• Cybermamman

Vattenfast mascara för känsliga ögon?

Blir glad för tips på vattenfast mascara för den som har känsliga ögon. Använder ej vattenfast till vardags men antar att man kanske kommer att fälla en tår eller två under vigseln och vill inte bli förväxlad med en zebra när vi vänder oss om och tågar ut .

• Svar på tråden Vattenfast mascara för känsliga ögon?
  • Cybermamman

Köpte Kanebo 38 igår och provar den idag, känns fortfarande bra - spännande att se hur det är innan kvällen.

• Mizz_

Köp inte Kanebo 38° om du har känsliga ögon.

jag har väldigt väldigt känsliga ögon och jag fick allergisk reaktion med detsamma med den...

tips är att använda samma märke som du brukar använda till vardags...

Känsliga ögon, ska ju egentligen inte använda sig av vattenfasta mascaror men på en sådan här dag måste man ju... ;)

annars tycker jag att IsaDoras mascaror är relativt "svaga"... de kanske inte är lika bra, men istället kan man bygga upp fransarna med kanske tippar, extra lager, fransböjare, frans-fixering etc...

lycka till

• lillakisse

Wichy har en jätte bra vatten fast maskara gjord extra för känsliga ögon fins att köpa pa apoteket.
    Jag andvänder den hela vararna (polen alargi)och den funkar jätte bra och är super mild..

• Cybermamman

Hm, det var några som rekommenderade den så det var därför jag provar den. Brukar inte använda mascara till vardags just för att det svider i ögonen och jag orkar inte prova men tänkte göra ett försök. Nåväl vi får se hur det går, Nivea hade en som jag köpte häromdagen och den gick inte så bra.

• Mizz_

Cybermamman

Jag blev också rekommenderad att köpa kanebo 38° av min make-up artist. Påpekade dock till henne och till försäljaren att jag är VÄLDIG känslig, men som ni vet så gör de nästan allt för att sälja och jag fick svaret att kanebo är uppbyggt av det naturligaste som finns - nämligen silke.

provade den i måndags, och vips så fick jag allergi direkt, och tro mig jag har smörjt in mig med krämer/salvor ända sedan dess, och fortfarande har jag kvar allergin runt ögonen - och jag gifter mig IMORGON.

hoppas att den funkar bättre på dig då...

lycka till...

• Cybermamman

Åh Mizz_ stackars dig, jag har iaf en månad kvar och hoppas jag hittar en innan jag blir ruinerad. Sen kan jag öppna affär och sälja nästan nya mascaror . Hoppas dina ögon hinner bli bra, ring din vårdcentralen och försök få ögondroppar, det skulle jag ha gjort. Lycka till imorgon - kramar till dig

• Mizz_

Tack gumman...jag gör allt jag kommer över...så tills imorgon borde det bli mycket bättre + vila..

jag brukar ge mina mascaror till mina syskon, gissa om de blir glada. tack vare mig slipper de köpa mascaror, då jag köper nya jämt och ständigt.

lycka till i ditt sökande, och om jag hittar någon jättebra så hojtar jag till...

• Cybermamman

Mizz_ jag tips är vi tacksamma över, man vill ju inte att ögonen skall bli förväxlat med ett babiana..el

• lillakisse

wichys är toppen!!
    prova!
    den är jätte mild och gjord för folk med allergi!!

• Mizz_

wichy... får det väl bli i sådana fall.

har dock provat deras hudkrämer och det gick åt h-vete oxå...men mascaran är värt ett försök

• Cybermamman

På apotekets hemsida kan man bara se ACO mascara, men wichy kanske finns om man går in på
    Apoteket och frågar?

• Mizz_

jag går definitivt förbi apoteket idag och kollar in...

hör av mig senare under nästa vecka, om hur det gick...

Svar på tråden Vattenfast mascara för känsliga ögon?