Festlokal för ca 300 personer
Är på jakt efter en trevlig festlokal för ca 300 personer i Stockholmstrakten. Helst ska det vara i fin omgivning för att även kunna ha vigselakten utomhus intill! Förslag någon?
Är på jakt efter en trevlig festlokal för ca 300 personer i Stockholmstrakten. Helst ska det vara i fin omgivning för att även kunna ha vigselakten utomhus intill! Förslag någon?
Ja...det kostar ju inget att fråga..
Sätt fart !
Det var någon som tipsade om lokalerna vid Frösundavik i en annan tråd för lite sen. Minns inte adressen till webbplatsen, men de lokalerna var väldigt rymliga och det finns ju möjlighet att hålla vigseln på plats. Dessutom ligger det ju skapligt nära stan och det finns ett hotell precis bredvid.
Nu har ju dom här visserligen bytt ägare nyligen, men här skulle jag absolut velat ha min bröllopsfest om vi hade gift oss i Sthlm:
www.annorlunda.se/skeppsholmskyrkan.html
Verkligen mitt i stan! :)
Härligt med mera tips. Frösundavik får jag ta och checka in när jag kommer hem från jobbet, får ej ha Quicktime på jobbet . Skeppsholmskyrkan har jag checkat in tidigare, supermysigt. Tyvärr vet man ju inte riktigt vad som händer där framöver!
Puffar för mera förslag...
Skulpturens hus i Vinterviken!! Världens snyggaste lokal enligt mig (ligger i närheten av Aspudden och Liljeholmen)
De tar upp till 300 pers om man läser på deras webbplats www.chilivanili.se/
Jag kan verkligen rekommendera Aquaria vattenmuseum mellan Vasamuseet och Gröna lund. Vi hade bröllopsfest med dans o buffé där.
Perfekt lokal oavsett väder. Väggar o tak av glas. Ligger vid vattnet. Jätteterass i form av stor bred trappa där det går att ha bord och stolar.
Vi valde grillade buffémat på jättegrillar utomhus. Maten urgod, personalen skötte allt. Mest unga killar i personalen, men det var inget som gick snett. De skötte allt. De säljer inte dryck, så alkohol tar man med.
Kan dock endast hyras kvällstid eftersom det är café till museet i lokalen. Men om man har en fest som börjar 19 är det kanonbra! Mysigt att åka Djurgårdsfärjan dit och det går t o m att hyra spårvagn, garaget ligger vägg i vägg med utgång direkt på terassen!
Lokalen kan ses på nedanstående länk, tyvärr visas inte terassen. Åk dit och titta. Ta Djurgårdfärjan från eller till Nybroplan så ser ni bäst.
www.mariahissen.se/aquaria
Glömde nämna att jag vet inte hur många personer Aquaria sväljer. Vet bara att det är många. IT-företag brukar ha stora fester där och åker ibland båt dit. Det går att lägga till med egen båt där vid bryggan.
Så ring och kolla antal personer först av allt!
Supernöjd:
Lite off topic, men jag undrar lite om Aquaria:
-hur många var ni
-hur hade ni placerat borden? "klassiskt E" eller på nåt annat sätt?
-hur var det att börja festen klockan sju, det känns så sent??
Jag blir sååå glad om du svarar
Det var det där Hagamagasinet jag tänkte på när jag pratade om Frösundavik. Tur att det var nån som hade koll, Tasse!
Oj, här har det minsann hänt grejer Tackar för alla tips, får ta och börja vår rundvandring snart! Det enda vi har kollat på än så länge är Grand, men ni ger mig verkligen hopp att det finns lokaler där ute bara att jag inte hittat dem än
Hej Coolcat,
- Vi var bara 80 och det fanns mycket plats kvar då!!!
- Vi hade buffé. Alla satt ute eftersom det var så bra väder. Förutom vid små runda bord gick det att sitta på de breda trappavsatserna. Inne hade vi inhyrda runda höga barbord + några av vanliga bord som klätts med vita dukar.
- Vi delade på släkt och vänner. Enbart släkten till kyrkan o tårta med skumpa hemma. Enbart vänner till festen kl 19. Fungerade mkt bra!
Vi bjöd på buffé men själva ska vi på bröllop snart där det är kyrkbröllop på dagen, sen dans och coctails på kvällen. Man behöver inte ta hand om gästerna hela dagen om de både är bjudna till kyrka och fest. Det är trots allt vuxna människor med olika behov. En del tycker kanske det är skönt att pusta ut hemma eller på hotell och att äta på någon mysig restaurang, sen fest. För tillresta ger det en chans att se lite ber av Stockholm t o m! Bra idé med enbart coctails och snacks tycker jag, mkt billigare! Varför göra som alla andra?
Supernöjd: Tack så mycket. Nu blir det nog inte Aquaria ändå, men jag spar på tipset
:Supernöjd
Hej !
Låter som ni hade en jätte kul kväll på Aquaria. Får man fråga vad det kostade till slut och om ni blev nöjda med behandlingen av batalningen osv. Inga konstiga pålägg på kostnaderna...
Kram