• May8

Augusti2006

Finns det några fler som ska gifta sig i augusti 2006?

Vore roligt att höra vad andra har för erfarenheter av catering, helarrangemang och hur det går med planering och så.

Själv tycker jag att det känns märkligt att börja planera redan men det verkar som om många redan börjat boka.

• Svar på tråden Augusti2006
  • sandraocherik

eccisen:

Vigseln ska hållas utomhus, närmare betämt i ett skogskapell. Därefter tar vi samt gästerna ångbåt ut till herrgården där festen ska vara. Välkomstdrink samt mingel sker ombord på båten. Längre än så i planeringen har jag inte kommit. Surfar runt för fullt i min iver att bygga upp en ordentlig samling av länkar samt bilder på allt ifrån brudklänning och ringar. Ju mer man hittar desto svårare blir det att bestämma sig . Måste säga att det här på BT finns många bra tips och idéer. Bland annat var det här jag först fick nys om SecretBox. Vilken klockren present till min blivande make!! Hur går det för dig? När ska ni gå till altaret?

• eccisen

sandraocherik:
    Ja vi har väldigt flytande planering.. tänkte anpassa oss efter när lokal och kyrka är ledigt vilka vi inte kan boka förrns i sommar.. men vi siktar på den 20:e

Men vi vet hur inbjudningar ska se ut och hur vi ska klä oss.. har hittat en underbar klänning från pronovia som jag ska låta sy upp Modell Bonanza www.pronovias.com

vad är secret box? *nyfis*

• sandraocherik

eccisen:

Bra smak du har beträffande brudklänning. Bonanza är jättefin! Det lutar åt Pronovia för min del också eller Garamaj.

En SecretBox är ett album man ger till sin blivande med sensuella bilder på en själv. Låter kanske lite ego, men det verkar vara en uppskattad present både att ge och få. Mer info finns på: www.brigitte.nu. Hon är visserligen i dyraste laget. Totala kostnaden för "boxen" hamnar på 2900kr. Återkom gärna med huruvida du tycker det verkar vara en bra morgongåva till mannen.

• eccisen

sandraocherik:

Hmm..det där med secret box var inte dumt alls... toppen idé faktiskt..hon verkar dessutom väldigt duktig att döma från bildgalleriet..
    reser hon till ume mån tro?

• May8

Hej

Förstår inte riktigt det där med secret box, vad är det egentligen???

Förresten så var den länken med klänningar väldigt bra. Massor av ursnygga klänningar

• eccisen

May 8:

Va kul att du gillade klänningarna!
    Ang secret box så har jag fattat det som ett fotoalbum med lite sensuella bilder på dig själv. som du kan ge din älskling ungefär samma tanke som en "jag älskar dig för att"- bok fast med bra snygga foton. Så han har något att fantisera om när han känner sig ensam

• Piff&Puff

Hej allihop!
    Ska också gifta mig i augusti 2006. Har ni kommit långt med era planeringar. Mina har strandat för tillfället, för mina barn har vattenkopper.
    Kram Piff&Puff

• Izunia

Vi ska ocksa gifta oss 12 augusti 2006. Lokal är bokad...kyrkan far vi inte boka förrän mars 06.... Inbjudningskorten ska pabörjas efter sommaren da de ska postas i början av oktober, detaljerna är planerade, klänningen beställd...yes...nästan allt klart! haha.. Bara att ta tag i det praktiska sa smaningom.

• Piff&Puff

Hej Izunia!
    Jag ska också gifta mig den 12 augusti 2006.Ska ni redan skicka ut era inbjudningskort i oktober. Jag hade tänkt mig att skicka mina i början på februari nästa år.Jag har inte ens titta på klänning ännu. Men vi har bestämmt kyrka+ festlokal och bestämmt vilket tema vi skall ha.Herregud det känns som jag ligger långt efter.
    Kramar Piff&Puff

• sandraocherik

Izunia och Piff&Puff:

Grattis till ett väl valt bröllopsdatum!
    Kul att det är fler som ska gifta sig den 12:e.

När ska man egentligen skicka ut inbjudningskorten? Känns som att man måste vara ute i god tid så bröllopet inte krockar med gästernas semesterplaner.

• lovem

Vi förlovade oss för en dryg vecka sedan, och båda är överens om att vi vill gifta oss inom ett år. Nu blir det exakt 14 månader efter förlovningen som vi ska gifta oss! Den 26 augusti 2006. Vi har fått tag i en fantastisk lokal precis vid havet. Kan rekommendera andra att boka lokal fort...de går åt om man vill ha något speciellt. Nu när lokalen är ordnad trodde jag att jag skulle kunna släppa planeradet lite, men tror att jag kommer att ha det i huvudet mest hela tiden...

• Piff&Puff

Hej lovem!
    Grattis till förlovningen.Du ska veta att det blir ett gift att gå ut på nätet och skaffa information till sitt bröllop.
    Får man fråga var denna underbara lokal ligger som ni hyrt? Har ni kommit långt i planeringen.

sandraocherik
    Det verkar som dom som ska gifta sig runt augusti nästa år, ska skicka sina inbjudningskort i början på nästa år. Så jag får nog tänka om. KRAM PIFF&PUFF

• Izunia

sandraocherik & Piff och puff:

Vi skickar ut vara inbjudan ganska tidigt da majoriteten av vara gäster kommer fran utlandet...(planera semester, spara pengar etc) och sa ska vi dessutom ha relativt stort bröllop. Jag har helt halkat efter med planeringen nu (sommar...) och ska som sagt fa gjort alla inbjudan i september.

• Moncan

Jag har hunnit köpa 2 näbb klänningar på debbenhams, beställt min klänning, brudpar till tårtan, tårtspade med gravyr, skor, underkjol, korsett, den där blåa bandet som man har runt ena lår, små krukor som ska målas till mina blom arrangemang, tiaran är köpt, bokat kyrka, lokal och transport, brudgummens kläder är nästan klar (annonserade här på BT och väntar på att paret ska gifta sig så att jag kan köpa den sen), eftersom jag har scrapbooking som hobby så ska jag göra mina inbjudningar själv, placeringskort m.m och det har jag börjat med. Tårta och frisyr är bestämt så nu forskar jag vart man kan hitta billiga lös hår med clip on's. Har en aning om vem jag ska ha som solo sångeska i kyrkan och klurar på lekar som man kan ha på festen. Dukningen är också nästan klar i min fantasi. Ska gifta mig 5/8-06 så jag ligger rätt bra till.

• Moncan

Glömde att säga att Cateringen är också redan bokad. Det var det första jag gjorde.

• Moncan

Brummelisa -06
    Vart i Katrineholm ska ni ha bröllopet festen m.m
    Jag och min sambo bor i Tullinge men ska gifta oss på Stadskyrkan i Katrineholm, än så länge har vi bokat församlingshemmet men letar efter nåt annat för fullt. Det är bra att ha en plats att vara i fall att. Vill egentligen vara på Djulö herrgårdscafé men dit får man inte ta med sig mat eller sprit. Kontigt tycker jag när dem inte ens har ett kök! Ägaren hade tänkt beställa utifrån och ta mer betalt för allt. Sen skulle man få ha öppen bar men jag vill bjuda på allt.

• HanOchJag

Hej hej här är en till. Vi gifter oss 19/8-06 =0)
    Kyrkan är bokad. klänning beställd,alla placeringskort osv är klara . Håller just nu på med blomsterflickornas klänningar och letar frenetiskt lokal..
    MEN verkar som att vi är seeent ute.. ALLT är uppbokat.. Ialle fall allt som vi kan tänka oss..Typ..

Vart gifter ni er??

• MiaJ

Hej hej!
    Här är en till. Säger detsamma! Vi hade tänkt oss 12/8 men nu när vi letar lokal (har gjort det i ett par veckor) så är det bokat det datumet. Så nu har vi prel bokat både tidigare i aug och även in i sept på ett annat ställe. Fast det spelar väl egentligen ingen större roll antar jag :)

• LVN

Vi ska också gifta oss den 12e augusti nästa år. Vi har bokat kyrka, festlokal, och band. Jag är väldigt glad att vi har gjort det för när det gäller Stockholms området så går kyrkor och lokaler fort. Det var någon som pratade om att skicka iväg inbjudningarna väldigt tidigt, en ide är då att skicka s k "save the date" kort till människor som kanske bor utomlands eller som man vet planerar semester och liknande väldigt tidigt. Sedan så skickar man iväg alla inbjudningar samtidigt när det är dags för det. Lycka till med planeringen!

Svar på tråden Augusti2006