mkt gick ni ner och
    totalt 16 kilo

2.Efter att ni slutat hur mkt gick ni upp samt
    Inte ett gram !

3. vilken kur körde ni???
    Åt CK till frukost & lunch & vanlig, men nyttig mat till middag (lite atkins-inspirerat)

• S.C

Sarge

Hur tilllagar du köttet?

hur gör ni andra som har slutat?

• Mizz_

vad innebär cambridge kuren egentligen? själv har jag bara kört med nutrilett...

• cirkalisa

Jag har bantat 37 kg, de första 30 kg försvann med ren kur på fem månader, resten med kombinerad kur (middag på kvällen + tre påsar.) Jag gick upp de normala 2 kg som man ska. Nu äter jag tallrikmodellen och går till och från jobbet (5 km om dagen)På helgerna glömmer jag dieter och äter och dricker gott och jag har behållit min vikt. Jag skulle vilja gå ner 7 kg till och det ska jag göra när andan faller på. De som går upp efter en bantningskur går ju inte upp för att de slutat banta utan för att de börjar äta fel igen. Rekommenderar Cambridgekuren!

• Sarge

S.C

Jag tillagar det inte på något särskilt sätt....jag tänker bara på att äta nyttigt
    Nu är det perfekt att grilla tex. inget fett som går åt !
    Annars så steker jag det oftast.

Jag äter kyckling, nötkött, kalkon & fisk/skaldjur tillsammans med sallad....hoppar över potatis & annan "utfyllnad"
    Jag känner inte att man behöver vara så "fanatisk" i sitt ätande för då blir det jobbigt att gå ner i vikt.
    Ett råd är att ta det med ro & LÅT DET TA TID ! !

• S.C

Sarge !

Jag är usel på att laga mat, men om man skall tillaga köttet steker du det i stekpanna med smör eller tillagar du det i ugnen, men hur gör du då?

Dum fråga kanske

• Sarge

S.C

Det är ingen dum fråga, kan man inte så kan man inte...

Steker jag kött så hettar jag upp en telonpanna & har i lite margarin...& lägger i köttet när margarinet är lagom hett.
    Fisk tillagar jag oftast i ugnen....då går det inte åt en gnutta fett + att man slipper stekoset...lägg tex en bit lax i en ugnsfast form & krydda med salt & peppar samt citron...

• f.d. Svart brud

Mizz_

CK är en pulverkur precis som nutrilett. Jag vet inte om näringsinnehållet i förhållande till nutrilett, men den innehåller väldigt mycket protein och lite kolhydrater, så man ska gå in i sk "ketosförbränning", dvs ökad förbränning...

• S.C

Sarge!

tack för tipset... skall börja med fisken... låter spännade... är i upptrappningsfasen nu... 100gr kött,fisk eller skaldjur:)

• Sarge

Mizz_

säger som svart brud, men tillägger att CK är den enda kur som innehåller ALLA ämnen som kroppen behöver, som exempelvis spårämnen, som tex inte finns i Nutrilett

Dessutom smakar ju Nutrilett päckel jämfört med CK !

• Mizz_

var får man tag i CK påsar/kurer?

• S.C

Mizz

Gå in på www.cambridgekuren.se och därefter så går du viadre på produkt. Du skall kunna leta dig vidare på var du bor ngnstans och däefter få tfn nr till en konsult. De är jätte snälla och hjälpsamma.

ursäkta min taskiga beskrivning...

• S.C

Sarge

håller på att gå över till kombinerad kkur kan man börja äte viktväktarna frysta matlådor?

• S.C

... fortsättning... för snabbb i fingrarna!

De innehåller minimal med kalorier

• Sarge

Jag håller mig till kött & sallad !

Viktväktarna i all ära, men glöm inte kolla kolhydratsinnehållet !
    Det "ska" vara så lite kolhydrater som möjligt....

Svar på tråden Slutat med Cambridge