• May8

Augusti2006

Finns det några fler som ska gifta sig i augusti 2006?

Vore roligt att höra vad andra har för erfarenheter av catering, helarrangemang och hur det går med planering och så.

Själv tycker jag att det känns märkligt att börja planera redan men det verkar som om många redan börjat boka.

• Svar på tråden Augusti2006
  • Mysan L

Vi skall också gifta oss i Augusti 2006, i Umeå! Bor i Umeå just nu men kommer flytta till sthlm om 2 veckor och kommer alltså att planera bröllopet därifrån. Precis som du eccisen, vi kanske kan tipsa varandra?

Jag har kommit så långt att jag har kollat vilken kyrka vi skall gifta oss i och beställt offert på kostnad från festlokal.

• eccisen

Mysan L:
    Va kul! Vilka lokaler funderar ni på?
    Vi känner oss lite lost... Tänkte ha ca 70 gäster.. Vi han funderat på sundlingska och tavelsjö men det är ju en bit dit och ingen av oss har nånsin varit där.
    Vet du något om dessa?

• andlin

För oss blir det bröllop i början av augusti 2006.
    Kyrkan är preliminärbokad och vi vet vilken festlokal vi nog vill ha.

• Mysan L

Eccisen:

Vi är till 99%säkra på att det blir Umeå, men eftersom stora delar av gästerna bor söderut så funderar vi just nu på kostnader och billigt boende för dem i Umeå.
    Har inte hört så mycket om de lokaler du nämner men däremot om:

*officersmässen på Umestan, rymlig och väldigt fin

* Gammlia, sävargården, jättevacker men kompromissar inte speciellt mycket.

* Rex festvåning - bra mat men väldigt "inne i stan", beror ju på hur man vill ha det.

* Bergsgården, Mariehemsängarna, Mycket tillmötesgående och bra service men svårt med dansutrymme.

Vi planerar att ha ungefär 80 gäster.

Jag kan höra runt lite och höra om någon har erfarenhet från tavelsjö och sundlingska.

• eccisen

Mysan L

Tack för tipsen! Vi funderade först på rex men jag hörde att de inte hyrde ut på lördagar??! Och vi vill nog gärna ha det på en lördag.. Men officersmässen låter väldigt lockande.. Ett tips att ta hem til sambon.. Många av våra gäster bor oxå söderut så jag förstår problemet. De var därför vi fundera på tavelsjö..de har en lägergård oxå..gör gärna en lite "undersökning" !!

Så nog om det.. Vad har ni hittat för kyrka?

Andlin:
    Välkommen.. Var tänker ni gifta er?

• andlin

eccisen:

Vi gifter oss i Torshälla. Så även vi kommer att få planera bröllopet från en annan stad eftersom vi bor i Uppsala. Men släkten bor i Eskilstuna så när vi väl har talat om att vi ska gifta oss så kan man ju be dom om hjälp att kolla upp saker och ting.

• May8

Andlin

Måste vara lite bökigt att planera från en annan ort. ville förresten själv gifta mig i uppsala då jag kommer därifrån och bott största delen av mitt liv där. Men men det får bli Göteborg då vi bor här.

Lycka till med all planering

• andlin

May8

Förhoppningsvis så blir det inte för svårt att planera bröllopet fast vi inte bor där bröllopet kommer att vara.
    Min syster och mamma kommer nog få hälpa till med praktiska saker och i Eskilstuna kanske man kan få nytta av kontakter, som vi inte har här.
    Sen, som tur är, finns det ju internet och BT också att ta till hjälp.

• sandraocherik

Hej!!
    Här är en till som ska gifta sig i aug 2006, närmare bestämt den 12:e. Har redan börjat fundera och planera. Vigselplats och festlokal är bokade. Inbjudningskorten är bestämda och färgtemat är klart. Det blir vitt och grönt. Det största problemet kommer bli att inte överskrida budgeten...*skratt*.

• eccisen

sandraocherik:

Kul! Väldans vad du kommit långt i palneringen.. Så vad har ni tänkt för tema, typ av fest och sådär? Du får jättegärna dela med dig av tips!

Svar på tråden Augusti2006