• Big fish

Vad är en riktigt lyxig frukost för er?

Jag ska göra en riktigt lyxig frukost till min blivande (på helgen, dvs jag har tid att fixa och trixa), och vill nu ha hjälp av er. Vad tycker ni ska ingå in en riktigt lyxig och maffig frukost? Jag har kommit på en del saker men vill ha inspiration av er!

• Svar på tråden Vad är en riktigt lyxig frukost för er?
  • madelyn

Vilken bra tråd! Nu blev jag jättehungrig och vill hem å äta frukost

• Forsfors

kokt ägg,kaviar, rostat bröd, frallor, marmelad,ost,gurka, tomat och skivad paprika att lägga på osten varm choklad (gärna med vispgrädde), apelsinjuice DET är en fukost som jag älskar, men som jag pga vikten inte får äta så ofta. när jag var liten brukade min mamma alltid göra sån här fukost på helgerna och det kändes alltid så lyxigt (fast vispgrädde på chokladen fick jag bara när jag fyllde år). hon brukar dessutom lägga till yoghurt eller gröt också, men det orkar jag inte äta (man vill ju orka med det gottigaste). Numera brukar jag få denna brakfrukost (mamas uttryck) när jag kommer hem och sover över, men eftersom att hon vet att jag har problem med vikten som jag försöker lösa så har hon varit hänsysnfull och slutat med det...men i helgen så kanske jag ska unna mig brakfrukost någon dag, får väl äta soppa eller något till lunch och ta en långpromenad innan frukosten för att kompensera...

• shalimar

Tolin: ja, han brukar bli så lycklig att jag verkligen känner att det är värt den tid jag spenderat i köket! ;) Och hehe, du skulle bara se honom äta hotellfrukost!!! Om det är en riktigt bra frukost där "allt" finns (typ på ett stoooort SAS Radisson) så klarar han av att förvåna mig, fortfarande.... jag bara gapar varenda gång, när han har ätit 2-3 tallrikar (ägg och bönor och korv och köttbullar och omelett och sill och pastej och pannkakor och lax och skinka och bröd och ost och någon kaka och ännu mer som jag inte ens kan komma på nu... PLUS någon skål yoghurt med en par olika sorters flingor och färsk frukt och sen sitter en stund så att han orklar klämma ner ytterligare en pannkaka med sylt och grädde. Citat: "Man ska börja och sluta med pannkakor, då är det perfekt!" :o He keeps amazing me.... :D

• shalimar

pst - gjlöm inte ett riktigt gott, rykande hett kaffe! Personligen dricker jag bara svart, men om man gillar latte eller cappuchino så höjer det också lyxkänslan en hel del!

• Vickan7

Nygräddade baguetter med isbergssallad, rostbiff och cocktailtomater brukar vi ha som lyxfrukost! Tar inte tid, men är mumsigt!

• Big fish

Visste väl att jag kunde lita på att ni också är frukost-omaner som jag!!! :)

Mera! Mera! Nu är jag också hungrig...

• Tolin

Shalimar: Ni kanske ska starta en frukostskola så kan du lära ut hur man lagar och han hur man får plats med allt i magen. Blir själv alldeles galen av lycka över en lyxig hotellfrukost, men får plats med alltför lite i magen. Får jobba på det...

• shalimar

Tolin: :D :D Han är alltid jättehungrig på morgonen, men i veckorna när han lagar egen frukost blir det dubbel portion gröt i micron, med lättmjölk och kräm. Fattar inte hur han kan klara sig på det, inte efter att ha sett vilken kapacitet han har... :D I och för sig brukar han ringa mig två timmar efter frukost och klaga på att han håller på att svälta ihjäl, och ja, jag har sagt åt honom att han kanske borde äta lite mer frukost till vardags också, men han är för lat för att laga till något. Jaja, som man bäddar får man ligga... :P

• ika (fd höst05)

Grekisk yoghurt (gärna den riktigt syndiga 10-procentiga) med honung och rostade nötter eller mandel...eller nån frukt, kanske hallon eller mango...RIKTIGT lyxigt till frukost!

• Kåär

Pannkakor och jordgubbs-milkshake mmmm.... Kan avslutas med banankaka mmmm.... Det är nog min dröm att bli bjuden på det.

• vintertid

pannkakor eller våfflor, scrambled eggs & knaperstekt bacon, jordgubbar, varmt bröd (gärna såna där minibaguetter i ugnen), massor av pålägg (gärna vackra) och frukt! Ja... kanske inte allt det där samtidigt men det är några favoriter.

• TingelingAnna

Vill man verkligen äta pannkakor till frukost? Jag skulle aldrig drömma om det ens. Men tur är väl att vi är olika. :)

• anderssonskan

en riktigt stor frukost buffe där det bara är att välja & vraka för att sedan slippa diska!!!!!!

• madelyn

anderssonskan,

håller helt med dig! disken vill man gärna slippa!

• Helena V

Jag gillar frukostbuffé med mycket att välja på. God apelsinjuice _utan_ äckligt fruktkött! Färskt bröd med flera sorters pålägg, och så *viskar* bacon och ägg...
    Jag älskar bacon och ägg, men man kan ju inte precis smälla i sig det varje frukost!
    Däremot gillar jag inte youghurt i någon form, möjligen vanlig filmjölk.

• ruter dam

Fruktsallad & lönnsirap till de amerikanska pannkakorna!

• Vitklädd i vinter

Vi gjorde lyxfrukost i lördags då hade vi detta: Färska frallor med ost, stekt bacon, scrambled eggs, skalad skivad kiwi, skalad skivad apelsin, vindruvor och så drack vi te, kaffe och apelsinjuice! Allt inspirerat från vår bröllopsresa i Barcelona!! Fast där hade dom mycket mer :) Kakor o dyl oxå

• Ellte

Jösses, jag har precis ätit frukost men jag vill ha en till :D

• mañana

I princip varje lördag har vi mysfrukost. Vi dricker te i våra finaste engelska tekoppar. Äter rostat bröd med lemmon curd och ost alt. någon desertost, russin och uppstekt zuccini. Eller något annat lite ovanligt pålägg. Vi tänder alltid ljus - även om klockan är tolv den 6e juni.
    Sen tåflirtas vi under bordet.
    Jon får också fil. Dukar som sagt upp på finporslinet och har töntiga små kaffeservetter till.

Svar på tråden Vad är en riktigt lyxig frukost för er?