• Lady Stardust

Festlokal för ca 300 personer

Är på jakt efter en trevlig festlokal för ca 300 personer i Stockholmstrakten. Helst ska det vara i fin omgivning för att även kunna ha vigselakten utomhus intill! Förslag någon?

• Svar på tråden Festlokal för ca 300 personer
  • sallie

Om ni har möjlighet att hyra ett tält passar det ju jätte bra att vara utomhus. Det finns företag som hyr ut och sätter upp tält i olika storlekar.

• Meddelande borttaget
  • Saltisbrud

Hasselbacken på Djurgården kankse kan vara något?Dessutom har dom övernattning.

• Lady Stardust

Tältvarianten känns inte så skoj, men ska googla efter Hasselbacken. Fler som har tips?

Har kikat lite på Grand också som verkligen har trevliga lokaler. Skulle helst vilja vara i Cedergrenska tornet, men tyvärr tar de bara 100 sittande

• Lady Stardust

Hittade hasselbackens hemsida, verkligen bra!! De tar iallafall 275 st och har bra priser. Vill ändå ha lite mera tips!!

• Sarge

Spegelsalen på Grand är helt outstanding !
    Hade vi haft fler gäster hade vi bokat den, men det blev Grands Bolinderska Palatset istället....helt perfekt !
    Än sålänge är jag supernöjd med deras service & jag/vi känner redan att det kommer att vara värt varenda krona !

• Lady Stardust

Sarge
    Jag håller definitivt med!!! Tycker du dock att man kan ha vigselcermonin där? Min sambo är helförtjust i spegelsalen, jag tycker det dock är lite väl dyrt!!

• Sarge

Lady Stardust

Vi kommer att ha vigselceremonin i Blasierummet & sedan festen i anslutande salonger.

Om vi skulle haft spegelsalen skulle jag haft vigsel i någon av de angränsande salongerna som ingår när man hyr salen....eller utnyttja den vackra trappan som "altare"....då ser ALLA Er
    magnifikt !
    kolla på deras hemsida vilka salonger som ingår.....!!!

Visst, det är lite dyrt, men ändå inte, för allt ingår ju tamejsjutton !
    Vi har kollat på otaliga slott & herrgårdar & kommer ändå upp i nästan samma kostnad....
    I Grands bröllopspaket ingår ju tårta & bröllopssvit & dekorationer & gud vet allt.
    Dessutom är ju servicen fantastisk...& det är DOM lokalerna....

Vi tvekade inte en enda sekund !

fasiken vad jag längtar !

• Lady Stardust

Jo, det är ju sant.. Var där på den senaste bröllopsmässan och pratade lite löst med dem. Visste dock inte att de skötte dekorationer osv. Vad har ni valt för mat? Pris? Vad jag kom ihåg så ingick lokalhyran i matpriset, eller?!

Svar på tråden Festlokal för ca 300 personer