• sbh

less student

Någon mer än jag som hellre planerar sitt bröllop än pluggar? Sitter nu med den sista uppsatsen och är inte ett dugg motiverad. Det är roligar att planera bröllop. Vi ska gifta oss den 20 augusti. Våra inbjudningskort (testvarianten) kom idag! Känns konstigt att se sitt namn tryckt på dem, blir lite verkligare då.
    Någon som har motivationstips så här inpå upploppet?!

• Svar på tråden less student
  • maria b

Åhh ja jag känner såå igen mig i dig.
    Jag skulle igentligen sitta och skriva min bachelor uppsats nu men detta forum kontrollerar mig fullständigt.
    Kan inte koncentrera mig.......

• brud nyår05

I morgon ska tentan lämnas in...vad gör jag här??? ;)

• pooh

FinFin
    Jag läser också till gymnasielärare fast på Kombinationsutbildningen (Stockholms universitet). Läser du på LHS? Vad har du för ämneskombination?

• Knoppen

Låter som om det kunde vara jag! Gifter mig också 20 aug. men lyckas hela tiden hamna här trots att jag borde plugga. Går ut till jul, gymnasielärare, och har faktiskt bara mitt exjobb kvar till dess, men ack så mycket smårester! en gammal tenta, en gammal inlämningsuupgift o lite annat smått o gott + allt som man ska lämna in i den nuvarande kursen innan sommaren....det är ju så mycket roligare att planera sitt bröllop!! Men man får tänka som så: om man hade varit ledig o bara planerat så hade man säkert blivit tokig och dyrt hade bröllopet blivit! Lycka till alla blivande äkta par med både studier o bröllop!

• FinFin

Pooh: Ja, jag läser på LHS, men just nu Svenska på universitetet! Jag ska undervisa i Svenska & Media så småningom...du´rå?

• Lenchen

oja. Jag tycker det ar MYCKET roligare att sitta har an att plugga. SPeciellt nar det ar sista tentan innan sommaren. Da ar motivationen noll.
    Laser statsvetenskap just nu. Pa distans.

• dala82

FinFin och Pooh
    Jag läser också till lärare, men inte i Stockholm. Visst blir man trött på alla skriverier i tidningarna?? De skriver hela tiden att vi inte får ngn läs-och skrivutvecklingskunskap, men jag har läst 15 poäng! Blir så irriterad. I UNT för ngn vecka sedan hade de intervjuat några manliga lärarstudenter. De sa att man kunde åka på en räkmacka igenom hela utbildningen och de lät som om de inte fick några relevanta kurser över huvud taget. Man blir så trött. De letar upp de största puckade idioterna på hela institutionen och citerar dem! Oj, vad arg jag blev...

Vad gör man med en person som mig då? Jag och min kille har inte ens ett datum för giftermål och ändå är jag helt fast härinne! Timmarna bara flyger iväg....Borde egentligen läsa om Kartläggning just nu eller en bok av Dominkovic (läser specialpedagogik 20 p just nu)...Men det här är mycket roligare!

• pooh

FinFin
    jag har biologi som huvudämne och naturkunskap som ämne 2. Stortrivs med mitt val.

• brud nyår05

tentan e klar!!!! yipeeeeeeeee!!!!!!!

• okt2006?

Nu är jag ÄNTLIGEN klar med min hemtenta, tänk att man alltid är ute i sista sekunden... Nu tar jag helg!!

Svar på tråden less student