• Lady Stardust

Festlokal för ca 300 personer

Är på jakt efter en trevlig festlokal för ca 300 personer i Stockholmstrakten. Helst ska det vara i fin omgivning för att även kunna ha vigselakten utomhus intill! Förslag någon?

• Svar på tråden Festlokal för ca 300 personer
  • Sarge

Vi har inte valt meny än, för det kommer ett nytt menyförslag en månad innan dagen B, men vi vet väl på ett ungefär vad vi är ute efter.
    Vi behöver inte bestämma oss för en specifik meny, utan får plocka ihop från de olika förslagen...jättebra !

Priset vi betalar är 1435:-/kuvert & då ingår välkomstdrink, trerättersmiddag med drycker, kaffe, avec, bröllopstårta, bordsdekorationer, tryckta menyer, placeringskort, garderob, personal & lokaler
    dessutom ingår ett rum med utsikt mot slottet för oss med champagne på rummet

Jag TROR att dom högt priset nu till 1550:-

Jag som vanligtvis är en planerigsmänniska ut i fingerspetsarna, känner att jag inte behöver bry mig, för Grand tar hand om allt ! Sååå skönt
    Vi har träffat konditorn & bestämmt tårta...sååå trevlig & kul kille & floristen också !
    Vi får det EXAKT som vi vill ha det.....det är lite det som är fördelen...på Grand är dom liksom vana vid höga krav & exklusivitet, så vad kan gå fel ? Oavsett vad jag ställer för önskemål så kan dom fanimej fixa det ...hi hi

• Lady Stardust

Härligt!! När är er dag? Vill definitivt höra hur det går för er . Var ni ute i väldigt god tid när ni bokade?

• Sarge

Vi gifter oss den 1:a oktober & bokade i mars, så vi var väl ute ganska sent om man jämför med många andra, vad det verkar som !
    Har Ni bestämt dag, eller ?
    Vi bestämde inte dag föränn vi hittade lokalen.....!

• Lady Stardust

Nope, vi har velat fram och tillbaka länge nu och inte kunnat bestämma hur/när vi ska ha det... Känner lite som dig att när vi bestämt vart vi ska vara så kan man börja fundera på att sätta ett datum!

• Sarge

Ja, vi ville liksom inte vara bundna till ett specifikt datum & för den skull behöva tacka nej till den lokal man fastnar för....lokalen känns väldigt viktig för oss (eller rättare sagt mig)

• Lady Stardust

Ja, det är precis så jag känner! Lokalen är bland det viktigaste i planeringen. Lova att berätta mer eftersom tiden går

• Sarge

Vi får hålla kontakten i denna tråd

Kul att Ni har så många gäster !
    Har Ni funderat på ungefär när (vilken tid på året) Ni vill gifta Er ?

Varför inte hyra en herrgård/slott ?

Södertuna slott vet jag hyr ut hela slottet, men det är ju inte så centralt precis.....då måste man nästan fixa bussar å sånt.....det känner jag att det är en stor fördel med Grand.
    Det ligger ju sååå centralt & ingen kan "gnälla" på att det ligger långt bort.
    Våra gäster finns i stockholm allihopa, så alla kommer kunna ta sig dit å hem för egen maskin !

• Lady Stardust

Jo, vi har kollat runt på slott o herrgårdar också. Tyvärr tar de inte så mkt folk. Kollat med Häringe, Södertuna, Bergendal...

• Sarge

Typiskt!

Då återstår ju Spegelsalen då
    Har ni begärt en offert ?
    Det kan ju hända att Ni får lite rabatt om nI är så många !

• Lady Stardust
    Hmm, kanske det! Har inte begärt offert än, kanske är dags nu så det blir lite fart på oss.
Svar på tråden Festlokal för ca 300 personer