• ThereseLaurin

Nutrilett!! Nån som hänger på??

Ska köra me ren kur i morrn, är dte nån som hakar på?? så kan vi peppa vcarandra =)

• Svar på tråden Nutrilett!! Nån som hänger på??
  • Psh

Hej!

Jag är inne på 12:e dagen och har nu gått ner sammanlagt 3kg...men är väldigt sugen på annan mat! Men det är väl bättre det än godis

• ThereseLaurin

Psh: Väldigt starkt gjort och bra kämpat. Det är sååå skönt när man kan se resultat =)

• ThereseLaurin

ja då är det onsdag går bra för mig nu =) vågen står på 83 vilket är bra för i söndags vägde jag 85 ... så det är en bra dag för mig idafg, bara att kämpa vidare

• törnrosen

Hej tjejer!!
    Så man är inte den enda som har komplex?
    Jag har i mitt liv provat alla kurer som finns, att banta är nästan en livsstil för mig, en av mina stora hobbys ;). Är kanske en arbetskada då jag har varit balettdansare i större delen av mitt liv (slutade för 2 år sedan och började plugga istället) Just nu kör jag nutrilettbars, hade egentligen inte tänkt det men det var extrapris på konsum + att det är så behändigt nu när jag knappt har tid att äta en gång om dagen. Jag tycker att dom funkar jättebra och smakar gott, jag blir i och för sig ganska hungrig men vill man bli fin så får man lida pin. Bröllopet är om 17 dagar och jag har två kilo kvar till min idealvikt (gör ingenting om jag hamnar under :)) lycka till allihopa!!!

• fujji

Hej alla duktiga!

JAg började med naturdiet igår...Hoppas man får vara med här ändå! Det har faktiskt gått bra än så länge...har druckit så mycket så jag är kissnödig konstant! Ska inte väga mig förrrän på söndag, men det känns som om jag kommer göra det ändå! Är ju så nyfiken!

Funderar på att köpa Camridge när jag har lsut på naturdiet, men kollade upp det nu och det inneh¨ller typ samma saker! fast det är mycket dyrare...

Nån som har någon erfarenhet om vilken skillnad det är, förutom smaken!?

• ThereseLaurin

ja igår syndade jag chips ni vet . men jag mår faktiskt inte dåligt över det =)

så idag har jag tatt nya tag =)

• Psh

en syndare här med Blev lite chips och snodde lite chilinötter från min blivande...har svårt för att låta bli när han äter en massa...fast det är ändå ingen ursäkt

• fjortonårsenare

hej alla,

fattade ett nytt beslut efter förra helgen. nu ska det bantas även på helgerna. jag är mäkta irreterad över att gå upp 1 kg varje helg och sedan ägna fyra dagar att gå ner det och på fredagmorgon konstatera att tja, nu är det vänt för att sen på måndag konstatera att jag har nåt plus minus noll.

oj, vilket rörigt inlägg.
    för att peppa mig själv och ytterligare öka motivationen så går jag ut med de hårda siffrorna som jag aldrig skulle säga högt!

Började på: 76,0 kg, BMI 30.
    Vägde i dag på morgonen: 69,2 kg, BMI 27.
    Målvikt: 58 kg, BMI 22
    Längd: 159cm
    Det mesta jag har vägt: 82 kg, BMI 32.
    Det vägde jag innan jag gick upp: 55 kg, BMI 21

BMI
    30 = kraftigt överviktig

Jag tror benhårt på BMI.Som ni såg räknades vikt som kraftig övervikt när jag började, nu är jag överviktig och målet är ungefär mitten på normalviktigskalan.

go girls!!!

• SB_Helena

Stirra dig inte blind på BMI för när du tränar får du mer muskler och muskler väger mer än fett. Så då ger BMI fel bild. Tänk bara på det =)

• fjortonårsenare

SB-Helena: i mitt fall är BMI vansinnigt rättvisande. att muskler skulle väga mer betyder inget i mitt fall då jag inte tränar längre, tio år sen sista försöket.

nästan lite pinsamt att erkänna det, men träna gör jag inte. promenerar med hunden, ja. simmar någon gång, kanske. men ingen organiserad självplågning i grupp längre.

kan beropå att jag tävlat på hög nivå när jag var tonåring och fick min framtidsdröm sänkt av en knäskada.

jag kan inte träna längre, jag blir bara ledsen och besviken. grinar när jag ser min sport på tv till och med. viktminskning utan träning går men det är hårt och jag har lovat mig själv att fortsätta försöka.

• tjollan

Ja men jag erkänner att gräddfils dipp är godare än lättfils dipp. Och äkta bea sås är godare än light versioner i burk. Och chips är godare att dippa än morötter.
    Bacon är gott på hamburgare och ost är alltid gott...
    Hm kämpa på alla dietare .

• jolly

Hej!
    Jag har börjat med nutrilett idag, har aldrig prövat det förr. Hur mycket kan man vänta sig att gå ner i vikt på t.ex. en månad? Jag tänkte byta ut alla mål utom frukosten nu till först.
    Jag ska gifta mig i september så det är ingen panik, men tänkte försöka gå ner nu redan i sommar. Kunde ju vara kul att kunna slänga av sig lite kläder eftersom jag var jättegravid förra sommaren ;)

• fujji

Jag är så glad! Har gått ner 2,8 kg på en vecka med naturdiet...har bytt ut samtliga måltider men typ ätit en hårdbrö ibland...fuskade i helgen då jag drack rött vin...men tots detta minus 2,8 på 7 dagar! Det känns toppen! Jag menar i den här takten så...

För övrigt har midjan minskat från 81 till 75 cm...och rumpan har blivit 4 cm mindre den med!

Jaja! Kom igen brudar det här klarar vi!

Ha en underbar dag!

• SB_Helena

Fujji
    Härligt, vilka resultat =) Själv är jag inne på min femte dag med Cambridge, det är ju pulver i alla fall. Jag längtar tills på lördag när jag får väga mig. Vill göra det nu men det blir antagligen bättre resultat om jag har tålamod några dagar till=/

Kämpa på alla ni andra, sommaren börjar närma sig (temperaturmässigt)...(-_-)

• Filippa_K_

Hej på er! Duktiga ni är!!
    Imorgon ska jag börja med Nutrilett, 2 måltider tror jag... Kan jag äta 2 små middagar oxå? Lr ska jag äta en?
    Kram

• tattooz

hej , här är en med erfarenhet, visst nutrilett funkar, man rasar i vikt trots dåligt humör osv pga hunger, men sen gäller det att man ändå kan riktig näringslära för om man efter en kur börjar äta normalt så går man upp i vikt rejält och med plus kilon!! Kroppen var nämligen inställd på svält under dieten och fyller på de fettreserver som försvann. Mitt knep är nutta visst emellanåt tillsammans med viktväktar mat. Plus en massa motion. Funkar jag lovar, man bygger muskler isället och de är musklerna som förbränner fettet!! Jag har fortfarande lång väg att gå så jag hänger på och följer era framsteg!
    Mvh T

• Cybermamman

Jag kör oxå ren kur. Mellan halv sju och halv åtta på morgonen sen orkar jag inte mer. Var hittar man motivationen igen? Jag som plågat ner mig 10 kg vill inte gå upp allt igen

Svar på tråden Nutrilett!! Nån som hänger på??