• sbh

less student

Någon mer än jag som hellre planerar sitt bröllop än pluggar? Sitter nu med den sista uppsatsen och är inte ett dugg motiverad. Det är roligar att planera bröllop. Vi ska gifta oss den 20 augusti. Våra inbjudningskort (testvarianten) kom idag! Känns konstigt att se sitt namn tryckt på dem, blir lite verkligare då.
    Någon som har motivationstips så här inpå upploppet?!

• Svar på tråden less student
  • brud nyår05

Nu har jag bara 4 veckor kvar till sommarlov!!!! Det börjar att kännas segt att sitta inne på universitetet när solen skiner. Några andra som känner att sommaren närmar sig?

• Des

mer sol, sommar och bröllop och mindre plugg för oss blivande fruar som är studenter! :)

• Secret

Här är en till som har svårt att vara motiverad för att skriva sin C-uppsats...Imorgon "dumpar" jag mina uppsats vänner för att jag ska träffa sömmerskan...;)

• Brucean

Dala 82
    Om det nu e så att utbildningen på tex LHS (som jag går) är en enda stor räkmacka eftersom inga av de obligatoriska kurserna är relevanta för ens framtida yrke?! Måste man vara puckad idiot på institutionen för attt tycka så.

Sorry att jag låter så sur, men jag är bara såå frustrerad, har 30p kvar och än så länge har utbildningen på LHS gett nada. Tacka vet jag ämnesstudiernam, utan dem hade jag kastat in handuken för länge sedan...

• elliebubban

Secret: jag vet hur du känner det. :) Men jag är snart klar. Och just nu vill jag inte ta en endaste poäng till på universitetet, men det brukar gå över till hösten :)

• l i s a

Här är en nu mera föredetta student (TJOHOO) som hade problem väääldit lika de många av er här har. Det är bara att konstatera, om det fanns en magister i Bröllopstorget skulle jag kunna tenta av allt rakt av vid det här laget

Jag hade extremt svårt att få min sista tenta gjord. Det slutade med att jag faktiskt drog ur internetkabeln, virade ihop den HÅRT och bar iväg den till förådet. Det var det enda som hjälpte.... Testa det och motivera er med att bröllopet blir såå mycket härligare om ni inte har en massa resttentor i bakhuvet. Det är en underbar känsla att få godkänt på sista tentan och kunna plocka examen! Jag lovar att det är värt en btfri vecka (eller hur lång tid som nu kan behövas). Det är mest första och andra dagen man har gräslig abstinens

Lycka till alla!!!!

• drea

Hej hej!
    Här är en till blivande lärare, håller på med examensarbetet och blir färdig gymnasielärare i juni!! Fast skrivandet går trögt när man sitter här hela tiden!!

• Rystall

Yippie! Uppsatsen är färdig och med mycket bra resultat. Vår handledare är supernöjd med vårt resultat. Så nu är det en veckas vila som gäller. Hurra. Bara sommaren, solen och värmen kunde komma.

• pooh

Blivande lärare: här är en till! Vad har ni andra för ämnen?

• Secret

Rystall , fy på dig... ;) det finns fortfarande många som sitter och jobbar med sina uppsatser och du skryter här med dina framgångar. Ha lite empati för oss ;)

Grattis! Vi här 2 långa veckor kvar.

• Helena Sk

Jag pluggar till fastighetsmäklare i Gävle. Jag har nog börjat slappna av i mitt spel, har två tentor inom tre veckor och har inte börjat plugga än..
    Jag planerar hellre för bröllopet!
    Fast jag kommer givetvis att göra tentorna och läsa till dom så mycket jag ids.
    Varför ska man behöva ha tentor när ens viktigaste dag närmar sig? Jag bara undrar...
    Kan man inte få dispens och få godkänt ändå? Kanske man kan anmäla sig någonstans på skolan som blivande brud och därmed slippa resterande tentor för terminen;)

• talvi

En till superless student här! Dock skriver jag bar B-uppsats men på mindre än tre veckor blev det döstressigt ändå. Usch, ska bli såå skönt med lite sommar! Och jobb tyvärr... Studentens liv är hårt.

• Stjärna

Samma här som ni andra. Svårt med motivationen. Mitt tips är att varva. Typs säga 30 min skola 20 min nöje 30 min skola 20 min nöje eller så. Det blir lättare för mig att läsa då.

Svar på tråden less student