• May8

Augusti2006

Finns det några fler som ska gifta sig i augusti 2006?

Vore roligt att höra vad andra har för erfarenheter av catering, helarrangemang och hur det går med planering och så.

Själv tycker jag att det känns märkligt att börja planera redan men det verkar som om många redan börjat boka.

• Svar på tråden Augusti2006
  • eccisen

Hej!
    vi har sagt augusti/september... vi tänkte anpassa oss efter när det finn lokaler lediga.. vi ska nämligen gifta oss i umeå (är bosatta i stockholm) så vi kan inte kolla sånt förrns vi har semester.. men vi försöker planera så gott det går i alla fall.. jag håller helt med om att det känns lite skumt att sitta redan nu och planera... man vet ju inte hur mycket pengar som 1)kommer att behövas 2)som vi hinner spara ihop.. Men vi försöker planera sånt som ungefär vad vi vill ha för mat,musik antal gäster och stil på bröllopet.

• May8

Okej de måste vara svårt att planera ett bröllop i Umeå när man sitter i Sthlm. Vi ska ha vårt bröllop i Gbg, det är bra att ha allt nära faktiskt.

När det gäller pengar så kan det skena iväg hur lätt som helst. Vi har delat upp allt i tre delar. En budget för festen och vigseln, en för kläder/ringar och den sista för smekmånad.

• Brummelisa -06

Vi ska också gifta oss i augusti -06 och försöker boka in så mycket som möjligt redan nu så att vi vet hur mycket pengar vi behöver få ihop och slippa stressa ihjäl oss när det börjar närma sig.
    Men jag håller verkligen med dig om att det känns helkonstigt att planera för nåt som ligegr så långt fram i tiden

• eccisen

May8 :
    Jo det blir väldigt mycke luftplanering..dvs vi tror att vi gillar en lokal enl beskrivningen men man vet ju inte hur det ser ut förnns man varit där.. sen är det ju catering..ska man boka det redan i sommar? men klänning och inbjudningar och sånt spelar ju inte så stor roll var man är.. sen får man väl gå myck på rekomendationer.. varför BT e såååå bra

• May8

Kul, vart ska ni gifta er någonstans?

Det är ju sant att det är bra att veta hur mycket man ska spara ihop redan nu.

Sen så är det så att det jag gillar idag kanske jag inte gillar lika mycket om 1 år det är svårt tycker jag. Som exempelvis vilka färger och så man ska ha.

Förresten har ni börjat kolla på inbjudningskort? Själv har jag tittat lite och det verkar som om alla har liknande. Hittar inget unikt, Har ni förslag??

• May8

Mmm verkligen. BT är jätte bra.
    Visst på beskrivningarna låter det mesta bra.

• Brummelisa -06

Vi bor i Stockholm men ska gifta oss utanför Katrineholm.
    Det vi planerat hittills är festlokal, catering & kyrka.

Hur långt har ni kommit i planeringen?

• eccisen

vi ska gifta oss i statskyrkan och hoppas på lokal där även gästerna kan bo..
    Ang färger så tänkte vi satsa på tema i stil med stjärnklar natt så vi känner oss inte så bundna i vårt färgval annat än mörkblått och mycke ljus..(han friade kl 12 på natten på hornavans strand)
    Vi tänkte satsa på att designa våra egna inbjudningar. gillar inte allt krimskrams som finns på köpekort. Kolla efter böcker om papper & kort för att få inspiration..det finns massor..

• May8

Brummelisa -06

Vi har inte riktigt kommit så långt pga att vi först tänkt ha bröllopet i Trollhättan men har nu ändrat oss och har det i Gbg där vi bor istället. Så nu har vi precis börjat ta in offerter för att jämföra priser osv. Vad gäller kyrka så måste vi börja leta snarast, då ingen av oss kommer från Gbg från början så känner vi inte riktigt till alla fina kyrkor i området. Det lär ta lite tid att hitta.

• May8

eccisen

Det låter väldigt väldgit vackert. Tack för tipset på böcker, har inte tänkt på det innan.

Svar på tråden Augusti2006