• ThereseLaurin

Nutrilett!! Nån som hänger på??

Ska köra me ren kur i morrn, är dte nån som hakar på?? så kan vi peppa vcarandra =)

• Svar på tråden Nutrilett!! Nån som hänger på??
  • Fröken Agges

Fjortonårsenare:
    Gu va du var duktig när du lyckade stå emot maten :) Vilken vinnare :). Fatta hur bra det kommer att gå om man bara orkar tro på att det kommer att gå hela vägen. Jag har haft en svacka i kväll. Inte så att jag velat äta nått, men jag har svårt att våga tro på att jag kommer att fixa det här, å nå mitt mål. Hungern har försvunnit nu, så övervinner jag bara de psykiska å vågar tro på mig själv så borde de ju fixa sig .... Nåja, humöret kanske beror på att de är så grått väder här :)

Ha de så gott å kämpa på :) Du är min inspiration :)

// Fröken Agges

• Psh

Hej!
    JAg kör i och för sig inte på nutrilett men jag kör en sorts soppkur som jag fick av en jobbkompis som funkar jättebra tycker jag men problemet är hur man ska göra sen för att inte gå upp i vikt igen.
    Jag har hållt på en vecka nu och gått ner 2,5 kg...känns jättekul
    Jag kör på ett schema 7 dagar som går runt.
    Börjar med att äta en viss soppa gjord på grönsaker som faktiskt är god!´första dagen äter du frukt till...andra dan grönsaker och sedan läggs det på så sista dagarna är det nötkött och sista dagen råris. Soppan kan man äta hur mkt som helst av....
    Jag vet att det inte är bra i längde men som en startspurt är det kul att se att något händer

• Filippa_K_

Tack för stödet! Kanske borde jag byta ut fler.. Hur många ggr äter ni/dag?
    Jag ska börja med naturdiet. Är nutrilett kanske bättre? Många frågor..
    Duktiga ni är som byter alla! Usch det skulle jag nog inte klara..
    Kram på er!

• Beach-06(Sofie)

Psh!

kan man få receptet på din kur kanske?

• Psh

Beach-06(Sofie)

Ja visst!

Recept på soppan!

2 burkar krossade tomater
    4morötter
    vitlök efter smak
    6 lökar
    1/2 vitkålshuvud
    2 gröna paprikor
    1 stjälk selleri
    2 påsar löksoppa
    örtsalt
    1 grönsaksbuljong
    chili

Blanda ihop allting och låt koka. Denna soppan kan ätas när som helst och hur mycket som helst!

Sen är där ett schema till också!
    Förrutom soppan ska du äta:
    Dag 1: Alla sorters frukt men ej bananer
    Dag 2: Grönsaker men ej ärtor/bönor
    Dag 3: Frukt och grönsaker
    Dag 4: 5-8 bananer och 5-8 glas lättmjölk
    Dag 5: 6 tomater, 340gr nötkött mkt vatten
    Dag 6: Nötkött obeg, frukt eller grönsaker
    Dag 7: Mörkt ris, frukt och grönsaker

Kör minst 15 dagar för effekt!

Tänk på att dricka MYCKET vatten under kuren då det finns risk för att man dehydrerar!

• fjortonårsenare

hej, allihopa!

äntligen slut på helgen. det är skönt när man är tillbaka som vanligt och slipper helgernas alla frestelser. det ska villigt erkännas att jag föll för ett par denna helg.

fröken agges: har du övergivet mig?

psh: håll oss uppdaterade om hur det går med din diet.

fillipa_k_: jag vet inte om någon av dem är bättre eller sämre. själv föll jag för nutriletts måltidsersättningsbar för jag upplever det som jag kan äta godis hela dagarna och ändå gå ner i vikt. plus att det kändes viktigt att tugga och inte bara svälja pulver. jag ersätter 90% av måltiderna på vardagarna. Och ungefär hälften på helgerna.

så en stor kram till oss alla som gör nåt för att må bättre med oss själva: KRAM!

• Fröken Agges

Hej på er Brudar :)

Fjortonårsenare: Klart att jag inte övergivit dig. Hoppas att allt flyter på för dig och att vågen rört sig. För mig har det gått sådär, eller bra, eller....
    Jag bestämde mig för att väga mig på måndag morron för att på nått sätt lättare motivera att vara duktig under helgen. Hela helgen har jag har ett enormt godissug och ätit lite, men bara lite. :)
    Sen när jag ställde mig på vågen i morse så hade jag bara gått ner 1kg:(. Det var en stor besvikelse tills jag fick min mens några timmar senare(vid mens går jag upp 1-1,5kg). Vilket kändes som en förklaring till att jag efter en veckas nutrilettande bara gått ner 1kg.
    Jag har rört på mig massor i dag och ska ut i kväll igen :)

Hur har det gått för sig?
    Nuttrisbarerna, är inte dom dyra?

Hörs snart igen hoppas jag :)

// Fröken Agges

• ThereseLaurin

nutrilett bars är ganska dyra men goda =)
    jag kör med drickbar nutrilett med smaken choklad...

• ThereseLaurin

Jag har kört nutrilett förut och jag har gått ner 15 kilo på det...så jag vet att det fungerar. men då har jag gått upp i vikt pga graviditeter så jag äter rätt i övrigt...

Svar på tråden Nutrilett!! Nån som hänger på??