• Sweetc­hili
    Äldre 17 Mar 16:58
    13573 visningar
    36 svar
    36
    13573

    billigaste bröllopet?

    Vem har haft eller planerar ett billigt bröllop? Jag menar inte att ha allt hemma i vardagsrummet och bjuda på glasstårta från Coop forum utan vill bara veta, hur billigt har ni lyckats komma undan med bröllop och fest för släkt och vänner? Finns det en nedre gräns för vad som är genomförbart om man vill ha en fin dag???

  • Svar på tråden billigaste bröllopet?
  • Mattas
    Äldre 3 Jun 20:17
    #0

    Oj oj oj! Jag ljög visst innan. På Livsmedel blir de bagare, inte kockar. Ajabaja! De gör fina tårtar, för en bråkdel av summan.

  • Xite
    Äldre 3 Jun 20:24
    #0

    Vi har inte räknat på vad vårt bröllop kommer att hamna på, men vi försöker få det så billigt som möjligt. Inte för att vi inte har råd, utan för att det
    1)är roligare att lägga pengar på annat, och
    2)Ingen sport om man kan punga ut hur mycket som helst.

    En bekant kommer att sy upp min klänning, en annan gör mitt huvudsmycke, buketten tänker jag binda själv, inbjudningskorten gjorde vi på papper vi köpt vid en utförsäljning, vi skippar trerättersmiddagen och tårtan (tråkig tradition) till förmån för en billigare, men roligare måltid, servetterna och dukarna syr vi själva och pappa och mammas make fotograferar. Redigera fotona kan jag göra själv.

  • skoter
    Äldre 3 Jun 21:13
    #0

    Zandrisen!
    Köpte ni vin från vinospritbolaget? Isåfall vilket?? (vad serverar ni för mat?)

  • Okänd
    Äldre 3 Jun 21:15
    #0
    Meddelande borttaget
  • Pans
    Äldre 3 Jun 21:25
    #0

    Wow, jag blir helt matt när jag läser om vad duktiga ni verkar vara att få mycket för lite pengar.

  • discod­ivan
    Äldre 3 Jun 22:57
    #0

    köper kläder, ringar o dekorationer från ebay, gör mat, tårta o brudbukett själv. så vad slutsumman blir vet jag inte än, men sparar på det som kan sparas på. Kommer bara att betala för serveringspersonal, hår o naglar proffesionellt

  • Rainre­d
    Äldre 3 Jun 23:23
    #0

    22.000 kr för fest med buffe, vin, öl, tårta, kläder till oss båda, blommor(båda bukett och blommor till lokalen), frisyr, smink,fotografen, tårta, hotell och naturligtvis ringen. Vi var 55 personer med på festen och hade görmysigt, jag vet inte om det verkar billigt men vi tyckte det var perfekt för oss! det innebär att det kostade 400 kr per person

  • 24/9
    Äldre 8 Jun 16:27
    #0

    För evigt, hur lyckades ni med det?! Vi ska bjuda drygt 100 pers men vill hålla ner kostnaderna så mycket det går. Tips tas tacksamt emot!

  • snart fru!
    Äldre 8 Jun 17:12
    #0

    Vi har många gäster och minibudget. Det fungerar pga att vi lagar all buffémat själva med hjälp av några vänner. Alkohol köper vi in som gästerna sen får handla för inköpspris.

    Vi har fått ringar i arv från min mormor som vi använder, en kompis fotar, en annan fixar hår och en tredje sminkar.

    Kläder hyr vi billigt, dukning tar vi vad naturen erbjuder och blommor likaså.

    inbjudningskort fixade vi själva till minikostnad.

    Så det går, bara man tänker lite kreativt! :)

  • Okänd
    Äldre 8 Jun 17:31
    #0
    Meddelande borttaget
  • Darlin­g1
    Äldre 8 Jun 17:38
    #0

    Vi har också en minimal budget.

    min klänning är en enkel vit köpt super billigt på postorder, mina skor fick jag av min mamma hon hade dom då hon gifte sig för ett par år sedan. min tiara kostade 29,50 på glitter rena fyndet!
    Min blivandes kläder kostar omkring 300 kr men då är inte skorna inräknade.

    Vår lokal vi ska vara i kostar ca 100 kr per dygn att hyra! tips för er som letar lokal och kan tänka er lite enklare är att kontakta hyresgästföreningen om ni är medlemmar där, dom har lokaler man får hyra och det är hos dom vi hyrt vår!
    Maten lagar vi själva tillsammans med min blivande svärmor kommer bli olika sorters pajer och sallad och bröd!

    I kyrkan kommer vi inte ha någon solist då vi inte har hittat någon som passar vår ekonomi utan istället kommer min blivandes bror att läsa en dikt, och så kommer vi välja någon extra sommarpsalm istället!

    Tror vi allt som allt kommer landa på en summa runt 5000 kr för vårt bröllop!

  • Äldre 8 Jun 17:56
    #0

    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1064272.html

    klicka in dig där så ser du vår kompletta budget som vi hade...

    det var urbilligt o vi fick precis som vi ville ha det!

  • Äldre 8 Jun 22:52
    #0

    För er som inte orkar läsa min tråd..

    Så kommer min budget här...

    35 gäster:

    KLÄNNING: 1050 KR INHANDLAD BEGAGNAD INKLUSIVE KEMTVÄTT O OMSYNING

    KAVAJ + BYXA: 750 KR. SKJORTA O FLUGA FANNS SEDAN TIDIGARE

    RINGAR: 995 KR. SPECIALPRIS I LOKALA GULDSMEDEN PÅ HEMORTEN

    TÅRTA: GRATIS

    UNDERHÅLLNING: GRATIS

    BLOMMOR: 200 KR, BAND BUKETTEN SJÄLV I EN SK BLOMBOLL

    TIARA OCH SLÖJA: LÅNAT AV SVÄRMOR

    SKOR: STÖVLAR 300 KR

    UNDERKLÄDER: HEL SPETSBODY 300 KR

    MIDDAG: 3200 KR

    BRÖLLOPSNATT: 858 KR FÖR MINISVIT

    BIL + CHAUFFÖR: 400 KR EN BABYBLÅ CHEVA IMPALA 1961 KÖRS AV EN KOMPIS

    HÅR OCH SMINK: KOMPIS FIXAR GRATIS

    FOTOGRAF: BRÖLLOPSPRESENT/GRATIS

    SUMMA: 7303 KR

  • frumu
    Äldre 3 Dec 17:56
    #34

    bra med tips, vill också kolla hur man kan få ihop ett billigt bröllop :)

  • SaraJo­akim
    Äldre 8 Dec 11:42
    #35
    frumu skrev 2011-12-03 17:56:21 följande:
    bra med tips, vill också kolla hur man kan få ihop ett billigt bröllop :)
    Jag med! 
    Vi kommer ha ganska stort bröllop och jag vill göra de så billigt de bara går men fortf bra. Satsar hellre mer på vår smekmånad, då den bara är för oss som nygifta och galet glada och kära.

    Bästa festerna man vart på är trots allt de där hemmafesterna som saknat planering.. ;) Jag tror inte folk har roligare för att jag spenderar mer på ljus o servetter på en dyr firma än på Ikea....!! 
  • 2 0 1 2
    Äldre 8 Dec 11:57
    #36

    Vi kommer undan rätt billigt också. Vi har hackat i gästlistan och bjuder in cirka 40 personer, vi har bokat lokal med trerättersmiddag (med servering).  Denna middag kostar 370 kronor per kuvert. Sprit köper vi från Tyskland. Min klänning är beställd från ebay men otroligt vacker (den fick vi dock i present från min mamma). Dukning och sånt står lokalen för. Dock har vi bokat en ganska dyr kyrka, den kostar 3100 kronor att gifta sig i. Vi har en relativt känd musiker i bekantskapskretsen som spelar gratis om vi vill.

    Vi vet inte hur vi gör med min ring, har kikat på jättebilliga modeller men jag är så förälskad i de lite dyrare diamantringarna. Det är dock inget krav från min sida, jag älskar min man lika mycket vilken ring vi än har råd att köpa, och jag kan tänka mig byta ut den i efterhand. Ringar har jag, så vi kan använda en av dem.

    Totalt räknar vi med att bröllopet kommer kostar max 25 000 kronor. Någon resa har vi inte planerat in.

Svar på tråden billigaste bröllopet?